***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Objaśnienia zasad

Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4053
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Objaśnienia zasad

Postautor: Authir » 13 lis 2016, 22:56

Gdyby coś było nie jasne…



    P: Skoro liderzy cywilni działają w ramach dworu, to czemu są wyszczególnione dla nich cechy w zasadach?
    O: Te cechy tyczą się tylko charakterystycznych postaci, które wyróżniają się z dworu urzędników i przydupasów władcy. Zostają rozlosowani jako pojedynczy liderzy. To nie znaczy, że są wybitni w swej dziedzinie…

    P: Jak mam zainwestować punkty w infrastrukturę, handel, cokolwiek?
    O: Niemal wszystkie inwestycje punktów robisz przez MECHa, w zakładce swojego państwa, po prawej stronie nad listą prowincji. Mała podpowiedź: dłuższe inwestycje mają wyższą stopę zwrotu niż krótsze, a długość inwestycji zależy od ilości zainwestowanych punktów.

    P: Jeśli chcę zbudować średni budynek kamienny, mnożnik wynosi x6 (3+3) czy x9 (3*3)?
    O: Wszelkie obliczenia wykonujemy oddzielnie. W przypadku średniej kamiennej budowli, wpierw mnożymy x3 za kamienie, potem x3 za rozmiar.
Awatar użytkownika
Szyszek
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:26
Lokalizacja: Tak

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Szyszek » 14 lis 2016, 19:13

3. Cennik

    [...]
    Koszt jest podany dla budowli drewnianych, koszt budowli kamiennych jest mnożony x3.
    Koszt jest podany dla budowli małych, cena średnich wynosi x3, dużych x5, olbrzymich x10.


Jeśli budujemy np. kamienną średnią, to najpierw przeliczamy koszt x3 (fakt że średnia) i potem raz jeszcze x3 (fakt że kamienna), czy mnożnik dodajemy do siebie (6x)?
Różnica wychodzi znaczna (w pierwszym w przypadku za budowę o koszcie podstawowym 40 wychodzi 360pkt, a w drugim przypadku za taki sam koszt podstawowy wychodzi 240).
Ja zawsze mam rację, no chyba że się mylę.
Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4053
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Authir » 14 lis 2016, 19:23

Zaktualizowałem pierwszy post.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 24 lis 2016, 17:12

Jak ma się kwestia ze "startowymi" liderami?
Tzn zakładam, że jest pozwolenie na to, by mieć już wytrenowanych (w czasach historycznych) liderów a na starcie tylko proforma zapłacić za takie wyszkolenie, już bez odczekiwania kolejnych tur.
Możesz proszę potwierdzić i ewentualnie stwierdzić ilu takich liderów można mieć? I jakiego rodzaju? (np 2 dyplomatów, 3 wojskowych)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Mistral
Posty: 780
Rejestracja: 12 lis 2016, 9:35

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Mistral » 24 lis 2016, 17:36

Już pytałem, cywilów nie można mieć wcale
Awatar użytkownika
Not
Posty: 644
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:33
Lokalizacja: Sudberg

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Not » 24 lis 2016, 22:29

wat
Asmnah (I2), Żelazne Wyspy, Akwitania (I3), Kaesŏng (I4), Nohng (I5), Salo (I8), Herculanum (I9), Maharasztra (I10)
Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4053
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Authir » 25 lis 2016, 11:03

Wszystko jest w zasadach ;)

Liderzy cywilni znani z poprzednich edycji znikli i zostali zastąpieni przez dwór. W wyjątkowych okolicznościach, gdy mamy wybitnych liderów (którzy nie są wybitni… :P), mogą zostać „wyciągnięci” zbioru dworu i określeni statystykami. Na pewno nie można sobie zamówić lidera, zapłacić i mieć go rozlosowanego jak wcześniej. Teraz macie chmarę dworzan, możecie ich sobie fabularnie nazywać i posyłać na jakieś misje, obsadzać na stanowiska itd. I kto wie, może któryś z nich okaże się na tyle ważny i fabularnie ciekawy, że zostaną mu rozlosowane mechaniczne cechy i będzie miał wpływ na modyfikatory państwa ;)

Dowódcy z kolei są wszyscy darmowi (płaci się tylko od ich ilości, by ich utrzymać) chyba, że chcemy wysłać go na szkolenia / nauki / cokolwiek licząc na lepsze statystyki.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 25 lis 2016, 13:49

Ok, dzięki :)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9393
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 06 sty 2017, 12:36

Czy budowy infrastruktury (akwedukt, klucze wsi, gród) też się robi przez mechanikę inwestycji?
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Szyszek
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:26
Lokalizacja: Tak

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Szyszek » 06 sty 2017, 12:54

Tak.
Ja zawsze mam rację, no chyba że się mylę.

Wróć do „Zasady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość