***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Wojska Zerrukinów

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 19 lis 2016, 17:36

___________________________________________________________

43021217256-artwork-warriors-medieval-horses-knights-battles.jpg
___________________________________________________________

Gerrari Zerruko Erresuma
Wojska Królestwa Niebian
___________________________________________________________


Wojskowość Zerrukinów dzieli się zasadniczo na oddziały zerrukińskie pospolitego ruszenia [ZPR], oddziały niewolnicze pospolitego ruszenia [NPR] oraz wszelkiego rodzaju jednostki gwardyjskie i osobne chorągwie zaciężne rekrutujące się spośród wolnych Zerrukinów. Wynika to przede wszystkim ze struktury społecznej państwa, gdzie panuje pewien kastowy dualizm na rządzących "niebian" i podbitych "ludzi". Cechą charakterystyczną dla wojsk północy jest ich wysokie morale: religia oparta na reinkarnacji pozwala wierzyć, że śmierć w boju może nie tylko doprowadzić do boskości Zerrukinów, ale też wprowadzić do tej kasty najmężniejszych niewolnych. Oczywiście nie wszyscy niewolnicy są przekupieni tą wizją, jednak mając do wyboru walkę u boku panów, bądź śmierć ich rodzin w przypadku zwrócenia się przeciwko nim, bunty w armii nie są tak częste jak mogłoby się wydawać.

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 19 lis 2016, 19:32

___________________________________________________________

knight.jpg
___________________________________________________________

Ussari
Ciężka jazda
___________________________________________________________


W Zerruko Erresuma najbogatsi "niebianie" należący do klasy aingeri zobowiązani są do stawania do walki konno, w ciężkim rynsztunku. Prawu tutaj wychodzi na przeciw tradycja i chęć wykazania się, która poza osobistym stawiennictwem zaleca dobranie sobie pomocników zarówno w postaci jeszcze nie posiadających majątku synów i krewnych, a także odpowiedniej liczby patrizi, najczęściej rekrutujących się spośród klientów danego rodu. Tym sposobem swoiste formacje "rycerstwa" w Królestwie Niebieskim są dosyć liczne i dobrze uzbrojone. System ten dodatkowo prowadzi do skutecznego podziału masy wojsk na mniejsze banderi będące właśnie takimi "chorągwiami rodowymi". Dzięki temu nie dość, że formacji ussari jest dosyć liczna i dobrze uzbrojona, to jej wyszkolenie i zgranie na polu bitwy są wręcz legendarne. Na ich wyposażenie składają się długie lance wykorzystywane przy przełamujących szarżach oraz długie miecze idealne do walki z siodła. Uzbrojenie ochronne to zbroje płatowe, czasem uzupełniane kolczugą, trójkątne tarcze i hełmy z zakrytą twarzą, choć często spotykane są ich starsze wersje z rozbudowanym nosalem połączonym na dole z resztą dzwonu.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 19 lis 2016, 20:07

___________________________________________________________

horses-archers.jpg
___________________________________________________________

Zaldunri
Lekka jazda łucznicza
___________________________________________________________


Zaldunri, czyli "jeźdźcy" stanowią gros konnych sił królestwa. Rekrutują się zarówno spośród klienteli aingeri służąc w ich pocztach, jak i spośród patrizi zajmujących się hodowlą zwierząt na zerrukińskiej prowincji. Lżej uzbrojeni stanowią podstawę niebiańskiej kawalerii. Ich podstawowym zadaniem jest walka na dystans z wykorzystaniem łuków, zarówno podczas walk na skrzydłach, jak i czasem współdziałając z przerażającą szarżą ussari. Poza uzbrojeniem strzeleckim dysponują oni też włóczniami, a także wszelkiej maści bronią krótką, której używają w pościgach za rozbitym wrogiem. Za ochronę służą im pancerze lamelkowe, hełmy z odkrytą twarzą oraz niekiedy, niewielkie okrągłe tarcze.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 20 lis 2016, 11:12

___________________________________________________________

norse.png
___________________________________________________________

Ibiltari
Ciężka piechota strzelecka
___________________________________________________________


Ibiltari są pewnego rodzaju ewenementem na skalę Imperiusa: oddziały wykształciły się bowiem z pieszych drużyn wojów skupionych wokół licznych zerrukińskich wodzów przed zjednoczeniem znacznej ich części pod sztandarem Zerruko Erresuma. Drużyny te cechowały się znaczną samowystarczalnością jeśli chodzi o rodzaj uzbrojenia, w związku z czym nawet po włączeniu w armię królestwa unifikacja nie przebiegła tak jak w krajach południa. Ibiltari są zasadniczo ciężką piechotą, przywykłą do walki w linii i walce w zwarciu. Cechą ich wyróżniającą jest uzbrojenie dystansowe, które nie zostało przez nich porzucone. I tak wśród nich zdarzają się zarówno łucznicy, jak i użytkownicy gastrafetesów, czyli wczesnych łuków brzusznych. Piechota ta jest dzięki temu dość elastyczna jeśli chodzi o zadania, które może pełnić, jednak ich standardowy szyk bitewny nie należy do najbardziej mobilnych: linia w centrum najpierw walcząca na dystans, potem przekazująca broń dystansową do tyłu i przechodząca w zwarcie. Duża ilość uzbrojenia nie pozwala jeszcze na uczynienie z niej dobrych pododdziałów mobilnych, jakimi są choćby rumijskie kohorty.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 20 lis 2016, 11:56

___________________________________________________________

Rhodocks_Encounter.png
___________________________________________________________

Lantzari
Pikinierzy
___________________________________________________________


Lantzari są stosunkowo nową formacją w Zerruko Erresuma: powstali z chwilą pojawienia się większych ośrodków miejskich, z których to w znacznej mierze się wywodzą. Są to Zerrukini, jednak nie posiadający własnej ziemi, a co za tym idzie czerpiący dochody z zawodów, które na południu i wschodzie zwane by były "mieszczańskimi". Wszelkiej maści rzemieślnicy, drobni kupcy i inni związani bardziej ze swoim niewielkim mieszkaniem, niż z gospodarstwem. Wyposażeni w broń drzewcową i porządn zbroje tworzą zdyscyplinowane oddziały piechoty miejskiej idealne do walki w ograniczonej przestrzeni ulic, a także w polu, gdzie osłaniają swoich towarzyszy przed szarżą kawalerii.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 20 lis 2016, 22:33

___________________________________________________________

gladiator.jpg
___________________________________________________________

Erri
Gladiatorzy
___________________________________________________________


Teoretycznie Erri są jednostkami rekrutowanymi spośród niewolników. W praktyce większość tych oddziałów stanowią Zerrukini, którzy wybrali życie gladiatora, czy to z pobudek religijnych (połączenie posłuszeństwa i odwagi jest najpewniejszą drogą do "zbawienia"), czy też chcąc osiągnąć sławę i bogactwa. Są przyzwyczajeni raczej do pojedynków, ewentualnie niewielkich potyczek, nie czyni ich to jednak mniej groźnymi na polu bitwy. Z reguły nie trzymają linii, świetnie pełnią rolę harcowników, członków zasadzek, czy też odwodu, słabo radzą sobie w ścisku, gdzie nie mogą nadrabiać umiejętnościami relatywnie lekkiego uzbrojenia. Trzeba jednak przyznać, że w ubiegłych dziesięcioleciach bitwy potrafiły być rozstrzygane jedynie na podstawie walk gladiatorów, których wynik był uznawany przez obydwie zwaśnione strony.
Erri uzbrojeni są niejednolicie: w to czym posługują się na arenach. Jedno co charakteryzuje ekwipunek ich wszystkich to pewna "krzykliwość" form uzbrojenia - każdy z nich pragnie się wyróżnić, co czasem prowadzi do groteskowych rogów doczepianych do hełmów, czy "kolczastych" elementów zbroi, nie tyle praktycznych co widowiskowych.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 20 lis 2016, 22:42

___________________________________________________________

starks.jpg
___________________________________________________________

Bilai
Lekka piechota
___________________________________________________________


Bilai stanowią podstawę niewolniczego elementu w armii Zerruko Erresuma. Jest to przede wszystkim masa włóczników, niekiedy posiadająca też inne równie tanie uzbrojenie. Rekrutują się głównie z podbitych Sahrmatów i Lehitów, problem uzbrojenia spoczywa na nich samych, bądź na Niebianach którym służą. Najczęściej poza wspomnianą już włócznią zakładają wielowarstwowe zbroje płócienne, zwane przeszywanicami, oraz dzierżą niewielkie tarcze. Walczą albo ze strachu o swoje rodziny, pozostawione na łasce panów, albo motywowani odłamem zerrukińskiej religii - Erlijio - który dopuszczał reinkarnacje w Zerrukina, jeśli niewolnik wykazał się męstwem i posłuszeństwem wobec panów. W każdym razie w bitwie jest to najsłabszy element armii niebian, dobry w masie, jednak zbyt słaby aby samodzielnie przechylić szalę zwycięstwa w bitwie.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojska Zerrukinów

Postautor: Ellahar » 20 lis 2016, 22:54

___________________________________________________________

łucznicysepi.png
___________________________________________________________

Tiratzai
Łucznicy
___________________________________________________________


Poza Bilai reszta niewolników w armii Zerruko Erresuma służy w oddziałach Tiratzai. Rekrutują się oni głównie z ludów Ahriów i Ahryjczyków - północnych łowców obecnie stanowiących większość poddanych Zerrukinów skupionych na terenach wiejskich. Podobnie jak ich walczący w zwarciu odpowiednicy, nie stanowią oddziałów znacznej wartości. Wyposażeni w łuki oraz broń pokroju siekier i noży używaną w zwarciu, stanowią jednak dobre uzupełnienie niezbyt mobilnego szyku zerrukińskiego. Wymaga się od nich jedynie walki dystansowej, sprawdzają się jednak także przy zasadzkach, gdzie wykorzystują swoje doświadczenie jako myśliwych.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Zerruko Erresuma”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość