Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

RPG, Cechy, itp.

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1190
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

RPG, Cechy, itp.

Postautor: Gacek » 01 lip 2018, 17:26

"Jeszcze moja jedna propozycja: Ja bym poszedł bardziej w postacie. Wykorzystałbym te cechy postaci, które mamy i wprowadził system, w którym każda postać wchodząca w dorosłość dostawała by kilka takich cech, tylko nie jak z liderami, że może wpadnie może nie, ale odgórnie ustalić, że postać ma np. po 3 cechy. To by dodało mięska do różnych postaci i mogłoby doprowadzić do fajnych akcji, w stylu: Król robi jakąś niefajną akcję, morduje niewinnych, czy coś, a wchodzimy sobie w drzewko i patrzymy, że jego brat ma cechę "honorowy", no to cyk, piszemy do niego, że damy mu armie i obali brata. Do tego pasują też jak ulał kary, jeśli gracz podejmuje akcję niezgodne z charakterem władcy."

Kwestie mechaniczne:
- Losowanie cechy bym zrobił gdy postać osiągnie dojrzałość, 16 lat?
- Losowane cechy by miał każdy rodowiec, lider i inne ważne postacie. Czyli wszyscy, którzy są w kostusze.
- Każdemu losowana by była taka sama liczba cech, np. 3

Moja, proponowana lista:
1. Honorowy/Podstępny
2. Opanowany/Porywczy
3. Cnotliwy/Hedonista
4. Gadatliwy/Nieśmiały
5. Skromny/Dumny
6. Dobroduszny/Okrutny
7. Sprawiedliwy/Arbitralny
8. Odważny/Tchórzliwy
9. Uczciwy/Przebiegły
10. Fanatyk/Tolerancyjny
11. Energiczny/Flegmatyczny
12. Niepewny/Uparty
13. Charyzmatyczny/Pogardzany
14. Oszczędny/Rozrzutny
15. Kreatywny/Konserwatywny
16. Idealista / Pragmatyk
17. Lojalny/Zdradziecki
18. Urodziwy/Brzydki
19. Przyjaciel [wyb.]/Śmiertelny Wróg [wyb.] (do wyboru: narody, religie, stany, dynastie itp.)

Najważniejsze pytanie co zrobić z władcami, ja bym wziął kompromis w ramach, którego cechy stawałyby się nieistotne i nie działałyby, jeśli gracz przejąłby kontrolę nad dana postacią.
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: AdDur » 01 lip 2018, 17:26

Popieram rozwiązanie kompromisowe.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Bojar » 01 lip 2018, 19:37

A może zrobić tak, że pierwszy władca, którym rządzimy ma jakiś tam określony przez nas charakter. A swoich potomków możemy kształtować pooprzez naukę, wychowywanie IG, Bo głupio by było, gdy Idealista nagle w momencie wstąpienia na tron staje się pragmatykiem. Po za tym stałe cechy fajnie mogą wpływać na zagrania w dynastiach, ponieważ np. kogoś z nieporządanymi cechami możemy próbować wydziedziczyć itd.
gg 61791901
Żydo-mason
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2018, 12:12

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Żydo-mason » 01 lip 2018, 19:48

Bojar napisał/a:A może zrobić tak, że pierwszy władca, którym rządzimy ma jakiś tam określony przez nas charakter. A swoich potomków możemy kształtować pooprzez naukę, wychowywanie IG, Bo głupio by było, gdy Idealista nagle w momencie wstąpienia na tron staje się pragmatykiem. Po za tym stałe cechy fajnie mogą wpływać na zagrania w dynastiach, ponieważ np. kogoś z nieporządanymi cechami możemy próbować wydziedziczyć itd.


Popieram. Ogólnie to można by to zrobić tak jak w CK2 gdzie wybiera się ścieżkę kształcenia swojego wychowanka co wpływa w przyszłości na jego cechy.
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1500
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: MrMatinh » 01 lip 2018, 20:07

Wydarzenia w jego życiu, nauczyciele itd. powinny wpływać na te cechy. Np. taki Badoijlin król Sjudaleny który był porwany i sterowany przez różnych ludzi ma uległy charakter.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2018, 20:12 przez MrMatinh, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Witold » 01 lip 2018, 20:08

a dlaczego ?
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1500
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: MrMatinh » 01 lip 2018, 20:12

Był sterowany przez innych, nigdy nie miał własnego zdania więc tak się nauczył żyć. W tym konkretnym wypadku powinno być losowanie 2 cech, albo mega uległy albo samowolny, taki co nie słucha nikogo, za podważenie decyzji zabije i jest uczulony na kwestionowanie jego zdania.
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: Witold » 01 lip 2018, 20:53

Chciałem tylko powiedzieć, ze to pole do oburzeń typu "mój rodowiec był wychowywany w dobrym tonie, czemu ma teraz taka a nie inna cechę, drze szaty!" . Mozna podać wpis, że np" ileś tam lat poza naszą kontrola avatar może nabyć nowa cechę"
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3620
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: AdDur » 01 lip 2018, 20:56

Będą dramy. Sprzeciw.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1500
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: RPG, Cechy, itp.

Postautor: MrMatinh » 01 lip 2018, 21:59

Prosta sprawa, albo nic nie robisz z rodowcem i wtedy ma losowe cechy albo piszesz kto go wychowuje, opłacasz nauczycieli itd. to nie pozostawi wątpliwosci.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość