***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Objaśnienia zasad

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 26 mar 2017, 17:41

Przykład ten dałem dlatego bo był dosyć jaskrawy, a nie celem dokopania Tobie Skrybo. Zastanawiałem się nad tym w kwestii Dredżów (duże straty i najprawdopodobniej aneksja).
So calm down.

I najwyraźniej mamy dysonans interpretacyjny zasad (summonuje Authira), co jest prawdą:
a) Limit odnawia się po 6 latach od powołania wojska
b) Limit odnawia się po 6 latach od śmierci wojska

W wersji pierwszej: powołujemy wojsko na sześcioletnią kampanię, nie obchodzi nas czy giną, czy nie. W 7 roku możemy powołać znów 100%.
W wersji drugiej: powołujemy wojsko na sześcioletnią kampanię. W każdym roku ginie jakiś procent. W 7 roku możemy powołać tych co nie zginęli + tylu ilu zginęło w pierwszym roku; W 8 roku zaś tych co nie zginęli oraz tych którzy zginęli w roku 1 i 2... etc.
Chyba do tej pory obowiązywała interpretacja 2....
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 26 mar 2017, 18:30

Mnie się wydaje że pierwsza właśnie
Zresztą jeśli druga.. weź to licz bez MECHa :D:D
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2625
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Witold » 26 mar 2017, 19:22

to pierwsze? powaga?
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 26 mar 2017, 19:27

Ja liczyłem. Mam specjalny temat do sumowania strat.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 26 mar 2017, 19:29

No ja też liczę, ale powołaniami

I nie wydaje mi się, bym robił źle bo

Z 1 pkt wartości prowincji możemy powołać 100 PR. Powołanie wojsk jest darmowe. Limity odnawiają się co 6 lat.

tu nie ma nic na temat strat

Więc brzytwa Ockhama
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 01 kwie 2017, 1:03

@Authir, to jak jest?
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4053
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Authir » 01 kwie 2017, 10:02

Miałem nadzieję, że zapomnicie o tym :D

Jestem na 95% pewny, że chodzi o kwestię powołania. Nie jest istotne ilu zginie, ilu nie. Co 6 lat można powołać nowy PR (limit się odnawia), w szczególności mając np. limit 5000 PRu, i gdybyś co 6 lat powoływał PR, to po 60 latach miałbyś 50 000 armię PRu pod dowództwem (oczywiście, już dawno przez co roczny spadek morale limit by padł.

Aczkolwiek, teraz pojawia się inny problem.

Powołujesz 2500 PRu z 5000 PR dostępnego i po roku 2500 PRu cofam do cywila. Rok potem mogę powołać tylko 2500 PRu (bo limit się nie odnowił) czy całe 5000 PRu (bo te 2500 już wróciło). Wtedy ten limit nie ma sensu, bo przez 6 lat morale już dawno zmusi nas do rozwiązania armii (nie wydaje mi się, by ktoś przez 6 lat mógł prowadzić zwycięską wojnę obronną).

Więc jedyne sensowne rozwiązanie wydaje się:

1. Zlikwidowanie odnowy limitu co 6 lat i niech morale wymusa rotację wojsk…
2. Liczenie od śmierci żołnierzy.

I teraz kończąc ten wywód wydaje mi się, że jednak chodziło o kwestię ile PRu zginie i co 6 lat ten „zginięty” miał się odnawiać. Ale liczyć to to jest totalny koszmar i bez MECHa na pewno będą błędy co rusz.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 01 kwie 2017, 11:08

Powołujesz 2500 PRu z 5000 PR dostępnego i po roku 2500 PRu cofam do cywila. Rok potem mogę powołać tylko 2500 PRu (bo limit się nie odnowił) czy całe 5000 PRu (bo te 2500 już wróciło). Wtedy ten limit nie ma sensu, bo przez 6 lat morale już dawno zmusi nas do rozwiązania armii (nie wydaje mi się, by ktoś przez 6 lat mógł prowadzić zwycięską wojnę obronną).

A ja nie rozumiem problemu - powołujesz 5000
Morale powoływanych wojsk miało czerpać z morale rozwiązywanych wojsk i zapobiegać exploitom "resetu morale"
Czyli jeśli rozwiązane 2500 ma niskie to powołane rok później 2500 ma przeciętne (lub niskie)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4053
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Authir » 01 kwie 2017, 12:02

Będziesz wygrywać wojnę obronną przez 6 lat? To jest jedyny warunek, kiedy PR morale nie traci co roku 1 poziomu morale. Więc przez trzy lata spada do zera i się armia rozwiązuje, chyba, że wygrywasz batalie.

Limit po 6 latach się odnowi. Co roku wygrywasz i po 6 latach Twoja armia się dubluje i masz 2x PRu z tym samym morale.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 01 kwie 2017, 12:41

Wciąż jest coś takiego jak maksymalny PR chyba, c'nie?
Zresztą założenie 6 wygranych pod rząd w wojnie obronnej jest co najmniej ciekawe :D

Za to proponowane rozwiązanie nakłada na nas jeszcze więcej liczenia, za co ja chyba jednak podziękuję, bo już teraz siadam w weekend i liczę i liczę
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM

Wróć do „Zasady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość