***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Lista NPC

Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4054
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Lista NPC

Postautor: Authir » 17 gru 2017, 14:32

Obrazek

Księstwo Alzacji i Sterwaldu
    Jedno z najmniejszych, choć strategicznie położone państwo w centralnym Imperiusie. Księstwo Alzacji powstałe w 528 RS na gruzach dawnego Zakonu Złamanego Miecza. Zakonnicy byli solitami, często uciskali miejscową ludność (w dużej części dolicką) i z wywyższeniem traktowali wszelkie inne stany. Rosnące niezadowolenie wśród mieszczan doprowadziło w końcu do otwartego buntu, którego najważniejszymi przywódcami byli radni miasta Florenburg, dlatego, gdy zrzucono zwierzchność zakonników, nowy twór na tych ziemiach nazwano Republiką Florenburga. Wydawałoby się, że to idea republiki zaczyna się rozprzestrzeniać na Imperiusie. Arcyksiążę i Palatyn - elektorzy imperialni wyczuli zagrożenie i praktycznie natychmiast wkroczyli z wojskiem na tereny Alzacji. Tak rozpoczęła się wojna, jednak mało krawawa, poza potyczką wojsk arcyksięcia z naugrimskimi najemnikami nie było bitew, jedynie oblężenie dwóch kluczowych miast: Florenburga przez wojak palatyna i Sienenburga przez wojska Amboise. Dzięki mediacji despoty milińskiego i ogłoszeniu imperialnego pokoju na tych terenach, uchwalono za zgodą wszystkich stron, że powstanie na tych terenach Księstwo Alzacji, z wybranym księciem (wyznającego solizm) , a także ogłoszenie tolerancji religijnej na tych ziemiach. Od tego czasu książę alzacki- Otton de St.Gilles siedział w swoim księstwie, zajmując się jego nową organizacją. Do czasu wojny między Amboise a Palatynatem. Mimo, że według traktatów powinien był pozostać neutralny, zdecydował się wesprzeć branie w wierze Arcyksięstwo Amboise, a w ramach Aktu Rozbiorowoego zwycięzcy przekazali księciu Alzacji dawną prowincję Palatynatu- Sterwald, za cenę jednak uznania zwierzchnicytwa Arcyksięcia. Państwo jest klasycznym państwem ze szlachtą solicką, będącą podporą władzy książęcej. Wojna wyniszczyła handel i uszczupliła pozycję mieszczan w tym księstwie, ale po zniesieniu ograniczeń Palatynatu, wszystko jest na dobrej drodze do odbudowy tegoż centrum handlowego.
    Obecny książę: Otton de St.Gilles

Obrazek
Wallachia
    Wallachia to kraj powstały na gruzie wielkiego niegdyś Królestwa Generii. Za rządów Warenzów była to najbiedniejsza i niemal opuszczona prowincja o nazwie Kresy Generyjskie, toteż administracja tam w zasadzie nie działała. Wobec braku faktycznej władzy królewskiej, rządzić tam zaczęli Lokalni watażkowie, a najważniejszym z nich był Tankred, „Złe oko”, który podobno był młodszym synem któregoś z królów dalekiej Hermudii. Administracja królewska nie była w stanie odnotować gwałtownego wzrostu gospodarczego, a kupcy znaleźli tam szlak, na którym nie trzeba było płacić cła. Lata mijały, a Generia słabła coraz bardziej. Najpierw oddzieliła się od niej Tercenia, potem Generia uwikłała się w wojnę z Marchią Panorską, czego następstwem był atak Dunthainów. Tankred widział, że kolos upada, a on ma szansę zaistnieć z własnym księstwem. Dogadał się więc z Królem Mureliany, który zdradził Generię– dotychczasowego sojusznika łupiąc jej prowincję. Wallachia jest już niepodległym państwem połączonym sojuszem militarnym z Murelianą, która wydała za Tankreda księżniczkę Konstancję Arkad, przez co uznał prawa Tankreda do obwołania się suwerennym władcą. Mimo to jednak, niewielu monarchów uznało władztwo „Złego oka”, a system w dużej mierze dalej opiera się na watażkach uciskających miejscową ludność i napadających na karawany z którymi nie mają układów o protekcji.
    Obecny władca: Tankred „Złe oko” Etcheverry

Obrazek

Tercenia
    Gdy król Lorenz z Generii zorganizował Krwawy Sejm w 522 RS wiedział, że będą konsekwencje. Zbuntowana szlachta szybko zgromadziła się w Kraju Terceńskim i wywołała potężną rewoltę pod przywództwem Roberta Lorarta, która jednak zostałaby stłumiona, gdyby nie pomoc Królestwa Naggaroth. Wojsko Naggaroth przeszło do Generii Zachodniej przez Sjudalene, całkowicie zaskakując Generjczyków. Król Lorenz musiał podpisać pokój z Tercenią i oddać jej Generię Zachodnią (obecnie Tercenia Górna). Na kilkanaście lat zapanował pokój, przerwany tylko nieudanym buntem mieszczan w miastach terceńskich, co osłabiło do końca pozycję miast. Po śmierci Roberta Lorarta szlachta, żeby zabezpieczyć się przed interwencją obcych państw, wybrała na księcia Alfreda von Mansteina- krewniaka margrabiego panorskiego. Ta elekcja nie mogła się obejść bez interwencji generyjskiego króla, który, korzystając z interwencji Panorii w Palatynacie, najechał ziemie Tercenii razem z Królestwem Sjudaleny. Generyjczycy napotkali jednak zaciekły opór ze strony Terceńczyków i ich najemników. Nie chcąc walczyć na dwa fronty, margrabia oddał Sjudalenie Tercenię za wassala, sam zaś poszedł na południe (razem z Terceńczykami). Wojna w Palatynacie się zakończyła, a Tercenia jest dalej poddanym Sjudaleny. Jest to państwo z kolosalnym wpływem szlachty, jako, że powstało z buntu tej warstwy społecznej. Zamieszkują te ziemie w wielkiej mierze szlachcice z dawnej Generii. Reszta stanów musi się podporządkować ich woli i znosić różne krzywdzące ich prawa.
    Obecny władca: Alfred von Mansten (książę), Sigismund Lorart (lord-protektor)

Obrazek

Sudberg
    Upadek Palatynatu był wielkim ciosem dla dolizmu, Drachenów i dla balansu w Imperiusie. Zwycięskie Arcyksięstwo Amboise i Marchia Panorska doszczętnie zniosły wojska Palatyna. Kiedy przyszedł nareszcie czas rozmów, ktoś wpadł na pomysł, aby nie przedłużając wojny zaproponować dracheńskim generałom ziemie, w zamian za poddanie się. Sudberg jest właśnie takim księstwem. Rządzi nim dawny dowódca wojsk Palatyna- Otto van Barh, będący wassalem arcyksięcia. Państwo jest nędznymi resztkami dawnej potegi Palatynatu, jednak jest ziemią, gdzie Drachenowie, mogą bez przeszkód mieszkać i wyznawać swoją wiarę.
    Obecny władca: Otto van Barh

Obrazek

Draslau
    Księstwo powstałe po rozpadzie Paltynatu. Tak jak Sudberg jest małym księstewkiem zależnym od okupanta, w tym wypadku Marchii Panorskiej. Panorczycy doszczętnie zrównali z ziemią wiele miast i wiosek podczas wojny z Paltynem i mimo, że wprowadzili na swoich terenach tolerancję, ludzie chętniej widzą siebie choćby w namiastce dawnego kraju, niż u okupanta. Tak też do Draslau zaczęli przybywać coraz to nowi uchodźcy i żołnierze spod dawnych armii Paltyna, co ożywiło tamtejsze rejony. Tu osadzono też na tronie dawnego generała armii Drachenów Josefa van Wertera.
    Obecny władca: Josef van Werter

Obrazek

Kulusuk
    Kulusuk to pozostałość niegdyś wielkiej monarchii Nuuków. To półbarbarzyńskie i izolacjonistyczne królestwo obejmowało niegdyś wszystkie wyspy na Morzu Północnym. Jednak jego historia pokazuje jak dużo zdziałać może klimat na historię świata. W 1. połowie VI wieku według kalendarza solickiego miało miejsce gwałtowne ocieplenie klimatu. Zmusiło to wiele wojowniczych plemion na wyspach do opuszczenia swoich domów i osiedleniu się w kontynentalnej części Królestwa Nuuk. Do gry jednak weszli piraci z Torugi, chcący powiększyć swoje wpływy na Morzu Północnym. Pozostali mieszkańcy wysp dziwnie radośnie przyjęli informacje o ustanowieniu władztwa pirackiego na ich ziemiach. Kulusuk natomiast stało się jedną z najbardziej zaludnionych terenów imperiusa. Jego gubernator, gdy dowiedział się o zagnięciu księżniczki Ataiki - ostatniej pretendentki do tronu Nuuków, ogłosił niezależność i kontynuację królestwa Nuuk. Pozostało tylko pytanie o władcę. Szlachta i klany wybrały króla spośród siebie- Jalika Kao, pierwszego władcy Kulusuk a wcześniej jego gubernatora. Samo Kulusuk, mimo, że uważa się za dziedzica Królestwa Nuuk, kulturowo jest bardziej podobne do Sjudaleny czy Norsów i mieszka tam całkiem spora część ludności wyznająca solizm ortodoksyjny. Struktura państwa jest oparta na silnej szlachcie i zgromadzeniach klanowych, a władza królewska jest ograniczona.
    Obecny władca: Jalik Kao

Obrazek

Teokracja Khorinis
    Kolejne państwo powstałe z chylącego się ku upadkowi Królestwa Generyjskiego. Kiedy wybuchł bunt Lorartów, odmienna kulturowo i religijnie, a w dodatku oddzielona od reszty kraju prowincja zobaczyła swoją szansę na wyzwolenie się z ucisku żelaznej ręki Warenzów. Generia nie była jednak zainteresowana tym regionem. Prawie natychmiast król Lorenz zawarł pokój z buntownikami, aby skupić się na ważniejszych przeciwnikach, wszak nawet przed powstaniem nie za bardzo interesowały go tamte rejony. Utworzyło się więc małe, samodzielne państwo. Natychmiast poprawiono poziom administracji i obwołano na urząd Najwyższego Kapłana Margany przywódcę powstańców Corngrara zwanego „milczącym”. Młode państwo błyskawicznie zaczęło budować własną gospodarkę, przekształcając jedną najbiedniejszych prowincji Generii we względnie bogatą, dobrze prosperującą krainę - głównie dzięki współpracy z Nuukami i Dunthainami, których sporo osiedliło się w Teokracji (zwłaszcza tych pierwszych). Bezwględnie dominującą religią jest tu kult Magrany (w solizmie warezyjskim to jedna ze świętych), a cały aparat władzy i administracja jest podporządkowana władzy duchownej. Nie widać za bardzo wpływów szlachty, w roli stanu uprzywilejowanego są kapłani Magrany.
    Obecny władca: Najwyższy Kapłan Magrany Corngar Milczący
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Lista NPC

Postautor: Skryba » 19 lip 2018, 22:01

Aktualizacja.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM

Wróć do „NPC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość