***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

OG

Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: OG

Postautor: Skryba » 08 paź 2018, 19:55

No, największa potęga Imperiusa spokojnie aż do powstania potęgi Repubblici, a może i nadal
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: OG

Postautor: AdDur » 08 paź 2018, 21:05

Orda była fajna - była prawdziwą grozą wschodu.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Saharczyk
Posty: 417
Rejestracja: 12 mar 2018, 17:21

Re: OG

Postautor: Saharczyk » 08 paź 2018, 21:08

Oj budziła moją grozę, ale bardziej zaimponowała mi niebywałą stabilnością.
I11: Despotat Milingów
Awatar użytkownika
Princeps
Posty: 750
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:12

Re: OG

Postautor: Princeps » 08 paź 2018, 21:15

Nom, dlaczego to się nie rozpadało po każdym zgonie Ka-Chana jak Arreat?
I11: La Repubblica
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1213
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: OG

Postautor: Gacek » 08 paź 2018, 21:18

Princeps napisał/a:Nom, dlaczego to się nie rozpadało po każdym zgonie Ka-Chana jak Arreat?

Bo był godny następca? W Arreacie do sukcesji pchał się zniewieściały intelektualista, który zhańbił się ucieczką w stroju prostytutki i bratanek Boraxa, który dostał sromotny łomot gdy tylko dano mu dowodzić armią i więcej dowodzić mu nie było dane. Pierwszy miał syna solite, a drugi karła :D
Awatar użytkownika
Saharczyk
Posty: 417
Rejestracja: 12 mar 2018, 17:21

Re: OG

Postautor: Saharczyk » 08 paź 2018, 21:32

Patrząc na dowódców Ordy to nawet miałem spore szansę wyjść zwycięsko z tej wojny. Głównie dzięki Bohunowi.
I11: Despotat Milingów
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5370
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: OG

Postautor: Badet » 08 paź 2018, 21:35

No Bohun dość srogo wymiatał jak się okazało.
Za to Subotaj powodował że Orda działała jak ośmiornica z macko-tumenami. A Jurko nie mógł być wszędzie :P
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Saharczyk
Posty: 417
Rejestracja: 12 mar 2018, 17:21

Re: OG

Postautor: Saharczyk » 08 paź 2018, 21:36

Ale jednak umiejętność podwojenia wartości 5 kompanii jest dość potężna.
I11: Despotat Milingów
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: OG

Postautor: Skryba » 08 paź 2018, 23:15

Największą siłą odśrodkową na początu gry dla Ordy byli Nagajowie, ale mało który gracz chciał/potrafił to wykorzystać. Z czasem Nagajowie się uspokoili, Jandarydów ostro tępiono, więc Yusserianie mieli prym.
A z racji formy elekcyjnej nie było potrzeby wykrajania sobie księstewek, każdy Yusserianin mógł zabić KaChana i samemu się zgłosić na kurułtaju. Kurułtaj wstrzymywał albo wręcz anulował wyprawy wojenne, ale utrzymywał jedność.
W lategame zagrożeniem dla jednosci stał się najpierw Subotaj (ale inteligentnie go wykorzystano) a potem Karalipkowie, bowiem ci obcy chcieli sobie wykrajać coś na ciele Ordy. Ale sami Yusserianie.. nie, są lepsze metody na władzę :)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM

Wróć do „Wielka Orda”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość