Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Wojskowość

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5332
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 11 paź 2018, 20:06

Utrzymujesz kompanie normalnie, za pełny koszt. Natomiast jeśli chcesz ich przekupywać, podwyższać żołd, obniżać, wydawać dodatkowy, ogólnie zmieniać, to masz taką informacje.
Na dobrą sprawę to nie jest konieczny element, można go usunąć, jeśli taka wola.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Wojskowość

Postautor: Tymus » 12 paź 2018, 19:53

Co z transportem wojska przez morze? Jaki system przyjmujemy?

No i proponowałbym już wielokrotnie wspominane rozróżnienie oblężenia miasta (3x) i zamku (4x).
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5332
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 12 paź 2018, 19:54

Transport zostawił bym tak jak był.
Co do miast i zamków to pytanie trochę w jakiej epoce gramy, ale generalnie byłbym za.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Wojskowość

Postautor: Tymus » 12 paź 2018, 21:35

A i nie wiem czy dobrze zrozumiałem zasady ale odchodzimy od limitów kompanii? Zatem co będzie powstrzymywało graczy przed nieprzerwanym spamem PRu?
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5332
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 12 paź 2018, 21:44

Nie odchodzimy od limitu kompanii. Odchodzimy od limitu rezerw.

W sumie co do tego limitu to dla uproszczenia proponuję powrócić do procentów.
Powiedzmy (tu pytanie do @Ellahara, żeby się to zgrywało z gospodarką, wiadomo) że każde 5 PP daje jedną kompanie:
Gracz opisuje sobie cztery rodzaje kompanii na start:
-Kompania mieczników - 25%
-Kompania jazdy - 25%
-Kompania kuszników - 30%
-Kompania pikinierów - 20%
Łatwo z tego wyliczyć ile jakich kompanii możemy maksymalnie mieć pod bronią.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Emyrh
Posty: 1769
Rejestracja: 09 lis 2016, 22:47
Lokalizacja: Poznań

Re: Wojskowość

Postautor: Emyrh » 13 paź 2018, 0:27

Czyli w sumie wracamy do starego systemu z tymi procentami .
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5332
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 14 paź 2018, 1:07

Meldunek z frontu robót #2

Arkusz został ukończony.
Zawiera:
-pełną mechanikę bitew
-nową listę cech dowódców
-generator dowódców

Do ukończenia pozostało:
-spisanie zasad wojskowości na czysto
-sporządzenie listy cech dowódczych wraz z opisami dla graczy
-sporządzenie wzoru formatowania armii i tematów wojskowych na tajnym podforum
-sporządzenie instrukcji obsługi arkusza
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1189
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: Wojskowość

Postautor: Gacek » 14 paź 2018, 11:57

Badet napisał/a:-sporządzenie listy cech dowódczych wraz z opisami dla graczy


A ta aktualna zła jest? Do zmiany? Trzeba robić nową?
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5332
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 14 paź 2018, 13:06

Aktualna jest do zmiany.
Nową już zrobiłem i opisałem mechanicznie.
Na 70 nowych cech 20 ma już też opisy fabularne. Część pokrywa się z poprzednimi.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 15 paź 2018, 9:47

Jest jeden problem w kwestii łączenia z gospodarką:

W poprzednim systemie ogranicznikami wojen były rezerwy i morale.
Utrzymanie pojedynczej kompanii stanowiło 5-10% budżetu, co przy 5 kompaniach zaciężnych wciąż dawało możliwość gry. I to właśnie rezerwy ograniczały potęgę zaciągu (gdy morale ograniczały potęgę PRu)

Teraz ogranicznikami są: dochód i morale.
I jak PR wciąż ma kwestie morale, to... zaciąg staje się albo OP, albo nieopłacalny. Jeśli utrzymamy koszt kompanii nawet na tych 10% budżetu (przy 5 kompaniach na państwo) to zaciąg pozwoli prowadzić długoletnie wojny względnie niewielkim kosztem. Bo mamy pod bronią 100% wojsk, silniejszych od PRu przeciwnika, a dodatkowo wciąż mamy co roku kasę na inne działania/powoływanie i utrzymanie najemników.
Jeśli pójdziemy w drugą stronę i podniesiemy utrzymanie zaciągu, to utrzymanie zaciągu stanie się nieopłacalne zupełnie (bo płacimy za niego też w czasie pokoju).

Czyli albo utrzymanie armii nie będzie drogie = zaciąg jest zbyt mocny, albo będzie = zaciąg się zupełnie nie opłaca i PR wygrywa wszystko.




Ta reforma, choć podoba mi się, wymaga jednak kolejnej zmiany polegającej na balansie zaciągu i PRu.
Na niego niestety nie mam sensownego pomysłu. (kwestia opłacalności utrzymania zaciężnych w czasie pokoju)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości