***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Mapy

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Mapy

Postautor: Ellahar » 30 wrz 2018, 13:47

Na B2 rozegraliśmy jakieś 6 tur, a potem znalazłem bardzo absorbujacą pracę (która dawała jednak ładny hajs) i umarło. Była inna mapa.

Jeśli chodzi o nowe zasady: to de facto jest tylko rpg jako kwestia sporna, oraz transport flot jako coś poruszanego. Reszta skończona, więc już powoli można zacząć coś z tym działac.

OI np. do mamy jest jedno zastrzeżenie: ląd musi pozwalać na tworzenie krajów śródlądowych (jak obecnie).
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1503
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: Mapy

Postautor: MrMatinh » 30 wrz 2018, 14:42

Obrazek

Machnąłem dzisiaj taką mapę, co o niej sądzicie?
Awatar użytkownika
Princeps
Posty: 750
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:12

Re: Mapy

Postautor: Princeps » 30 wrz 2018, 14:52

Może sama mapa jest spoko, ale granice prowincji i rzeki są tak rakowe, że odechciewa mi się na to patrzeć.
I11: La Repubblica
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1503
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: Mapy

Postautor: MrMatinh » 30 wrz 2018, 16:03

Obrazek


Poprawiona.
Awatar użytkownika
Hareoon
Posty: 172
Rejestracja: 21 mar 2018, 22:21
Lokalizacja: Kraków

Re: Mapy

Postautor: Hareoon » 30 wrz 2018, 17:25

Ta Matinha też fajna
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Mapy

Postautor: Tymus » 30 wrz 2018, 17:32

Nie jest zła ale na zachodzie mapy dałbym jednak możliwość opłynięcia kontynentu. No i więcej wysp by się przydało.

Edit. A i nie podoba mi się ta wielka góra we wschodnim centrum mapy. Lepiej walnąć jakąś kotlinę zamiast tego. No i góry pogrupować ogólnie bardziej w łańcuchy.
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Mapy

Postautor: Isyrahis » 30 wrz 2018, 20:50

Również coś machnąłem. Jestem w trakcie jeszcze tworzenia topografii oraz klimatów.
Ogólnie znajdzie się na niej coś dla każdego. "Czarne" wyspy południowe, azjatycki wschód, europejskie centrum, stepowy zachód, arabsko-perskie południe, nordycka północ, nawet jakichś apaczów można zrobić na dalekim zachodzie.
Dla mapy rozrysowane są płyty kontynentalne, kierunki wiatrów, topografia, klimaty.
Aby uprzedzić narzekanie na to, że jedni mogą nie mieć kontaktów z innymi, to nie będzie żadnymi problemem. Przykład tej edycji. Przez większość czasu na początku edycji południe nie miało najmniejszego kontaktu z północą, a nawet wschodem. Później trochę się zmieniło ale niewiele pod tym względem, więc takie coś nie jest argumentem :D
Co do ilości prowincji - można zwiększyć trochę liczbę początkowych punktów i ludzie kupią więcej prowincji i będą mniej zaludnione albo mniej i będą bardziej zaludnione, za tym pójdzie liczebność wojsk która automatycznie pójdzie w górę, dzięki temu ludzie będą mogli nawet w stanie utrzymywać większą ilość armii, itd. itp.
Obrazek
oraz link do większego rozmiaru
https://i.imgur.com/PZrW48v.png
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 755
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: Mapy

Postautor: Bojar » 30 wrz 2018, 21:11

Isyrahis napisał/a:Również coś machnąłem. Jestem w trakcie jeszcze tworzenia topografii oraz klimatów.
Co do ilości prowincji - można zwiększyć trochę liczbę początkowych punktów i ludzie kupią więcej prowincji i będą mniej zaludnione albo mniej i będą bardziej zaludnione, za tym pójdzie liczebność wojsk która automatycznie pójdzie w górę, dzięki temu ludzie będą mogli nawet w stanie utrzymywać większą ilość armii, itd. itp.

Jak dla mnie to by było od cholery roboty z balansem. Po za tym nazywanie prowów, wydawanie rozkazów itd. Robi się to znacznie bardziej czasochłonne, choć takie być nie musi. Wystarczy zmniejszyć ilość prowów. Optymalna ilość jak dla mnie to jest coś między 100-150 prowów.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Mapy

Postautor: Tymus » 30 wrz 2018, 21:15

Mimo, że jestem zwolennikiem zwiększania liczby prowów tu jest ich za dużo. Dużo za dużo. Osobiście uważam, że łącznie z prowami na krańcach świata powinniśmy mieć na start 180-200.
Awatar użytkownika
Rizi
Posty: 757
Rejestracja: 12 lis 2016, 14:31

Re: Mapy

Postautor: Rizi » 30 wrz 2018, 21:17

Napracowałeś się, ale prowincji za dużo

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości