***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Gospodarka

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1213
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Gospodarka

Postautor: Gacek » 01 lip 2018, 23:52

Nie chce mi się zbierać poprzednich wypowiedzi więc po prostu zacznę od tego co ja proponowałem:

"Ja bym pomyślał nad jakąś automatyzacją modyfikatorów, ew. nad jakąś próbą ich przebudowania. Chociażby ustawić flagi na każdą prowincję: Pokój, Wojna (tzn. nasz kraj prowadzi wojnę), Okupowanie, Plądrowanie, które skutkowałyby zmianą stabilności i ew. PP co roku. W czasie pokoju stabilność rośnie +1% co turę, w czasie wojny -1% co turę, okupowany o -3% co turę, plądrowanie o -5% co turę (przykładowe wartości). Gracze by byliby bardziej świadomi i łatwiej im by było przewidywać co się dzieje z ich państwem. Bo teraz jest trochę, że te cyferki się zmieniają, czasami nie wiadomo dlaczego, czasem pod wpływem wojny się zmienia, czasem nie. No i wydaje mi się, że administrację i stabilność można by połączyć, nie ma sensu trzymania dwóch tych współczynników. Trzeba tutaj trochę automatyzacji i stabilizacji."

Odpowiedź Szyszka:
"Stabilność i administrację pozostawiłbym osobno - ta pierwsza byłaby wypadkową zmieniających się współczynników (jak w/w grabież, wojna czy pokój) zaś administrację zmienialibyśmy my jako gracze bezpośrednio nakładami ze skarbca. Stabilność też, tylko drożej."

Drugi pomysł:
Rozważyłbym podział PP na bogactwo i ludność. Podatki byłyby wyliczane z obu tych wartości, duża ludność to liczniejsze wojska (więcej kompanii), duże bogactwo to większy potencjał w handlu?
Podsumowując prowincja miałaby następujące parametry: Ludność, Bogactwo (robiący przy okazji jako Wartość Handlu?), Stabilność, Ew.Administracja, Handel (ten %).

Największym naszym wyzwaniem jest wymyślenie jakiegoś sensownego mechanizmu na handel.
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1503
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: Gospodarka

Postautor: MrMatinh » 02 lip 2018, 13:43

Szyszek ma rację wg mnie, pierwszy pomysł stwarza pole do problemów, np czy takie same minus ly ma prow okupowany w 1/3 i w całości? Bardziej się przychylam do pomysłu Szyszka bo jest prostszy. Za drugim pomysłem jestem całkowicie na tak ale trzeba to jakoś ubrać w statystyki, punkty coś w tym stylu.
Żydo-mason
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2018, 12:12

Re: Gospodarka

Postautor: Żydo-mason » 02 lip 2018, 13:54

Gacek napisał/a:Drugi pomysł:
Rozważyłbym podział PP na bogactwo i ludność. Podatki byłyby wyliczane z obu tych wartości, duża ludność to liczniejsze wojska (więcej kompanii), duże bogactwo to większy potencjał w handlu?
Podsumowując prowincja miałaby następujące parametry: Ludność, Bogactwo (robiący przy okazji jako Wartość Handlu?), Stabilność, Ew.Administracja, Handel (ten %).


Za resztą twoich pomysłów jestem na Nie, ale ten jest całkiem ciekawy. Zmiany procentowe w statach powinien uznaniowo wyznaczać GM, a nie że każdy co turę w czasie pokoju dostaje +1%, a za okupację -3%, bo rozwój gospodarczy i wzrost stabilności w trakcie pokoju jest inny dla każdego kraju i zależy od multum innych czynników, a poza tym tak jak pisał poprzednik, okupacja okupacji nierówna i jeśli wjadę ci na niebroniona prowincję 200 żołnierzami, a ty mi wjedziesz 10tyś i zaczniesz wszystko po drodze plądrować, to co?... dostaniemy taki sam diss? Nie uważasz że to trochę niesprawiedliwe? Jeszcze inna sprawa to to że prowincja tez jest prowincji nierówna. Nie, takie schematy wzrostu i spadku modów to katastrofalny pomysł.

Co do drugiego pomysłu, wygląda ciekawie, ale możesz to jakoś rozwinąć? Jakby to miało wyglądać w praktyce?
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Gospodarka

Postautor: AdDur » 02 lip 2018, 13:55

Cała reforma gospodarki jest bezsensowna jeżeli nie uda się ściągnąć Kayne'a aby ją zautomatyzował w ramach MECH-a.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gospodarka

Postautor: Skryba » 02 lip 2018, 13:57

Są też inni chętni do automatyzacji :) Ell i Gacek bodaj.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Gospodarka

Postautor: Isyrahis » 02 lip 2018, 14:22

W takim razie to musi być fundament.
Ustalić kogoś kto jest do tego chętny i potrafi to zrobić, wtedy będziemy mogli wybiegać w przód z najróżniejszymi propozycjami ^^
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1213
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: Gospodarka

Postautor: Gacek » 02 lip 2018, 14:27

Żydo-mason napisał/a: Zmiany procentowe w statach powinien uznaniowo wyznaczać GM

Ok, tylko GM nie ma na to czasu. Teraz jak tak proponujesz i modyfikatory nie zmieniają się prawie w ogóle, albo jakoś chaotycznie.

Żydo-mason napisał/a:a nie że każdy co turę w czasie pokoju dostaje +1%, a za okupację -3%, bo rozwój gospodarczy i wzrost stabilności w trakcie pokoju jest inny dla każdego kraju i zależy od multum innych czynników, a poza tym tak jak pisał poprzednik, okupacja okupacji nierówna i jeśli wjadę ci na niebroniona prowincję 200 żołnierzami, a ty mi wjedziesz 10tyś i zaczniesz wszystko po drodze plądrować, to co?... dostaniemy taki sam diss? Nie uważasz że to trochę niesprawiedliwe? Jeszcze inna sprawa to to że prowincja tez jest prowincji nierówna.

Nierealistyczne uproszczenia drogą do szczęścia i pokoju. Kwestię okupacji faktycznie trzeba by bardziej rozbudować, ale ogólnie konceptu będę bronił.

Żydo-mason napisał/a:Co do drugiego pomysłu, wygląda ciekawie, ale możesz to jakoś rozwinąć? Jakby to miało wyglądać w praktyce?

Ciężko mi trochę jakoś to sensownie zebrać, bo trochę nie potrafię w ten pomysł wsadzić handlu. Nie mam żadnego pomysłu na handel. Ale generalnie od Ludności zależałoby liczba kompanii, w stylu 5pkt ludności to 1 kompani, podatek byłby wyznaczany jako funkcja ludności i bogactwa w podobnych proporcjach. Bogactwo mogłoby w jakiś sposób wpłać na handel. To by nam rozróżniało państwa/prowincje takie bardziej dzikie, gdzie ludzie nie są zbyt majętni (ale w zamian za to jest ich dużo), od tych bogatych prowincji/państw.
Żydo-mason
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2018, 12:12

Re: Gospodarka

Postautor: Żydo-mason » 16 lip 2018, 18:39

W sprawie manufaktur się coś zmieniło czy po staremu, tzn. za 10 pkt zainwestowanych w manu masz 1-3 dochodu w zależności od tego co manu produkuje?
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4382
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Gospodarka

Postautor: Sigrun » 16 lip 2018, 18:41

Przeczytaj zasady zanim zaczniesz wrzucać syf.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Żydo-mason
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2018, 12:12

Re: Gospodarka

Postautor: Żydo-mason » 16 lip 2018, 19:57

W zasadach nic nie ma o manu, chyba że przeoczyłem.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość