***
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Zaawansowany start
Re: Zaawansowany start
Wał skrzynkowo-ziemny! Damn you!!!
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."
Ceterum censeo NPC delendam esse.
Ceterum censeo NPC delendam esse.
Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Re: Zaawansowany start
Pragnę tylko zaznaczyć, że może i generia była silna no ale była jednocześnie jedynym gnijącym od początku krajem... Bo była za silna i trzeba było nerfa:/ I dalej będę wypominał, że jakbym dostał przychód z pierwszych lat a nie "został on wydany na głupoty"/armia naggaroth nie przemaszerowałaby przez wrogą dzicz kiedy się biłem prowincję od stolicy/armia rozpadających się Nuuków pilnowała kraju a nie ruszała na daleką wojnę to byłaby to druga Panoria. Taktyka była prosta, wybić opozycję i stworzyć wewnętrznie silne imperium, taki monolit jak prawie każdy inny kraj na imperiusie.
Re: Zaawansowany start
Napisałem o moim bólu dupy przez niesprawiedliwe traktowanie na Generii to teraz napiszę propozycję na system 
Wg mnie powinno się doszukiwać błędów nie w samym systemie licytowania bo ten jest ok, ale w pakietach. Wprowadzenie nowych pakietów oraz uzależnienie od niektórych czynników rozwiązałoby problem, do tego wypadałoby mieć system gospodarczy Ellahara.
Po 1 miasto czy miasteczko wymaga odpowiedniej ilości wsi do funkcjonowania, wyżywienia ludności itd.
Po 2 zamiast całych pakietów możnaby kupować pojedyńcze wsie, miasteczka, miasta, do nich mury czy osobne zamki.
Po 3 bardziej rozbudowane miasta, będzie to współgrać z systemem inwestycji. Pomijam miasteczka, ale jak kupujesz miasto to w zasadzie kupujesz bazowo nieufortyfikowane osiedle dające jakieś tam bogactwo i populację. Ale żeby dawało cokolwiek ciekawego to możnaby wprowadzić ulepszenia do miast, zakupienie murów, rynku, warsztatów tkaczy, kowali czy czegoś innego, np taki rynek czy tkacze dodadzą wartości handlu a taki jubiler czy kowal punkty przychodu. Można dodać jakieś współgranie tego np jak miasto jest przy rzece to ma więcej handlu, przy górach więcej produkuje, na równinach ma więcej populacji itd.Nie byłoby to zbyt skomplikowane ale rozdzielałoby miasta na mniej i bardziej znaczące.

Wg mnie powinno się doszukiwać błędów nie w samym systemie licytowania bo ten jest ok, ale w pakietach. Wprowadzenie nowych pakietów oraz uzależnienie od niektórych czynników rozwiązałoby problem, do tego wypadałoby mieć system gospodarczy Ellahara.
Po 1 miasto czy miasteczko wymaga odpowiedniej ilości wsi do funkcjonowania, wyżywienia ludności itd.
Po 2 zamiast całych pakietów możnaby kupować pojedyńcze wsie, miasteczka, miasta, do nich mury czy osobne zamki.
Po 3 bardziej rozbudowane miasta, będzie to współgrać z systemem inwestycji. Pomijam miasteczka, ale jak kupujesz miasto to w zasadzie kupujesz bazowo nieufortyfikowane osiedle dające jakieś tam bogactwo i populację. Ale żeby dawało cokolwiek ciekawego to możnaby wprowadzić ulepszenia do miast, zakupienie murów, rynku, warsztatów tkaczy, kowali czy czegoś innego, np taki rynek czy tkacze dodadzą wartości handlu a taki jubiler czy kowal punkty przychodu. Można dodać jakieś współgranie tego np jak miasto jest przy rzece to ma więcej handlu, przy górach więcej produkuje, na równinach ma więcej populacji itd.Nie byłoby to zbyt skomplikowane ale rozdzielałoby miasta na mniej i bardziej znaczące.
Re: Zaawansowany start
Taaaa... Bo krwawe wybijanie opozycji to dobry pomysł. Tego typu problemy możesz rozwiązywać niesiłowo. Ty poszedłeś All-In. Efekt miałeś All-In.
A co do problemu to on jest. Bo jakbyś nie zauważył to modyfikatory się stackują. I teraz problem jest taki, że jak mam
2x prowincję po 10PP/10%Adm/10%Stab/10%han/10HAN
to przynosi mi to mniej dochodu niż jedna prowincja
20PP/20%Adm/20%Stab/20%han/20HAN.
I w tym systemie nie opłaca się inwestować w coś innego niż w duże centra. Przynoszą więcej dochodu, kosztuja mniej pakietów, łatwiej obronić jedną prowincję niż wiele.
To inny temat. Bo to zaproponował Ell w gospodarce. Ale to co ty proponujesz to cholernie dużo roboty.
1) Już możesz coś w tym stylu robisz. Piszesz 20pkt na jubilera w inwestycjach i ci wzrośnie Handel np.
2) Zakupić mury mogłeś w pakietach
3) Ulepszać miasta też mogłeś w pakietach pakietami handlowymi
Po prostu nie róbmy standaryzacji budynków, bo to się mija z celem. Żeby potem się bawić i tworzyć każdego kowala pojedyńczo... Come on. Większość to oleje i będziesz miał 5 kowalów w całym imperiusie. Nie zarządzasz 50 osobowymi osadami. Kowal się sam pojawi i sam utworzy zakład nie musisz go upaństwawiać. Tak samo z góry ustalonymi bonusami za tereny. Jak to miałbyś zamiar weryfikować? Na oko? Po za tym masz prowincje nizinne, które są blisko gór i do tego nad rzekami jak np. w Naggaroth. I co wtedy?
Jeśli chodzi o moje hipotetyczne rozwiązanie to wydaje mi się, że można by zrobić tak, że każdy kolejny pakiet w konkretnej prowincji daje bonus o 10/20% mniejszy. Czyli jak daje 5 pakietów, których każdy daje 10% ADM to dostaje odpowiednio: 10 + 8 + 6 + 4 + 2= 30 Łącznie w tym przypadku dostajemy 30% zamiast 50%, który byśmy dostali bez tego.
Liczby są przykładowe, ale chodzi o to, żeby nadal można było stackować i tworzyć duże prowincje. Ale żeby też się opłacało rozbijać na wiele prowincji.
A co do problemu to on jest. Bo jakbyś nie zauważył to modyfikatory się stackują. I teraz problem jest taki, że jak mam
2x prowincję po 10PP/10%Adm/10%Stab/10%han/10HAN
to przynosi mi to mniej dochodu niż jedna prowincja
20PP/20%Adm/20%Stab/20%han/20HAN.
I w tym systemie nie opłaca się inwestować w coś innego niż w duże centra. Przynoszą więcej dochodu, kosztuja mniej pakietów, łatwiej obronić jedną prowincję niż wiele.
MrMatinh napisał/a:Napisałem o moim bólu dupy przez niesprawiedliwe traktowanie na Generii to teraz napiszę propozycję na system
Po 3 bardziej rozbudowane miasta, będzie to współgrać z systemem inwestycji. Pomijam miasteczka, ale jak kupujesz miasto to w zasadzie kupujesz bazowo nieufortyfikowane osiedle dające jakieś tam bogactwo i populację. Ale żeby dawało cokolwiek ciekawego to możnaby wprowadzić ulepszenia do miast, zakupienie murów, rynku, warsztatów tkaczy, kowali czy czegoś innego, np taki rynek czy tkacze dodadzą wartości handlu a taki jubiler czy kowal punkty przychodu. Można dodać jakieś współgranie tego np jak miasto jest przy rzece to ma więcej handlu, przy górach więcej produkuje, na równinach ma więcej populacji itd.Nie byłoby to zbyt skomplikowane ale rozdzielałoby miasta na mniej i bardziej znaczące.
To inny temat. Bo to zaproponował Ell w gospodarce. Ale to co ty proponujesz to cholernie dużo roboty.
1) Już możesz coś w tym stylu robisz. Piszesz 20pkt na jubilera w inwestycjach i ci wzrośnie Handel np.
2) Zakupić mury mogłeś w pakietach
3) Ulepszać miasta też mogłeś w pakietach pakietami handlowymi
Po prostu nie róbmy standaryzacji budynków, bo to się mija z celem. Żeby potem się bawić i tworzyć każdego kowala pojedyńczo... Come on. Większość to oleje i będziesz miał 5 kowalów w całym imperiusie. Nie zarządzasz 50 osobowymi osadami. Kowal się sam pojawi i sam utworzy zakład nie musisz go upaństwawiać. Tak samo z góry ustalonymi bonusami za tereny. Jak to miałbyś zamiar weryfikować? Na oko? Po za tym masz prowincje nizinne, które są blisko gór i do tego nad rzekami jak np. w Naggaroth. I co wtedy?
Jeśli chodzi o moje hipotetyczne rozwiązanie to wydaje mi się, że można by zrobić tak, że każdy kolejny pakiet w konkretnej prowincji daje bonus o 10/20% mniejszy. Czyli jak daje 5 pakietów, których każdy daje 10% ADM to dostaje odpowiednio: 10 + 8 + 6 + 4 + 2= 30 Łącznie w tym przypadku dostajemy 30% zamiast 50%, który byśmy dostali bez tego.
Liczby są przykładowe, ale chodzi o to, żeby nadal można było stackować i tworzyć duże prowincje. Ale żeby też się opłacało rozbijać na wiele prowincji.
gg 61791901
Re: Zaawansowany start
Offtop, a takim są wieczne smęty na Generię, będzie karany ostami.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Re: Zaawansowany start
Zasadniczo pamiętajmy, że będzie można zakupić:
Prowincje
PP - punkty populacji
PB - punkty bogactwa
Sta - stabilność
umocnienia
Ja bym w sumie do tego się ograniczył. Bo tutaj odchodzi nam problem z modyfikatorami itp. który mamy obecnie. Szczerze to nawet olałbym kwestie tego jak to się rozkłada: znaczy nie usztywniałbym tego co przynosi dany modyfikator.
Dajmy na to wydaję 1 PS na 1 PP i mówię, że to na miejscowość "Zalipie", a ktoś wydaje 1 PS na 1 PP i mówi, że to na klucz wsi. Ktoś wydaje 1 PS na 1 PB i twierdzi: "żupy solne", a ktoś 1 PB kupuje jako "lokalny jarmark".
Najważniejszą kwestią jest proporcja. Czy 1:1:1%:mały zamek? Bo od pakietów odszedłbym całkowicie - nikt nie bawi się w zaznaczanie na mapie wsi (a temu to miało służyć - i tylko temu)
Pomysł z gradacją wydaje mi się ciekawy: nawet niewielka (o 10%) zmniejszy różnice między prowincjami.
Co z giełdą prowincji?
Prowincje
PP - punkty populacji
PB - punkty bogactwa
Sta - stabilność
umocnienia
Ja bym w sumie do tego się ograniczył. Bo tutaj odchodzi nam problem z modyfikatorami itp. który mamy obecnie. Szczerze to nawet olałbym kwestie tego jak to się rozkłada: znaczy nie usztywniałbym tego co przynosi dany modyfikator.
Dajmy na to wydaję 1 PS na 1 PP i mówię, że to na miejscowość "Zalipie", a ktoś wydaje 1 PS na 1 PP i mówi, że to na klucz wsi. Ktoś wydaje 1 PS na 1 PB i twierdzi: "żupy solne", a ktoś 1 PB kupuje jako "lokalny jarmark".
Najważniejszą kwestią jest proporcja. Czy 1:1:1%:mały zamek? Bo od pakietów odszedłbym całkowicie - nikt nie bawi się w zaznaczanie na mapie wsi (a temu to miało służyć - i tylko temu)
Pomysł z gradacją wydaje mi się ciekawy: nawet niewielka (o 10%) zmniejszy różnice między prowincjami.
Co z giełdą prowincji?
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: Zaawansowany start
Mnie się giełda podoba, różnicuje rozmiar i potencjały państw, jedni idą w kolosa, inni w mikro bogacza. No i to jedyny chyba rozsądny sposób na powstrzymanie białoplamizmu.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Re: Zaawansowany start
Chciałbym zaproponować również zwiększenie puli "pieniężnej" na podstawie tego jak ktoś sobie utrudni rozgrywkę. Ktoś zacznie z wojną domową, więc dostanie więcej punktów na zakup różnych rzeczy. Ktoś zacznie państwem podzielonym na prowincje i będzie musiał je zjednoczyć - dostanie więcej punktów. Ktoś sprawi, że w jego państwie będą wybuchać rewolty religijne - dostanie punkty. Ktoś walnie sobie starego króla bez potomków - dostaje punkty.
Re: Zaawansowany start
Tylko ciężko oszacować co ile punktów ci da. Rozumiem ten system tylko nwm czy ma on sens na Impie. Ja bym wolał, żeby po prostu każdy miał jakies problemy na start, żeby bylo więcej wydarzeń a co za tym idzie więcej się działo.
Np. Jeden jest na skraju wojny domowej, u innego jest ogromna korupcja, inny ma pretendenta do tronu itd.
Np. Jeden jest na skraju wojny domowej, u innego jest ogromna korupcja, inny ma pretendenta do tronu itd.
Re: Zaawansowany start
Tylko teraz to o czym piszesz nie ma sensu gdyż będzie tylko irytować i przeszkadzać. Nie będzie z tego sensownej nagrody, a narzucanie tego nie spodoba się raczej graczom.
Co do punktów to będzie to musiało zależeć od GM-ów tylko i wyłącznie ile przyznają.
Co do punktów to będzie to musiało zależeć od GM-ów tylko i wyłącznie ile przyznają.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość