Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Nowe elementy fantastyczne

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Czy jesteś za wprowadzaniem nowych elementów do lore?

Tak - małe elementy fantastyczne
7
44%
Tak - pełna fantastyka
2
13%
Nie
7
44%
 
Liczba głosów: 16
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 15:08

Cóż poruszę zaraz rzecz bardzo kontrowersyjną i już się spodziewam, że za chwilę wleci tu Sig z "Hurr Durr tak się nie godzi, nie o takiego Impa walczyłem" ale chociażby poglądowo (jeśli nie na tą to na przyszłe edycje) chciałbym się dowiedzieć co o tym temacie sądzicie.

Kiedyś już była rozpoczęta dyskusja na temat elementów fantastycznych wprowadzonych w świecie Imperiusa. Wiem, że u podstaw Imperiusa miała istnieć dowolność jednak z zachowaniem realizmu. Jednak o niego czasami trudno patrząc po rozwoju lore. Cierpi na tym np. rozwój technologiczny - bo gracze spodziewają się, że będzie szedł tak jak historycznie było - co jest problemem kiedy część mapy wchodzi w renesans, a nie ma wynalazków jakie się wcześniej pojawiły (np. druk). Problemem jest też podejście pewnych graczy, którzy korzystają z wiedzy z naszych czasów - władcy karzący wynaleźć proch (i dokładnie go opisujący alchemikom!) albo walczący z zarazą metodami jakich nie powstydziło się WHO. Cierpią na tym też wydarzenia "mistyczne" bo żaden rozsądny władca nie będzie ładował kasy w wynalezienie materii prima czy wierzył, że nagle smok spadnie na jego królestwo. Ot mimo pewnej dowolności w niektórych elementach brakuje nam pewnych alternatywnych dróg, które mogły by i graczy zaskoczyć. Jako rozwiązanie problemu widziałbym dopuszczenie na ograniczoną skalę małych wydarzeń z gatunku "fantastycznych", które jednak nie rozwiałby zupełnie realizmu gry. Przykłady: finansowany przez nas alchemik odkrył nową miksturę wzmacniającą ludzkie ciało lub na horyzoncie wieśniacy zaobserwowali latającą bestię - może nie smok a jakiś nowy gatunek zwierzęcia? Ot jako smaczki fabularne, które mogą pobudzić graczy do niesztampowych wydatków i poznawania świata gry.

Stąd też w ankiecie zadaję pytanie, jak się na to zapatrujecie? I proszę może na samym początku bez większych bulwersów (wiem, że i tak będą xd) - to tylko pytanie orientacyjne, ostateczna decyzja należy do GMów.
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Sigrun » 01 paź 2018, 15:08

Tymus czytasz mi w myślach.

<głosuje na NIE>
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9310
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Skryba » 01 paź 2018, 15:09

Ja na nie, zresztą nie rozumiem związku jak fantasy rozwiązuje raport mniejszości co do technologii historycznych
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 15:12

No w fantastyce różnie jest rozwój technologiczny rozwiązywany poprzez własnie korzystanie z elementów fantastycznych przy nowych wynalazkach.
Na przykład odkrycie nowego minerału mogącego być podstawą do technologii oblężniczej.
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Sigrun » 01 paź 2018, 15:12

Co to w ogóle znaczy fantastyka? Jak u większości autorów pretekst by pisać niespójne bzdury, jak u Martina czy reszty?
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 15:13

Ot i filozoficzne pytanie bo pojęcie to jest baaaaaaaaaaaardzo szerokie xd
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Sigrun » 01 paź 2018, 15:15

A odpowiesz :P ? Czy będziesz uciekał w truizmy?

Fantastyki w Impie widziałbym co najwyżej tyle ile sam jej przemycam tu i tam - maksymalnie ezoteryczne i okultystyczne odniesienie na marginesie marginesów.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Tymus » 01 paź 2018, 15:19

Boję się, że odpowiedź jaką byś dostał tylko byś wykorzystał do dalszego narzekania na GoT :P

A tak na serio sam nie wiem, bo trudno jest to sprecyzować. Ja bym widział to w postaci jakiej napisałem - nowych gatunków zwierząt, nowych minerałów czy kataklizmów. Dla niektórych pewnie byłby to nielogiczne bzdury. Tak naprawdę taką definicję musiałby sprecyzować sam GM bo wprowadzenie takiego dozwolenia to nic innego jak danie mu większej swobody.
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Sigrun » 01 paź 2018, 15:20

Na przykład literacką wstawkę pod koniec zgonu Boraxa traktuję wedle swojej wewnętrznej wizji świata przedstawionego jako mniej-gorzej relacjonującą faktyczną metafizykę uniwersum, ale to tylko sugestia na marginesie (jest ich trochę więcej rozsianych po moich postach fabularnych). Ale to tyle. Tyle i nic więcej bym widział.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Nowe elementy fantastyczne

Postautor: Sigrun » 01 paź 2018, 15:20

Tymus napisał/a:Boję się, że odpowiedź jaką byś dostał tylko byś wykorzystał do dalszego narzekania na GoT :P

Słusznie mniemasz :P

Tymus napisał/a:A tak na serio sam nie wiem, bo trudno jest to sprecyzować. Ja bym widział to w postaci jakiej napisałem - nowych gatunków zwierząt, nowych minerałów czy kataklizmów. Dla niektórych pewnie byłby to nielogiczne bzdury. Tak naprawdę taką definicję musiałby sprecyzować sam GM bo wprowadzenie takiego dozwolenia to nic innego jak danie mu większej swobody.

Nie widzę w tym namacalnej korzyści dla gry.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość