Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Zaawansowany start

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Zaawansowany start

Postautor: Ellahar » 28 wrz 2018, 19:15

Zaawansowany start:

I. Gracz na początku otrzymuje pulę 2000 PS oraz 3 prowincji startowych.
Przed startem gry obowiązuje "giełda prowincji", w temacie na tajnym forum należy złożyć informacje o chęci zakupu prowincji i podlinkować w temacie "giełda prowincji". Giełda składać się będzie z dwóch tur:
1. wszyscy gracze wybierają prowincje które chcą zakupić. Po skończonej 1. turze każda prowincja na której był tylko jeden chętny zostaje zakupiona w cenie 50 PS.
2. Licytacja - jeśli w turze 1. giełdy dwóch lub więcej graczy postanowiło zakupić tę samą prowincję następuje tajna licytacja: na tajnym forum gracz zainteresowany zakupem prowincji podaje maksymalną cenę jaką jest w stanie zapłacić za daną prowincję. Pod koniec tury GM porównuje oferty i wybiera najwyższą. Podaje też ostateczną cenę prowincji, która wynosi tyle co druga najwyższa oferta licytacji +5. Gracze po nieudanej licytacji płacą 5PS. W przypadku remisu w prowincji powstaje suwerenne księstwo przyjaźnie nastawione do wszystkich licytujących stron, jednak ceniące swoją niezależność.

II. Za pozostałe po giełdzie PS można zakupić następujące rzeczy:

PP - punkty populacji
PB - punkty bogactwa
Sta - stabilność
umocnienia

Za każde 10 PS można kupić 1 PP, 1PB, 5% Sta
Za każde 10 PS można kupić umocnienia warte 50 PD

III. Limit wydatków na PP dla jednej prowincji wynosi 250 PS
Limit wydatków na PB dla jednej prowincji wynoisi 250 PS
Limit wydatków na Sta dla jednej prowincji wynosi 140 PS.

IV. Niewykorzystane PS przepadają.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Zaawansowany start

Postautor: Ellahar » 28 wrz 2018, 21:26

Małe zmiany:
zmniejszono zysk stabilności z 10 do 5%
Max PP wynosi 25
Max PB wynosi 25 na prowincje.
Zmniejszono ilość prowów startowych do 3. (by jednak giełda działała bardziej)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Zaawansowany start

Postautor: AdDur » 28 wrz 2018, 21:33

Według najlepszej optymalizacji dochód wyniesie zawrotne 50 pkt...
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Zaawansowany start

Postautor: Ellahar » 28 wrz 2018, 21:37

Koszty też będą inne.

Za kompanię 100 ludzi zapłacisz 1 PD utrzymania.
Za kompanię 300 ludzi zapłacisz 2,5 PD utrzymania.
Za kompanię 500 ludzi zapłacisz 4 PD utrzymania (zasady wojskowości - koszt przykładowy)

Więc przy tym dochodzie, i zdolnościach mobilizacyjnych 7500 ludzi... i tak będziesz w stanie utrzymywać w polu >5000 od razu. A to early game.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Zaawansowany start

Postautor: Ellahar » 28 wrz 2018, 22:05

Mała zmniana - koszt startu w Giełdzie prowincji został zredukowany o połowę.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9310
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Zaawansowany start

Postautor: Skryba » 29 wrz 2018, 9:54

Jak potem wzrośnie dochód to będzie śmiesznie łatwo zgromadzić olbrzymie armie, chyba że taki jest cel.
Wojny powinny być drogie, bo takie były. Władcy robili zastawy, by tylko pokonać wroga.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Zaawansowany start

Postautor: Ellahar » 29 wrz 2018, 20:47

Z jednej strony tak: late game to walka znacznie większej ilości kompanii i ludzi (bitwy nawet do 50 000 ludzi) - chodzi o samo przeskalowanie względem obecnych liczb. (zmiana de facto kosmetyczna)
Zaś z drugiej przy zakazie kumulacji powyżej 3xdochód z ostatniej tury mało kogo będzie stać na prowadzenie wojny przez 3 tury z pełnymi siłami.

Bo wiesz - w trakcie rozgrywki możesz dorzucić więcej w ludność, albo więcej w bogactwo. Zasadniczo będzie się bardziej opłacało bogactwo (najemnicy itp.), ale to ci z ludnością będą mogli prowadzić dłuższe wojny na wyniszczenie (więcej rezerw). Odchyły od balansu są wbrew pozorom niewielkie.


A co do optimum: Ad liczył najwyraźniej przy braku zakupu na giełdzie: a więc małe, trzyprowincjowe i bardzo bogate państwo.
Sąsiedzi za to dostaną biedniejsze prowki.

Rozważam jeszcze czy zakupione prowki powinny mieć 1/1/10%, czy 0/0/0
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: Zaawansowany start

Postautor: Bojar » 18 paź 2018, 19:03

Wydaje mi się, że z tym zaawansowanym startem możemy znowu wpaść w pułapkę w którą wpadła Sjudalena w imp11. Po prostu tego typu giełda promuje inwestowanie w stab do 90% i na maxa pb i pp, bo daje to dodatkowy dochód z każdego PB i lepiej mieć dużo ludzi w prowincji stabilnej niż mieć dużo ludzi w prowincji niestabilnej.

I głupio to wygląda, ponieważ maksymalnie możemy stworzyć co najwyżej prowincje przeciętne 25/25/90% (PP/PB/Stab). Oczywiście nie jest tak źle jak w przypadku I11, bo mamy mniej modyfikatorów, ale nadal % modyfikator sprawia, że bardziej opłaca się inwestować w pojedyńcze prowincje niż w wiele. Po za tym kupując prowincje na giełdzie musimy dużo w nią zainwestować, bo inaczej będziemy mieli niestabilną bieda prowincje, która odłączy się przy pierwszej lepszej okazji (patrz khorinis w Generii w I11).
Modyfikatory te widoczne są dla MG, gracz otrzymuje o nich informację opisową:

Kod: Zaznacz cały

PP 0-15 mało ludna
PP 16-35 przeciętna
PP 36-50 ludna
PP >50 wyjątkowo ludna

PB 0-15 biedna
PB 16-35 przeciętna
PB 36-50 bogata
PB >50 wyjątkowo bogata

Sta 0-35 niestabilna
Sta 36-75 przeciętna
Sta 76-100 stabilna

Kon <0 ujemna
Kon >0 dodatnia



MOJE ROZWIĄZANIE:
Stabilności nie można kupować podczas giełdy.
Ustawiamy Stabilność podstawową i bazową dla wszystkich prowincji startowych i zakupionych podczas giełdy na 60%.
Podstawowa prowincja ma statystyki 1/1/60%
Podstawowa cena prowincji na giełdzie wynosi 30 PS ( 10 PS za 1PP, 10 Ps za 1PB i 10 PS za samą prowincję(kultura, religia w prowincji itd.))
Za każde 10 PS można kupić 1 PP lub 1PB
Za każde 10 PS można kupić umocnienia warte 50 PD
Limit wydatków na PP dla jednej prowincji wynosi 600 PS
Limit wydatków na PB dla jednej prowincji wynosi 600 PS
Gracz na początku otrzymuje pulę 1000/1200/1400 (wymaga dokładniejszego policzenia, żeby ładnie mapę zapełnić) PS oraz 3 prowincji startowych.

Zacznę od Minusów:
widzę jeden: stabilność na start będzie lekko nudna, to znaczy każdy startuje w miarę przeciętnie, nie ma wybuchów, ale też nie ma ultra stabilnych krajów i prowów.

Plusy:
Wreszcie będzie można robić rozległe słabo zaludnione kraje, które łącznie mają tyle samo pb/pb co małe gęsto zaludnione i tyle samo z tego tytułu mają (w poprzednim impie chciałem początkowo walczyć o prowy na giełdzie i zrobić rozległą mało zaludnioną Ordę, ale to się nie opłacało)
Odchodzimy od głupiej optymalizacji i tworzenia funkcji w stylu co się bardziej opłaca, bo PP i PB włożone w prowy będą dawały tyle samo.
Nie musimy tak nisko blokować limitu wydatków na prowincję, ponieważ nie ma tego skalowania się wraz z wydatkami na stabilność.
Łatwiej i bardziej opłacalne będą giełdy prowincji, bo przy twoich cenach i korzyściach z tego licytowanie się byłoby nieopłacalne.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1190
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: Zaawansowany start

Postautor: Gacek » 18 paź 2018, 19:13

Ja bym jeszcze apelował do graczy, żeby jakoś tak sensownie i klimatycznie to rozmieszczali :C bolało mnie serduszko jak widziałem jakieś prowincje Amboise, czy Generii w samym centrum kontynentu z 1pkt. Hurr durr super cywilizowane państwo, za rogiem akademia a tutaj prowincja mocno biedniejsza od jakiś stepów, czy gór Arreatu.
Nowoczesne państwo: bierzesz mało prowincji i je mocno boostojesz
Barbarzyńcy/Mongołowie: bierzesz dużo prowincji, które są zacofane.
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Zaawansowany start

Postautor: AdDur » 18 paź 2018, 19:15

Orleania fabularnie była wyłupioną w wyniku najazdów tych pseudo-turków i wojen religijnych z Generią XD.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: AdDur i 1 gość