***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Gospodarka

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 18 lip 2018, 20:49

No to co za różnica czy co chwila będziesz o to pytał (bo to robisz), czy za każdym razem opisujesz i GM wrzuca w arkusz, albo określa w zależności od sytuacji? Z punktu widzenia GMa to praktycznie żadna różnica.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Gospodarka

Postautor: AdDur » 18 lip 2018, 20:52

No nie wiem, mi się wydaje że dzisiaj się po prostu chcesz poczepiać...
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4381
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Gospodarka

Postautor: Sigrun » 19 lip 2018, 9:12

Ad jest na tajnym roszczeniowym pojękiwaczem, czemu mnie to w ogóle nie zdumiewa ¯\_(ツ)_/¯ TO TYLKO DROCZENIE SIĘ NIE BEZPODSTAWNY ATAK JAKBY COOOO.

Ze swojej strony popieram pomysł Ella.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 19 lip 2018, 9:35

Skoro już sporo osób jest za to potencjalna mała errata do pomysłu:

W sumie nawet inne modyfikatory można częściowo ukryć w stylu:

0-3 PP niezamieszkała
4-10 PP mało ludna
11-20 PP przeciętnie ludna
21-30 PP ludna
31-40 PP bardzo ludna itp.

Wtedy taka przeciętna prowincja:

Widok GMa:
Akwitania #101
PP: 10
PB: 4
Sta: 60%
Kon: 5%

Widok dla gracza:
Akwitania
PP: mało ludna
PB: biedna
Sta: stabilna
Kon: dodatnia

To wymagałoby jednak już z pewnością programu do liczenia dochodów.
Z plusów rozwiązania:
> gracz mniej więcej orientuje się ile powinien dostać dochodu (z poprzednich lat)
> inni gracze mogą spodziewać się które prowincje opłaca się zajmować, nie znają jednak szczegółów dochodów/potencjału militarnego w innym państwie
> realizm pomimo uproszczenia

Minusy:
> pracochłonny
> wymagana mechanizacja


Co sądzicie o tym pomyśle? Bo jeśli się podoba to można już nad nim zaczynać prace, jeśli nie (czyli mają pozostać jawne cyferki) to nad prostszą wersją też. :)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1503
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: Gospodarka

Postautor: MrMatinh » 19 lip 2018, 10:18

Jestem za.
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Gospodarka

Postautor: AdDur » 19 lip 2018, 13:23

Nie bawmy się w wojny podjazdowe chociaż tutaj, a dyskutujmy o zasadach.

Generalnie wspieram to, że system MUSI być zmechanizowany. Jak piechota XD. Najlepiej w MECH-u, inaczej to nie ma chyba większego sensu. Już teraz bywają momenty opóźnień, albo ma się wrażenie że GM-owi się czasem zwyczajnie nie chce :D . Dokładanie obowiązków, zwłaszcza że nie wiadomo ilu będzie MG to prosta droga do klęski.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 19 lip 2018, 13:35

Tylko że cała różnica polega na tym:

obecnie w MECHu trzeba w każdym kraju kliknąć "dodaj dochód" i wylicza Ci dochód.
Przy zrobieniu wspomnianego systemu nawet w arkuszu kalkulacyjnym: zmieniasz koniunkturę i przeklejasz dochód.

Więc różnicą jest de facto tylko losowa koniunktura (jako więcej pracy).
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Gospodarka

Postautor: Isyrahis » 19 lip 2018, 16:53

Brzmi nieźle tylko tutaj mogłoby wejść szpiegowanie.
Gracze nie widzieliby od razu dajmy na to stabilności, koniunktury i bogactwa, lecz musieliby użyć szpiegów którzy musieliby to określić.
Wzbogacimy dwie rzeczy na raz ^^

I również uważam, że jak najwięcej rzeczy musi być zmechanizowana. Nie chcemy aby w pewnym momencie przytłoczyło to GM-ów i gra mogłaby lekko podumrzeć ;/
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 25 lip 2018, 16:02

MECHANIZACJA:

sprawdziłem, 100% tego da się zrobić w Excelu (łącznie z losową koniunkturą).
Czyli GM otwiera jeden arkusz, tam wprowadza zmiany jakich potrzebuje (łatwiej niż obecnie, gdzie trzeba każdą prowincję osobno otwierać do zmian) a rozdanie dochodu to ctrl+c, ctrl+v (obecnie trzeba otworzyć zakładkę państwa i kliknąć "policz dochód".
W moim odczuciu działa równie szybko co obecny system.

Tuż przed startem rozgrywki trzeba będzie tylko ustalić rząd wielkości jaki chcemy osiągnąć (czy chcemy by gracze mieli 100 punktów jako standardowy budżet, czy np. by mieli 20 pkt i mogli zrobić tyle samo) i kwestia gotowa.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Gospodarka

Postautor: Isyrahis » 25 lip 2018, 23:14

Dodatkowo można to w pewien sposób zautomatyzować.
Wrzucać to na Google Drive lub specjalne strony na których można współdzielić się plikami.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość