Utrzymujesz kompanie normalnie, za pełny koszt. Natomiast jeśli chcesz ich przekupywać, podwyższać żołd, obniżać, wydawać dodatkowy, ogólnie zmieniać, to masz taką informacje.
Na dobrą sprawę to nie jest konieczny element, można go usunąć, jeśli taka wola.
***
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Wojskowość
Re: Wojskowość
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot
Ironfoot
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Re: Wojskowość
Co z transportem wojska przez morze? Jaki system przyjmujemy?
No i proponowałbym już wielokrotnie wspominane rozróżnienie oblężenia miasta (3x) i zamku (4x).
No i proponowałbym już wielokrotnie wspominane rozróżnienie oblężenia miasta (3x) i zamku (4x).
Re: Wojskowość
Transport zostawił bym tak jak był.
Co do miast i zamków to pytanie trochę w jakiej epoce gramy, ale generalnie byłbym za.
Co do miast i zamków to pytanie trochę w jakiej epoce gramy, ale generalnie byłbym za.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot
Ironfoot
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Re: Wojskowość
A i nie wiem czy dobrze zrozumiałem zasady ale odchodzimy od limitów kompanii? Zatem co będzie powstrzymywało graczy przed nieprzerwanym spamem PRu?
Re: Wojskowość
Nie odchodzimy od limitu kompanii. Odchodzimy od limitu rezerw.
W sumie co do tego limitu to dla uproszczenia proponuję powrócić do procentów.
Powiedzmy (tu pytanie do @Ellahara, żeby się to zgrywało z gospodarką, wiadomo) że każde 5 PP daje jedną kompanie:
Gracz opisuje sobie cztery rodzaje kompanii na start:
-Kompania mieczników - 25%
-Kompania jazdy - 25%
-Kompania kuszników - 30%
-Kompania pikinierów - 20%
Łatwo z tego wyliczyć ile jakich kompanii możemy maksymalnie mieć pod bronią.
W sumie co do tego limitu to dla uproszczenia proponuję powrócić do procentów.
Powiedzmy (tu pytanie do @Ellahara, żeby się to zgrywało z gospodarką, wiadomo) że każde 5 PP daje jedną kompanie:
Gracz opisuje sobie cztery rodzaje kompanii na start:
-Kompania mieczników - 25%
-Kompania jazdy - 25%
-Kompania kuszników - 30%
-Kompania pikinierów - 20%
Łatwo z tego wyliczyć ile jakich kompanii możemy maksymalnie mieć pod bronią.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot
Ironfoot
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Re: Wojskowość
Czyli w sumie wracamy do starego systemu z tymi procentami .
Re: Wojskowość
Meldunek z frontu robót #2
Arkusz został ukończony.
Zawiera:
-pełną mechanikę bitew
-nową listę cech dowódców
-generator dowódców
Do ukończenia pozostało:
-spisanie zasad wojskowości na czysto
-sporządzenie listy cech dowódczych wraz z opisami dla graczy
-sporządzenie wzoru formatowania armii i tematów wojskowych na tajnym podforum
-sporządzenie instrukcji obsługi arkusza
Arkusz został ukończony.
Zawiera:
-pełną mechanikę bitew
-nową listę cech dowódców
-generator dowódców
Do ukończenia pozostało:
-spisanie zasad wojskowości na czysto
-sporządzenie listy cech dowódczych wraz z opisami dla graczy
-sporządzenie wzoru formatowania armii i tematów wojskowych na tajnym podforum
-sporządzenie instrukcji obsługi arkusza
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot
Ironfoot
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Re: Wojskowość
Badet napisał/a:-sporządzenie listy cech dowódczych wraz z opisami dla graczy
A ta aktualna zła jest? Do zmiany? Trzeba robić nową?
Re: Wojskowość
Aktualna jest do zmiany.
Nową już zrobiłem i opisałem mechanicznie.
Na 70 nowych cech 20 ma już też opisy fabularne. Część pokrywa się z poprzednimi.
Nową już zrobiłem i opisałem mechanicznie.
Na 70 nowych cech 20 ma już też opisy fabularne. Część pokrywa się z poprzednimi.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot
Ironfoot
I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Re: Wojskowość
Jest jeden problem w kwestii łączenia z gospodarką:
W poprzednim systemie ogranicznikami wojen były rezerwy i morale.
Utrzymanie pojedynczej kompanii stanowiło 5-10% budżetu, co przy 5 kompaniach zaciężnych wciąż dawało możliwość gry. I to właśnie rezerwy ograniczały potęgę zaciągu (gdy morale ograniczały potęgę PRu)
Teraz ogranicznikami są: dochód i morale.
I jak PR wciąż ma kwestie morale, to... zaciąg staje się albo OP, albo nieopłacalny. Jeśli utrzymamy koszt kompanii nawet na tych 10% budżetu (przy 5 kompaniach na państwo) to zaciąg pozwoli prowadzić długoletnie wojny względnie niewielkim kosztem. Bo mamy pod bronią 100% wojsk, silniejszych od PRu przeciwnika, a dodatkowo wciąż mamy co roku kasę na inne działania/powoływanie i utrzymanie najemników.
Jeśli pójdziemy w drugą stronę i podniesiemy utrzymanie zaciągu, to utrzymanie zaciągu stanie się nieopłacalne zupełnie (bo płacimy za niego też w czasie pokoju).
Czyli albo utrzymanie armii nie będzie drogie = zaciąg jest zbyt mocny, albo będzie = zaciąg się zupełnie nie opłaca i PR wygrywa wszystko.
Ta reforma, choć podoba mi się, wymaga jednak kolejnej zmiany polegającej na balansie zaciągu i PRu.
Na niego niestety nie mam sensownego pomysłu. (kwestia opłacalności utrzymania zaciężnych w czasie pokoju)
W poprzednim systemie ogranicznikami wojen były rezerwy i morale.
Utrzymanie pojedynczej kompanii stanowiło 5-10% budżetu, co przy 5 kompaniach zaciężnych wciąż dawało możliwość gry. I to właśnie rezerwy ograniczały potęgę zaciągu (gdy morale ograniczały potęgę PRu)
Teraz ogranicznikami są: dochód i morale.
I jak PR wciąż ma kwestie morale, to... zaciąg staje się albo OP, albo nieopłacalny. Jeśli utrzymamy koszt kompanii nawet na tych 10% budżetu (przy 5 kompaniach na państwo) to zaciąg pozwoli prowadzić długoletnie wojny względnie niewielkim kosztem. Bo mamy pod bronią 100% wojsk, silniejszych od PRu przeciwnika, a dodatkowo wciąż mamy co roku kasę na inne działania/powoływanie i utrzymanie najemników.
Jeśli pójdziemy w drugą stronę i podniesiemy utrzymanie zaciągu, to utrzymanie zaciągu stanie się nieopłacalne zupełnie (bo płacimy za niego też w czasie pokoju).
Czyli albo utrzymanie armii nie będzie drogie = zaciąg jest zbyt mocny, albo będzie = zaciąg się zupełnie nie opłaca i PR wygrywa wszystko.
Ta reforma, choć podoba mi się, wymaga jednak kolejnej zmiany polegającej na balansie zaciągu i PRu.
Na niego niestety nie mam sensownego pomysłu. (kwestia opłacalności utrzymania zaciężnych w czasie pokoju)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość