***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Ziemie Zerrukinów

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 21 lis 2016, 22:49

___________________________________________________________

medieval_landscape_by_anthonyzstudio-d9bbuxy.jpg
___________________________________________________________

Lurra Zerruko Erresuma
Ziemia Królestwa Niebian
MAPA
___________________________________________________________


Zerruko Erresuma jest najdalej na północ wysuniętym cywilizowanym państwem Imperiusa. Na południu znane są opowieści o mroźnej zimie, która obejmuje we władanie świat na większą część roku, o wyjątkowo gęstym owłosieniu zarówno zwierząt, jak i ludzi, czy o przedziwnych ptakach-nielotach zwanych pingwinami, które to mają stanowić podstawę północnej diety. Jak większość opowieści są one jednak wyolbrzymione: klimat, choć znacznie chłodniejszy od znanego choćby z Południowej Rumii jest łagodzony obecnością zarówno Morza Północnego - Itsaso Iparu, jak i mniejszego Morza Aniołów - Itsaso Aingeru. Tym samym, zimy, choć dłuższe niż na południu nie są od nich wiele mroźniejsze, czy uniemożliwiające normalne funkcjonowanie. Oczywiście zdarzają się okresy chłodniejsze, jednak rzadko trwają na tyle długo, żeby poważnie uderzyć w mieszkańców tych ziem. Prawdziwe są jednak opowieści o pingwinach, które to rzeczywiście potrafią gniazdować tuż za granicami Niebian - w okolicach północnych fiordów.
W każdym razie klimat chłodny, jednak dosyć gościnny. W krajobrazie przeważają iglaste lasy, ustępujące na wyżynach licznym łąkom, zaś na południowych i nadmorskich ziemiach można spotkać grądy z przewagą dębiny. Ogólnie panuje zasada: im dalej od linii brzegowej tym klimat ostrzejszy i bardziej mroźny, jednak wciąż zdatny do zamieszkania.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 22 lis 2016, 0:07

___________________________________________________________

Arranoa.jpg
___________________________________________________________

Arranoa
Ziemia Orla
___________________________________________________________


Arranoa jest w chwili obecnej (rok 47) najdalej na wschód wysuniętą prowincją Zerruko Erresuma. Też jedyną, która znajduje się na wybrzeżu Itsaso Iparu - Morza Północnego. Mimo północnego położenia klimat jest tutaj dosyć łagodny, choć obecność gór sprawia, że jest to niejako cała północ w miniaturze: dębowe grądy wybrzeża ustępują na północy nieprzebranym iglastym borom, zaś w wyższych partiach terenu znajdują się wyśmienite pastwiska używane zarówno przez miejscową ludność, jak i wciąż liczną dziką zwierzynę. Jak to zwykle bywa przy wielkich migracjach, tereny te, ograniczone od wschodu morzem, stały się miejscem osiedlenia się znacznej ilości etnicznych Zerrukinów, co do tej pory widać w strukturze populacji i własności: przeważają tutaj głównie niewielkie gospodarstwa rolne, uprawiane samodzielnie przez Niebian. Poza nimi znajdują się tutaj także dwa miasta: stołeczne Abberi położone wśród szczytów centralnej cześci prowincji oraz Bastilla - największe portowe miasto Zerrukinów położone na krańcu cypla znajdujące się pomiędzy Itsaso Iparu i Itsaso Aingeru - Morzem Północnym i Morzem Aniołów.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 22 lis 2016, 23:19

___________________________________________________________

Bellatza.jpg
___________________________________________________________

Bellatza
Ziemia Sokola
___________________________________________________________


Bellatza stanowi centralną prowincję Zerruko Erresuma na rok 47. Klimatem przypomina Arranoae, obecność rzeki Zillarra wpływa jednak zarówno na ukształtowanie terenu, jak i znacznie większą gęstość tutejszych lasów. Prowincja słynie jako pewien punkt centralny dla Zerrukinów, a jej stolica: Abia - jest jednym z częściej odwiedzanych przez kupców z głębi lądu miast państwa. Jest to niejako okno na świat północy. Osiedla Zerrukinów skupione są w szczególności wokół rzeki, częściej też występują znaczne gospodarstwa korzystające z pracy zniewolonych autochtonów.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 23 lis 2016, 0:00

___________________________________________________________

Aztorea.jpg
___________________________________________________________

Aztorea
Ziemia Jastrzębia
___________________________________________________________


Aztorea to najdalej na zachód wysunięta prowincja Zerruko Erresuma; jedyna też, która nie ma dostępu do Morza Aniołów. Pomimo położenia dalej na geograficznym południu, klimat jest tu ostrzejszy, nie tylko ze względu na oddalenie od wielkich zbiorników wodnych, ale też średniej wysokości nad poziomem morza. Dominują tutaj wielkie łąki, a ludność utrzymuje się głównie z pasterstwa. Rolnictwo jest słabo rozwinięte i rozmieszczone głównie wzdłuż rzeki Kobre i jej dopływu Marroi. Jest to też ojczyzna pasterskich Ahriów, którzy są najliczniejszym z ludów zniewolonych przez Zerrukinów i choć obecnie rozproszeni na całym terytorium Państwa Niebian, wciąż najliczniej są reprezentowani właśnie w tej prowincji.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 23 lis 2016, 12:31

___________________________________________________________

morze aniołów.jpg
___________________________________________________________

Itsaso Aingeru
Morze Aniołów
___________________________________________________________


Itsaso Aingeru jest morzem śródziemnym połączonym z Morzem Północnym cieśniną Artalską. Dosyć chłodne, o względnie niskim zasoleniu, jest jednak na tyle znaczne, aby łagodzić północny klimat tych ziem. Sztormy na nim są słabe, jest to jedno ze spokojniejszych mórz Imperiusa. Na uwagę zasługuje Wyspa Aniołów - jedyny duży fragment lądu otoczony falami Morza Aniołów. Ważną cechą wyróżniającą to morze od innych akwenów są aż cztery wielkie rzeki mające swoje ujścia właśnie do Itsaso Aingeru: (od północy, potem przeciwnie do ruchu wskazówek zegara) Zillary, Kobre, Urrey, Burdiny.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 27 lis 2016, 12:38

___________________________________________________________

stolica.jpg
___________________________________________________________

Abberi
Stolica Zerruko Erresuma
PROWINCJA: ARRANOA
___________________________________________________________


Abberi najlepiej można określić jako "gniazdo rodowe" agintaru: zerrukińskiego boga-króla. Jest to bowiem drewniany gród, który narósł dookoła dworu władcy Niebian i jest to główny czynnik wzrostu tego miasta. W rzeczy samej jest to najmniejsze z czterech miast będących ośrodkami administracyjnymi Zerruko Erresuma. Położone jest wyjątkowo obronnie: w niewielkiej kotlinie prowincji Arranoa, "przytulone" do zboczy Mendizerra Gris - Gór Szarych. Choć miejsce jest bezpieczne, to samo miasto chronione jest jedynie niewielką palisadą: Niebianie liczą przede wszystkim na siłę swojego oręża, a przykładem zaniedbywania struktur obronnych są choćby umocnienia stolicy. Poza niezbyt wyróżniającą się rezydencją władcy w mieście znajduje się niewielka drewniana świątynia, służąca przede wszystkim do kultu władcy, a także największa w państwie arena, gdzie rokrocznie odbywają się wielkie igrzyska gladiatorskie z okazji śmierci - czy raczej przejścia w stan boski - poprzedniego agintaru.

    Budowle:
    - mała drewniana świątynia
    - duża drewniana arena

    Charakterystyczne miejsca:
    BRAK
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 27 lis 2016, 14:16

___________________________________________________________

consummationofempire_large.jpg
___________________________________________________________

Bastilla
Największe miasto Zerruko Erresuma
PROWINCJA: ARRANOA
___________________________________________________________


Bastilla znajduje się w stołecznej prowincji Arranoa, nad cieśniną artalską, która łączy Morze Aniołów z Morzem Północnym. Jest to zdecydowanie największe miasto Królestwa Niebieskiego, wyjątkowa jest w nim także zabudowa: przeważają w nim bowiem budynki wykonane z kamienia, choć wciąż część jest wykonana z drewna w tradycyjnym zerrukińskim stylu architektonicznym. Bastilla jest prawdziwym "oknem na świat" dosyć zamkniętego społeczeństwa Zerrukinów. To tutaj skupia się wymiana handlowa, część kamienic należy do zagranicznych kupców mających specyficzny status prawny: nie należą oni bowiem ani do wolnych Niebian, ani do ich niewolników. Znajdują się tutaj także niewielkie kapliczki innych bóstw podciągnięte pod kult "nieznanych Zerrukinów". W każdym razie miasto to jest perłą w koronie agintaru, niektórzy nawet przewidują, że powoli środek ciężkości północnego imperium przeniesie się z Abberi do bardziej otwartej Bastilli.

    Budowle:
    - mała drewniana świątynia
    - mała drewniana arena
    - mały drewniany sąd administracyjny
    - mały drewniany port

    Charakterystyczne miejsca:
    BRAK
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 27 lis 2016, 15:09

___________________________________________________________

gniezno.jpg
___________________________________________________________

Abia
Centrum osadnictwa Zerruko Erresuma
PROWINCJA: BELLATZA
___________________________________________________________


Abia jest centrum prowincji Bellatza, a tym samym położona jest w centrum Zerruko Erresuma. Leży u ujścia Zillary do Itsaso Aingeru - Morza Aniołów. Dominuje w nim zabudowa drewniana, zarówno w aspekcie mieszkalnym, jak i obronnym. Miasto jest lokalnym centrum handlu dla ziem północnych, to stąd wychodzą wszelkie szlaki handlowe łączące te tereny z resztą cywilizowanego świata. Właśnie w Abii ma miejsce Jarmark Wiosenny - najważniejsze wydarzenie handlowe okolicy. Rozpoczyna on oficjalnie nowy rok kupiecki, a przy jego okazji odbywają się sądy zastrzeżone dla agintaru: niekiedy dotyczące spraw niemal sprzed roku. W każdym razie w tym okresie miasto niemalże potraja swoją populację: zarówno o kupców, jak i Zerrukinów pragnących zwrócić się ze swoją sprawą do władcy.

    Budowle:
    - mała drewniana świątynia
    - mała drewniana arena
    - mały drewniany sąd administracyjny
    - mały drewniany port

    Charakterystyczne miejsca:
    BRAK
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 27 lis 2016, 15:42

___________________________________________________________

88.jpg
___________________________________________________________

Erroma
Najstarsze osiedle Zerruko Erresuma
PROWINCJA: AZTOREA
___________________________________________________________


W najdalej na zachód położonej prowincji Zerruko Erresuma: Aztorei znajduje się miasto zwane Erroma. Średniej wielkości drewniane miasto jest raczej ośrodkiem prowincjonalnym, choć pełni ważną rolę dla lokalnej społeczności, żyjącej w konflikcie z sąsiednim państwem Asturii. Samo miasto, choć chronione tylko drewnianymi umocnieniami znajduje się w widłach rzek Kobre i Marroi, co czyni je dosyć trudnym do zdobycia. Na uwagę zasługuje przede wszystkim historia tego miejsca: po przekroczenie "Bramy" jak nazywana jest dolina w której znajduje się dreżdzyjski zamek Hamlet była to pierwsza stała osada założona przez Zerrukinów. Dopiero z niej lud Niebian rozlał się na cały obszar basenu Morza Aniołów.

    Budowle:
    - mała drewniana świątynia
    - mała drewniana arena
    - mały drewniany sąd administracyjny

    Charakterystyczne miejsca:
    BRAK
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Ziemie Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 16 lut 2017, 16:59

___________________________________________________________

Obrazek___________________________________________________________

Ellataria
Miasto zwycięstwa nad Asturią
PROWINCJA: Ellataria
___________________________________________________________


Po podpisaniu "pokoju asturskiego w roku 58 o.u.R." Gauhantzoa stawała się prowincją splądrowaną i opuszczoną, jednak bezsprzecznie zerrukińską. Na dowód tego agintaru postanowił ufundować w roku 59 miasto, nazwane na jego cześć Ellatarią. Od nazwy miasta została też przemianowana cała prowincja. Sama osada, choć jest symbolem zwycięstwa, nie wyróżnia się nadto spośród innych osiedli Zerruko Erresuma: położona jest jednak w bardzo dobrym miejscu z punktu widzenia lokalnego handlu: jest początkiem bądź punktem węzłowym dla szlaków idących na zachód do Dredżów, wschód do Asturii, czy nawet na południe do Zestów. Centralne położenie pozwala pod względem handlowym konkurować z "wizytówką Zerruko": potężnym kamiennym portem Bastilli.

    Budowle:
    - mały drewniany ratusz
    - mała drewniana palisada

    Charakterystyczne miejsca:
    BRAK
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Zerruko Erresuma”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość