***
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Gospodarka
Re: Gospodarka
Wręcz seksowne.
Re: Gospodarka
Ja mam tylko takie pytanie... po co te opisowe wartości? 
Na start przecież po Zaawansowanym Starcie każdy będzie wiedział ile dokładnie ma w prowincjach, a opisy te są tylko jak dla mnie sztuką dla sztuki. Zresztą czy to nie aby dodatkowa robota dla Siga?

Na start przecież po Zaawansowanym Starcie każdy będzie wiedział ile dokładnie ma w prowincjach, a opisy te są tylko jak dla mnie sztuką dla sztuki. Zresztą czy to nie aby dodatkowa robota dla Siga?
Re: Gospodarka
Tak. Po ZS będę widział ile mam u siebie. Ale nie będę widział ile ma somsiad. W dochodzie na tajnym będą cyferki.
Jest to w pełni zautomatyzowane - Sig może (w zależności od humoru) przekopiowywać gotową tabelę na jawne forum co turę/5 tur. (uproszczone do ctrl+c, ctrl+v)
Wywiad gospodarczy może działać
Jest to w pełni zautomatyzowane - Sig może (w zależności od humoru) przekopiowywać gotową tabelę na jawne forum co turę/5 tur. (uproszczone do ctrl+c, ctrl+v)
Wywiad gospodarczy może działać

I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: Gospodarka
Jakoś nie jestem przekonany.
Wszystkie zmiany argumentowane "to tylko wystarczy przekopiować" "tu wystarczy tylko wpisać" etc. tak naprawdę dostarczają tylko roboty. Ja pamiętam, że byłem cały chory jak musiałem wklepywać zmiany w prowincjach dotkniętych zarazą na I11. Tyle że tam:
a) był osobny admin do spraw gospodarczych - tu mamy jednego od wszystkiego
b) było mniej prowincji - samo wklepywanie zmian w 70-80 prowincjach trwało długo
c) był MECH stanowiący pomoc dla tego wszystkiego.
Trzeba pamiętać, że np. system szlaków handlowych zupełnie się nie sprawdził ostatnio, a też tam wystarczyło tylko co kilka tur wklepać małe zmiany w liczbach.
Wszystkie zmiany argumentowane "to tylko wystarczy przekopiować" "tu wystarczy tylko wpisać" etc. tak naprawdę dostarczają tylko roboty. Ja pamiętam, że byłem cały chory jak musiałem wklepywać zmiany w prowincjach dotkniętych zarazą na I11. Tyle że tam:
a) był osobny admin do spraw gospodarczych - tu mamy jednego od wszystkiego
b) było mniej prowincji - samo wklepywanie zmian w 70-80 prowincjach trwało długo
c) był MECH stanowiący pomoc dla tego wszystkiego.
Trzeba pamiętać, że np. system szlaków handlowych zupełnie się nie sprawdził ostatnio, a też tam wystarczyło tylko co kilka tur wklepać małe zmiany w liczbach.
Re: Gospodarka
Mam pewien error w tym co mówisz.
Bo jeśli cokolwiek chcemy mieć jawne - to wtedy wymaga to skopiowania tabeli i umieszczenia na forum.
Serio.
Nie da się inaczej. I tutaj nie ma znaczenia czy Sig przekopiuje tabelę nr1 z wartościami liczbowymi, czy tabelę nr2 z opisowymi i ją wklei.
Jeśli chcemy tego uniknąć to nie możemy mieć nic jawnego (tj. gracz zna statystyki tylko u siebie w państwie, a reszta to niewiadoma). Więc masz swoją prowincje o PP = 2, obok jest bardzo ludna prowincja o PP = 25, ale ty o tym nie wiesz tak długo, jak nie wyślesz wywiadu by się dowiedzieć.
Jest jeszcze trzecia opcja: całkowicie jawne dochody. Ona najmniej wymaga od MG: wkleja on jawnie całą tabelę (globalnie dla świata) w jedno miejsce i każdy z graczy wyszukuje tam sobie swój dochód. Wtedy nie ma sensu by przeklejał te same wartości na tajne forum gracza.
Z tych wszystkich uważam, że jednak warto zachować tajne wartości dochodów państwa, a przy tym dać jakikolwiek pogląd odnośnie bogactwa prowincji.
Bo jeśli cokolwiek chcemy mieć jawne - to wtedy wymaga to skopiowania tabeli i umieszczenia na forum.
Serio.
Nie da się inaczej. I tutaj nie ma znaczenia czy Sig przekopiuje tabelę nr1 z wartościami liczbowymi, czy tabelę nr2 z opisowymi i ją wklei.
Jeśli chcemy tego uniknąć to nie możemy mieć nic jawnego (tj. gracz zna statystyki tylko u siebie w państwie, a reszta to niewiadoma). Więc masz swoją prowincje o PP = 2, obok jest bardzo ludna prowincja o PP = 25, ale ty o tym nie wiesz tak długo, jak nie wyślesz wywiadu by się dowiedzieć.
Jest jeszcze trzecia opcja: całkowicie jawne dochody. Ona najmniej wymaga od MG: wkleja on jawnie całą tabelę (globalnie dla świata) w jedno miejsce i każdy z graczy wyszukuje tam sobie swój dochód. Wtedy nie ma sensu by przeklejał te same wartości na tajne forum gracza.
Z tych wszystkich uważam, że jednak warto zachować tajne wartości dochodów państwa, a przy tym dać jakikolwiek pogląd odnośnie bogactwa prowincji.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: Gospodarka
Albo każdy gracz prowadzi u siebie, bo dla GM to faktycznie jest za dużo roboty, tak jak Tymus mówi. Zwłaszcza pojedynczego.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Re: Gospodarka
Czyli co - brak jednego arkusza dla GMa i tylko gracze sobie prowadzą?
Tylko, że to znowu daje nam niejawność... chyba, że dodatkowo każdy gracz będzie miał obowiązek publikowania opisowych wartości prowincji na swoim forum.
Tylko, że to znowu daje nam niejawność... chyba, że dodatkowo każdy gracz będzie miał obowiązek publikowania opisowych wartości prowincji na swoim forum.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: Gospodarka
No chyba i tak miały być opisowe?
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Re: Gospodarka
No takie rozwiązanie mogłoby zadziałać. Wtedy GM musiałby się tylko o NPC troszczyć.
Re: Gospodarka
Tymus napisał/a:No takie rozwiązanie mogłoby zadziałać. Wtedy GM musiałby się tylko o NPC troszczyć.
Fak, zapomniałem o tym xD
No to wciaż jest kupa roboty.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości