***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

RPG, Cechy, itp.

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Ellahar » 11 paź 2018, 9:29

A może po prostu pojedźmy cechami z CK2?
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4382
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Sigrun » 11 paź 2018, 9:31

To nie byłby zły pomysł, ale posłużyłbym się zestawem z nieco bardziej rozwiniętych postaci CK2 (np. z moda HIP czy z GoT).
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Ellahar » 11 paź 2018, 9:34

+ radosna twórczość graczy

(np. ostatnio w RPGu w którym gram dorzuciłem sobie dręczenie przez koszmary spoza puli i fajnie to czasami działa)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Skryba » 11 paź 2018, 10:58

Nie próbuję wywołać żadnego sporu, dowolność GMowska jest spoko, ale dobry zwyczaj wskazuje by jednak jakieś podstawowe ramy zasad były. I bardziej to było w odpowiedzi na posty graczy wskazujących na dziedziczenie cech.
Swoją drogą można spokojnie argumentować (jak to zrobiłeś dopiero po poście Witka) zamiast odpisywać mi autorytatywnie i niekonstruktywnie jak to zrobiłeś najpierw.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2625
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Witold » 11 paź 2018, 11:03

No oczywiście, że mnie też nie chodziło o kwestię reform a raczej Sig o twoje autorytarne uszczypliwości, nie wiem czy są one tylko żartem, czy może wstępem [oby nie] do takich a nie innych działań :)
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4382
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Sigrun » 11 paź 2018, 11:11

Za dalsze pytania o mój rzekomy autorytaryzm kula w łeb.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Isyrahis » 11 paź 2018, 11:29

Ale ten Sig wprowadził autorytaryzm!

A co do cech. Zawsze się trochę dziedziczy, gdyby była jakaś procentowa szansa na odziedziczenie cech po rodzicach to byłoby bardzo fajne :D
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Tymus » 27 paź 2018, 11:20

Kod: Zaznacz cały

[center][size=185][color=#FFBF00]LIDERZY CYWILNI[/color][/size][/center]

[list][color=#FFBF00][b]1.[/b][/color] Liderzy to oficjalna nazwa wybitnych i ważnych postaci w świecie gry. Są to postaci warte wspomnienia w kronikach, których umiejętności i talenty mają realny wpływ na losy świata. Każdy lider bez wyjątku musi zostać wpisany na Listę Kostuchy. Rozróżniamy liderów „zwykłych” i liderów „wyjątkowych”.

[color=#FFBF00][b]2.[/b][/color] Liderzy w skali mikro (zarządcy kopalń, agronomowie, lokalni rzeźbiarze, posłowie etc.) są w 100% domyślni. Nie zarządzamy nimi, nie rekrutujemy ich - po prostu są i działają. Jeśli mamy taką ochotę, możemy ich dowolnie personalizować, nadawać im imiona, a nawet wpisywać do kostuchy - nie jest to jednak obowiązkowe.

[color=#FFBF00][b]3a.[/b][/color] Liderzy „wyjątkowi” są specyficzną kategorią liderów odzwierciedlającą jednostki szczególnie wybitne na całym świecie. Nie można ich „wychować” sobie, a jeśli jakiś się pojawi rzadko kiedy jest przywiązany do swego kraju. Liderzy ci mają za zadanie stymulować rozwój i przełomy myślowe w skali całego kontynentu, dlatego ich liczba jest ograniczona. Raz na dwie tury GM robi losowanie określone na 75% na cały świat gry, a potem w przypadku pozytywnego wyniku losuje prowincje w jakiej się pojawi jak i jego „specjalizację”.

[color=#FFBF00][b]3b.[/b][/color] Liderzy zwykli reprezentują wszelkiej maści artystów/inżynierów/mężów stanu, którzy może nie są tak wybitni jak liderzy wyjątkowi, ale przewodzą w swych dziedzinach w skali regionu. Mogą być oni zarówno najemnikami szukającymi pracy jak i patriotami przywiązanymi do ziemi.

[color=#FFBF00][b]4.[/b][/color] Pierwszorzędnym źródłem liderów cywilnych (artystów, naukowców, polityków etc.) jest Giełda Liderów. Imperius wkracza powoli w epokę, gdzie odrzucony został kult anonimowości twórców w obliczu boskiej potęgi, a w zamian dzieła ludzkich rąk czy potęga umysłu jest powodem do dumy, pochwał i zaczyna być sposobem na zarabianie na chleb. Znane osobistości szukają zatem co lepszych pracodawców, podróżując po świecie i sprzedając swoje umiejętności. Postaci te są licytowane w podobny sposób co najemnicy, na tajnym forum zgłaszamy naszą propozycję wynagrodzenia i wklejamy link na giełdzie.

[color=#FFBF00][b]5.[/b][/color] Istnieje oczywiście możliwość wychowania własnych liderów zwykłych z danej dziedziny.  Mistrz Gry rzuca dla każdego kraju raz na dwa lata kością k100. Każdy kraj ma bazową szansę wylosowania takiego lidera określoną na 5% Istnienie i wspieranie warunków do wykształcenia liderów (np. uniwersytet) może zwiększyć szansę od 5 do 20%, decyduje o tym Mistrz Gry. Skierowanie zatrudnionego już przez nas lidera z tej samej dziedziny do szkolenia swoich czeladników może zwiększyć szansę do kolejnych 10%. Maksymalna szansa wynosi zatem 35%. Ponadto co każdą drugą turę MG przeprowadza losowanie na pojawienie się lidera zwykłego w krajach NPC (losuje, w którym się pojawił).

[color=#FFBF00][b]6.[/b][/color] Liderów przydzielamy do konkretnych zadań. Albo pracują w stolicy, przy dworze (dla niektórych liderów jest to warunek kontraktu, nie będą pracować na prowincji) nad konkretnym zagadnieniem, albo kierujemy ich na prowincję. Ich dzieła mają zarówno odwzorowanie fabularne (np. traktat filozoficzny) jak i mechaniczne (bonus do budowli, modyfikatora). Jak wspomniano, realizacja zadania trwa kilka lat (w zależności od przydzielonych zasobów i umiejętności postaci) i lider może umrzeć lub odejść ze służby w jego trakcie. Możemy zatrudnić kogoś na jego miejsce, lub musimy liczyć się z utratą progresu. Wydarzenia dworskie mogą modyfikować motywacje i zamierzenia liderów (np. wystąpienie komety może sprawić, że astronom porzuci dotychczasowe zadania by skupić się na niej). W obliczu śmierci/odejścia liderów, których ukończone dzieło lub własna charyzma odcisnęły trwałe piętno na danym kraju efekt ich prac będzie trwać nadal (np. prorocy). 

[color=#FFBF00][b]7.[/b][/color] Istnieje możliwość, że lider skierowany do zadania, w którym nie czuje się pewnie wygeneruje negatywny efekt (spadek modyfikatora, fiasko projektu).


[color=#FFBF00][b]8.[/b][/color] Kategorie liderów cywilnych poniżej. Istnieje możliwość kreowania liderów w wymyślonych kategoriach, nie gwarantują one jednak sukcesu.

[list][*]artysta (wszystkie dziedziny)
[*]inżynier/architekt
[*]alchemik
[*]szpiegmistrz
[*]medyk
[*]doradca/polityk/emisariusz
[*]myśliciel (filozof)
[*]duchowny/kapłan
[*]finansista
[*]naukowiec[/list][/list]



[center][size=185][color=#FFBF00]CECHY[/color][/size][/center]

[list][color=#FFBF00][b]1.[/b][/color] Cechy to zbiór, który określa charakter danej osoby. Nie są obowiązkowe dla każdej postaci lecz dla kategorii osób wymienionych w pkt. 3 gracz musi rozpisać cechy. Wpływają przede wszystkim na warstwę fabularną, mogą jednak od czasu do czasu mieć także zastosowanie mechaniczne (np. postać ostrożna jednocześnie zmniejszająca szansę na morderstwo oraz denerwująca dworzan swoją paranoją).

[color=#FFBF00][b]2.[/b][/color] Cechy mogą być nadawane dowolnej postaci. Nadaje je albo Mistrz Gry albo gracz (wtedy wymagają akceptacji MG).

[color=#FFBF00][b]3.[/b][/color] Kategorie osób dla których gracz zobowiązany jest zaproponować cechy:
[*] władca z dynastii wraz z najbliższą rodziną do 2 stopnia pokrewieństwa [1];
[*] przywódcy stronnictw/koterii politycznych na dworze;
[*] w przypadku republiki - najważniejsi urzędnicy
[*] postacie wskazane przez GMa


[1] Dzieciom można nadawać cechy dopiero od 10 roku życia. Obligatoryjnie nadajemy im cechy w 16 roku życia.

[color=#FFBF00][b]4.[/b][/color] Lista cech poniżej – propozycje; mogą być rozwijane przez propozycje graczy:

[list]1. Mściwy / Ambitny / Pokorny
2. Honorowy / Zdradziecki
3. Religijny / Bezbożnik
4. Hojny / Skąpy
5. Energiczny / Leniwy
6. Litościwy /Okrutny
7. Lojalny / Nielojalny
8. Idealista / Pragmatyk
9. Militarysta / Pacyfista
10. Kreatywny / Nudny
11. Odważny / Tchórzliwy
12. Ostrożny / Porywczy
13. Inspirujący / Pogardzany
14. Uparty / Krnąbrny
15. Sprytny / Psychopata
16. Agresywny / Pasywny
17. Przebiegły / Łatwowierny
18. Oszczędny / Rozrzutny / Chciwy
19. Witalny / Chorowity
20. Wszechstronnie uzdolniony / Ułomność fizyczna (Jednooki, Jednonogi, Jednoręki, etc.)
21. Gadatliwy / Nieśmiały
22. Alkoholik / Narkoman / Abstynent
23. Rasista / Tolerancyjny
24. Pogodny / Depresyjny / Zestresowany
25. Szczęściarz / Pechowy
26. Otyły / Wątły / Wytrzymały
27. Upolityczniony (stronnictwo) / Odpolityczniony
28. Nienawidzi (przykład) / Uwielbia (przykład)
29. Dziwak / Opętany
30. Atrakcyjny / Brzydal
31. Uwodziciel / Spiskowiec / Urodzony Myśliwy / Mistyk / Pojedynkowicz / Ogrodnik / Poeta / Celibat
32. Cierpliwy / Niecierpliwy
33. Pokorny / Dumny
34. Zazdrosny
35. Szczery
36. Fanatyk / Religijny / Niereligijny / Cynik / Heretyk
37. Egocentryk / Altruista
38. Pacyfista / Militarysta
39. Socjopata / Psychopata
40. Pamiętliwy / Wybaczający





[/list][/list]

[color=#FFBF00][b]5.[/b][/color]
Gracz zobowiązany jest do prowadzenie tematu na forum tajnym z cechami wszystkich żywnych postaci.



Przepisane zasady zgodnie z rozstrzygnięciem Siga w sprawie cech i poprawioną listą proponowanych cech.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość