***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

WYDARZENIA

Awatar użytkownika
Not
Posty: 644
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:33
Lokalizacja: Sudberg

WYDARZENIA

Postautor: Not » 03 mar 2017, 22:52

Obrazek
WYDARZENIA
polityczne, kulturalne
Asmnah (I2), Żelazne Wyspy, Akwitania (I3), Kaesŏng (I4), Nohng (I5), Salo (I8), Herculanum (I9), Maharasztra (I10)
Awatar użytkownika
Not
Posty: 644
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:33
Lokalizacja: Sudberg

Re: WYDARZENIA

Postautor: Not » 12 mar 2017, 23:48

62 p.u.
wallpaper-god-of-fire.jpg

KULT MOTA
szkolnictwo kościelne


    Mimo szerokich obaw mieszkańców Ligurii przed dewastacją wiary w lokalnych bogów i supremacją Molochitów, zmiany religijne w Gadesie i Melicie można postrzegać zupełnie przeciwnie. Przejście archonta Gadesu, Abdosira na służbę Tyru było oznaką wielkiej lojalności i wierności Punicji, tym samym mieszkańcy tego regionu stali się beneficjentami rodzących się zmian społeczno-religijnych w całej Punicji. Wybór Malchusa Krwawego, przywódcy Dzieci Molocha na Wielkiego Septona i Sufetę Związku Punickiego spowodował wprowadzenie szerokiego programu religijnego obejmującego powstawanie nowych szkół, rozwój kasty akolitów-nauczycieli i uporządkowanie spraw religijnych. Dotychczas rozproszony kult bogów punickich staje się coraz bardziej jednolity, uporządkowany i zorganizowany.

    Dotychczas każda świątynia rządziła się własną autonomią, a niektóre z nich w ramach jednego terytorium rywalizowały o względy władzy. Dla Sufety i Senatu nie był to problem, a raczej szansa do podporządkowania sobie spraw religijnych w zakresie których nierzadko odchodzono od kanonów obrządków i zasad. We właściwej Punicji rozprawienie się z fałszywymi kapłanami sprzyjającymi "rozluźnieniu wiary" nie było trudne. Upadek Magonidów spowodował, że do kolejnych miast zaczęły wkraczać patrole Dzieci Molocha likwidujące i aresztujące najbardziej skorumpowanych i bezbożnych kapłanów. Za morzem uporządkowanie spraw świątynnych było bardziej skomplikowane ze względów na lokalne tradycje i odległość od stolicy.

    Powołanie przez Tyr własnego Septona dla spraw religijnych w Ligurii i powierzenie mu opieki nad świątynią Mota w Gadesie było znakiem jakie zmiany dla mieszkańców zamorskich oznacza upadek Magonidów. Chociaż oficjalna nominacja septońska nie zapadła i w tym celu Wielki Septon obiecał zwrócić się o opinie do archonta Abdosira z Gadesu, do świątyni Mota przybyli już pierwsi akolici-urzędnicy który w ramach specjalnej rady przystąpili do weryfikacji ksiąg świątynnych. Majątek pozostawiony przez niektórych kapłanów do przekupywania coniektórych senatorów posłużył do budowania nowej struktury Kościoła. Jej pierwszym punktem będzie budowa szkolnictwa kapłańskiego dla mniej zamożnych warstw społeczeństwa.

    • utworzono urząd wielkiego kapłana (septona) dla wiary w Mota
    • gwarancje Tyru dla autonomii kultu Mota
    • zapowiedź utworzenia szkolnictwa kościelnego
Asmnah (I2), Żelazne Wyspy, Akwitania (I3), Kaesŏng (I4), Nohng (I5), Salo (I8), Herculanum (I9), Maharasztra (I10)
Awatar użytkownika
Not
Posty: 644
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:33
Lokalizacja: Sudberg

Re: WYDARZENIA

Postautor: Not » 20 mar 2017, 22:47

63 p.u.
gelt.png

WIELKI SEPTON
organizacja władzy


    Po zwycięstwie Drugiej Rewolucji Molochickiej Wielki Septon stał się prawdopodobnie jeden z najpotężniejszych urzędów na Imperiusie. W rzeczywistości jest to bowiem połączenie władzy religijnej nad wszystkimi kapłanami bóstw punickich, a także politycznej i sądowniczej Sufety Związku Punickiego. Z powodu braku centralnych instytucji kościelnych, a także wskutek upadku wszystkich dotychczasowych urzędów Związku zastąpił wszystkie dotychczasowe stanowiska i do czasu ustabilizowania sytuacji polityczno-ekonomicznej w kraju jest wyłączną emanacją władz punickich. Malchus Krwawy przybrawszy imię Malchusa Pierwszego stał się niemal absolutnym władcą Punicji, której fundamentem stali się wojskowi i kapłani.

    Pierwszą decyzją po oficjalnej intronizacji było zburzenie siedziby Magonidów i posypanie ziemi po niej solą. Oficjalna siedziba Sufety i Wielkiego Septona i tak przeniosła się na wzgórze do Świątyni Molocha gdzie już teraz przyjmowane są oficjalne delegacje dyplomatyczne i mieszkańcy Punicji. W szybkim czasie aparat urzędniczy poprzedniego sufety wypełnili wierni Septonowi Molochici. W miarę postępu podporządkowywania kolejnych miast i świątyń aparat ten rozrastał się sukcesywnie. Oprócz Wielkiego Septona do zarządzania państwem miało dołączyć również trzech Septonów z sanktuarium Baala, Asztarte oraz Mota, lecz póki co tylko ten ostatni został obsadzony i to głównie za sprawą ambicji archonta Gadesu.

    • urzędy punickie i skarbiec przenoszą się do Świątyni Molocha w Tyrze
    • wybór Septona Mota przyjęty z entuzjazmem, oczekiwanie na dalsze nominacje
Asmnah (I2), Żelazne Wyspy, Akwitania (I3), Kaesŏng (I4), Nohng (I5), Salo (I8), Herculanum (I9), Maharasztra (I10)
Awatar użytkownika
Not
Posty: 644
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:33
Lokalizacja: Sudberg

Re: WYDARZENIA

Postautor: Not » 29 mar 2017, 20:23

65 p.u.
elijah-priests-baal-82854-wallpaper.jpg

RADA SEPTONÓW
organizacja władzy


    Ogień Molocha rozświetlił świątynie w Tyrze na nowo. Zgromadzenia świątynne kapłanów Baala i Asztarte wybrało swoich Septonów. Septonem Baala został znany ze swoich dyplomatycznych umiejętności Lekter, doradca Malchusa Krawego, natomiast Septonem Asztarte stał się Magon, nawrócony zarządca tyryjskich burdelów. Przed nimi trudne zadanie uporządkowania spraw skarbowych świątyni, podporządkowanie pełni administracji septonidzkiej władzy, a przede wszystkim usunięcie elementów herezji z kultu religijnego. Od wielu lat sprawą świątyni nie było bowiem ujednolicenie wyznawianej wiary, która w zależności od regionów odchylała się od podstawowych kanonów. Tym samym po Molochu, Mocie do rady septonów dołączyli kolejni przedstawiciele kultu Asztarte i Baala.

    Rada złożona z czterech Septonów obradowała w Tyrze i było to jej inauguracyjne posiedzenie rozpoczęte i zakończenie nowym ceremoniałem bogów punickich. Molochowi, a następnie pozostałym bogom poświęcono ofiary złożone - tym razem wyjątkowo - z jednego człowieka, tuzina owiec i 100 koszyków z owocami w dowód wdzięczności za zjednoczenie kraju, odbudowanie jej struktur i powrót na właściwą drogę. Ceremonia została przeprowadzona z wielką pompą mimo, że dwór Wielkiego Septona uchodzi za najogólniej mówiąc skromny. Jej przebieg urozmaiciły w szczeglności występy muzyków, którzy skomponowali na tę specjalną okazję muzykę. Szczególne zainteresowani wzbudziły kapłanki Asztarte, które po odśpiewaniu hymnu https://www.youtube.com/watch?v=4EE56J7BJ-k oddały się religijnym seksualnym praktykom.

    • Lekter wybrany Septonem Baala
    • Magon wybrany Septonem Asztarte
    • rozbudowano ceremoniał religijny
Asmnah (I2), Żelazne Wyspy, Akwitania (I3), Kaesŏng (I4), Nohng (I5), Salo (I8), Herculanum (I9), Maharasztra (I10)

Wróć do „Punicja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość