Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

RPG, Cechy, itp.

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: AdDur » 10 paź 2018, 21:42

Pamiętaj Sig... fronty!
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Witold » 10 paź 2018, 21:42

sklonował się ....
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 898
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Isyrahis » 10 paź 2018, 21:44

Jezus Narodów pokieruje wszystkim!

Ale faktycznie, cechy powinny być dziedziczne po rodzicach, ale na to powinna być tylko spora szansa procentowa jak 80% czy coś, po matce tak z 50%, a reszta zindywidualizowana pod postać :D
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9312
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Skryba » 11 paź 2018, 8:09

Socjalizacja > genetyka i to dowiedziono wielokrotnie
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Sigrun » 11 paź 2018, 8:10

Skryba napisał/a:Socjalizacja > genetyka i to dowiedziono wielokrotnie

Genetyczny Kermit głosu nie ma.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9312
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Skryba » 11 paź 2018, 8:13

Cechy po wychowwwcach pls
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Sigrun » 11 paź 2018, 8:16

Już się wypowiedziałem w temacie :D
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Witold » 11 paź 2018, 8:18

Coraz mniej mi się podoba nowy Sig...
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4380
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Sigrun » 11 paź 2018, 8:22

Witku nie denerwuj się.

Skoro już koniecznie chcecie się o to spierać, to po pierwsze. To nie jest gra wideo. Możemy sobie pozwolić na dużo większą elastyczność. Wy chcecie to gejmować poprzez sztywne propozycje (80% po wychowawcy, cechy po wychowawcy, parafrazując) - proszę bardzo, możecie sobie mieć taki postulat, ale ja wolę wprowadzić różnorodność na którą nasza formuła rozgrywki pozwala. Tylko tyle i aż tyle. Jeśli chcecie się spierać (jak Skryba chyba próbuje?), że te gejmowe postulaty mają sens bo są realistyczne, to ja chętnie powyciągam sterty literatury i sobie o tym pogadamy. Socjalizacja? Owszem, ale kiedy. Na pewnym etapie, czego też dowiedziono, dużo większe znaczenie ma grupa rówieśnicza, chcesz to gejmować też? Jak dokładnie? Realizm tak koślawo rozumiany to nie jest żadna droga.

Paradoksalnie dopracowany wszystkimi DLC system z CK2 jest lepszy, choć ułomny, niż to co proponujecie: stara się jakoś oddać napięcie między wychowaniem a dziedziczeniem (poprzez wprowadzone kiedyś tam cechy dziecięce).
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1190
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Gacek » 11 paź 2018, 9:16

A mi tutaj Sig zaimponował, szanuję takie zmiany.

Ja kiedyś taką listę cech skleciłem:

1. Honorowy/Podstępny
2. Opanowany/Porywczy
3. Cnotliwy/Hedonista
4. Gadatliwy/Nieśmiały
5. Skromny/Dumny
6. Dobroduszny/Okrutny
7. Hojny/Skąpy
8. Sprawiedliwy/Arbitralny
9. Odważny/Tchórzliwy
10. Uczciwy/Przebiegły
11. Fanatyk/Tolerancyjny
12. Energiczny/Flegmatyczny
13. Niepewny/Uparty
14. Charyzmatyczny/Pogardzany
15. Oszczędny/Rozrzutny
16. Kreatywny/Konserwatywny
17. Idealista / Pragmatyk
18. Oszczędny / Rozrzutny
19. Lojalny/Zdradziecki
20. Urodziwy/Brzydki
21. Przyjaciel [wyb.]/Śmiertelny Wróg [wyb.] (do wyboru: narody, religie, stany, dynastie itp.)
22. Talent [wyb.] (np. artysta, pojedynkowicz, myśliwy, etc.)

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość