Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Nowe elementy fantastyczne

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Czy jesteś za wprowadzaniem nowych elementów do lore?

Tak - małe elementy fantastyczne
7
44%
Tak - pełna fantastyka
2
13%
Nie
7
44%
 
Liczba głosów: 16
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: AdDur » 01 paź 2018, 17:59

Nie. Imperius mimo wszystko był realistyczny, a magia to jak u nas... zabobon. Można tym grać - na edycji IX bodajże w Punicji miałem swój kult Molocha, który był mocno mistyczny.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Bojar » 01 paź 2018, 18:00

Sigrun napisał/a:Każdy głos nieuargumentowany powinien być ignorowany.

Sigrun napisał/a:Co to w ogóle znaczy fantastyka? Jak u większości autorów pretekst by pisać niespójne bzdury, jak u Martina czy reszty?


Zagłosowałem na TAK i postaram się odpowiedzieć na to.
Tworzymy fikcyjny świat z fikcyjnymi kontynentami, więc rozumiem to tak, że też historia tej naszej planety mogła pójść inaczej przykłady:
1) Mamuty mogły w pewnych rejonach nie wyginąć, bo na przykład nadal w tamtych rejonach nie nastąpiła znaczna różnica między holocenem a plejstocenem. W związku z tym mogę sobie wyobrazić jeźdźców mamutów i inne tego typu podobne.
2) Jeszcze dalej w prehistorię... Załóżmy, że w naszą "Ziemię" nie walnęła asteroida i nad jakimiś wyspami od setek milionów lat latają sobie pterodaktyle i pteranodony, a po ziemi na tych wyspach chodza jakieś inne gady, bo z takich czy innych powodów nie wystąpiło tam wymieranie kredowe lub triasowe.
3) Dajmy na to, że nie-Neandertalczycy nie wyginęli i ktoś sobie zrobił tego typu kraj złożony z przedstawicieli takiego gatunku (zwłaszcza, że różnice genetyczne byłby znikome, choć widoczne) (w tym przkadzie mogą też być niscy ludzie, ludzie o nietypowym wyglądzie)

Po za tym dobrze wiemy próby alchemików w celu stworzenia złota były z góry skazane na niepowodzenie, ponieważ według naszej obecnej wiedzy i większości badań na ten temat złoto powstaje w wyniku nukleosyntezy podczas wybuchu supernovych (no jest też teoria, że powstają we wnętrzu ziemii, ale mniejsza). Tak czy inaczej nawet obecnie złota praktycznie tworzyć nie możemy (możemy mikro ilości), więc ci wszyscy alchemicy byli z góry skazani na porażkę. O ile ciekawsza gameplayowo byłaby gra z właśnie takimi możliwościami (hipotetyczna możliwość zmiany żelaza w złoto, wynalezienie nowego wytrzymałego pierwiastka, wynalezienie eliksiru siły z jakimiś efektami ubocznymi czytaj średniowieczny koks). Z naszą "meta wiedzą" wiemy jak stworzyć proch, więc nie ma tego elementu zaskoczenia. Albo wyjdzie albo nie. Wiemy, że nie ma co próbować stworzyć złoto, bo się nie da. I wiemy też, że wywar z moczu goryla raczej nie pomoże na siłę. Chodzi o to, żeby zniwelować tutaj wpływ naszej obecnej wiedzy na decyzje.

Innymi słowy jestem za tym, żeby zmiany wynikały z historii naszej Imperiusowej Ziemi i były jakoś umotywowane. Jestem przeciwny natomiast jakimś okultyzmom, magom, bogom piorunuf, nieumarłym itd.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9311
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Skryba » 01 paź 2018, 18:02

Tylko to wymaga ogromnego world-buildingu a to stoi w przeszkodzie z wolnością twórczą graczy w podaniach, która wg mnie jest największym plusem gry (widać chociażby jak dużo mamy podań i jak mało ludzi chce grać czyimś państwem)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5335
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Badet » 01 paź 2018, 18:04

+1 dla Skryby

Nawet wybranie daty startowej trwa u nas zwykle z półtora tygodnia xD
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3174
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 18:07

Ostatnio chyba dłużej się o ten solicki sprzeczaliśmy XD
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9311
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Skryba » 01 paź 2018, 18:18

Ja wciąż jestem niezadowolony z tego XD
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5335
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Badet » 01 paź 2018, 18:18

Naugrimski najlepszy! xd
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9311
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Skryba » 01 paź 2018, 18:19

Naugrimski prawie taki jak Dunthaiński od początku świata wiec niech będzie ;d
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5335
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Badet » 01 paź 2018, 18:22

Jak jeszcze planowaliśmy grać to miałem ambitne plany słania jakichś posłów na północ i ogarniania synkretyzmu kulturowo-religijnego jakoś xd
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3174
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 18:23

Tylko kalendarz imperialny! Jedyny kalendarz z prostym liczeniem (no może poza republikańskim)!

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość