Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Wojskowość

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5335
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 05 paź 2018, 15:37

II. Dla graczy to zmiana zapisu z
Kompania Piechoty (Stan: 100 Morale: 6)
na
Kompania Piechoty 100/15/2

A dla mnie spora zmiana. I trzymanie zaciężnej armii zyska sens.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 05 paź 2018, 16:06

Ok. Badet jako, że gracze odchodzą bo budżety im się nie zgadzały: czy dasz radę spisać swoją wojskowość? Bo w ciągu tygodnia ja będę miał już pełne arkusze gospodarcze i będę mógł implementować utrzymanie armii.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5335
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 05 paź 2018, 16:08

Weekend mam zajęty, ale poniedziałek cały wolny, postaram się spisać.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 05 paź 2018, 16:10

Spoczko.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1190
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: Wojskowość

Postautor: Gacek » 05 paź 2018, 19:20

Skryba napisał/a:Zasadniczo samo jądro gry zachęca do tego (będąc wzorowanym na grach Paradoxu, które robią dokładnie to samo) by podbijać. A jak gra jest krótka zaś wojna długa i kosztowna, to chce się nachapać na maxa tyle ile tylko da radę (ergo: rozbiory wroga) zamiast podszczypywać rywala wielokrotnie (w EUIV takie coś hamowane jest badboyem, koalicjami przeciw agresorom oraz niestabilnością państwa - overextension, corruption, rebels).

Na Impie brakuje przede wszystkim:
- wojen handlowych
- wojen honorowych (tak, wiem, Tacja wypowiedziała taką, ale prawdziwy zamiar był jak zawsze, mam na myśli prawdziwe upokorzenie wroga bez ciachania mu prowincji)
- wojen granicznych (gdzie stawką jest 1-2 prowincje na styku, z powodów "surowcowych", etnicznych czy religijnych)

Jest za to za dużo
- wojen sojuszniczych (lawina uruchomionych sojuszy jak w 1914 a nie 1450)
- wojen na wyniszczenie
- wojen na anihilację

No, ale to wszyscy wiemy, kwestia nie co osiągnąć, ale jak. Motywowanie graczy to jedno, ale jak wspominałem, cel gry jest zawsze jasny i zawsze taki sam - zwycięstwo (najczęściej rozmiar kraju/ilość PP).

Na moje to nie ma siły na to, żeby to zmienić. Zakładając, że ktoś nie ma autyzmu, czy czegoś podobnego to zawsze będzie wolał patrzeć jak jego armia w epickiej walce rozwala inną armię i zdobywa x prowincji niż dostać event o tym, że koleś którego wynajęliśmy namalował fajny obraz, albo, że w prowincji x powstało więcej wiosek :D (No powiedzmy, że szpiegostwo ma podobny fun, ale to nie istotne).

Poza tym: właśnie rozpinam koszulę i rzucam się przed laptopa, by tym rejtanowskim gestem zatrzymać pomysł ustalenia, że kompania to X ludzi xD Obecny system pod tym względem jest ok i jak wspominałem przypisanie stałej liczby wojowników to krok w tył, mocno ograniczający kreatywność. Przy obecnym systemie mogę sobie zrobić jakąś wielką kompanie chłopów z widłami i obok tego jakąś niewielką typowo specjalistyczną kompanię i to jest bardzo na plus.
Awatar użytkownika
Princeps
Posty: 746
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:12

Re: Wojskowość

Postautor: Princeps » 07 paź 2018, 23:13

Tak mnie naszła jeszcze myśl po zobaczeniu frontu panorskiego. M momencie, kiedy kraj maił zajęte 2/3 ludności, dalej dostawał standardowe uzupełnienia 10%. Proponowałbym ograniczyć uzupełnienia do 5% przy zajęciu znaczącego terenu.
I11: La Repubblica
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 07 paź 2018, 23:17

> przyczyna ma sens
> nie zgadzam się z wykonaniem.

kwestia % zajętych Punktów Populacji powinna wpływać na możliwość tworzenie uzupełnień.

Tj. jak mamy 100% PP to 10% uzupełnień/tura
Jak mamy zajęte większość kraju i do dyspozycji tylko 20% PP to 2% uzupełnień /tura
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Princeps
Posty: 746
Rejestracja: 15 mar 2018, 20:12

Re: Wojskowość

Postautor: Princeps » 07 paź 2018, 23:29

A jak będzie 25% ludności pod kontrolą to zakładamy dolną granicę i uzupełnień będzie 2% ?
I11: La Repubblica
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 07 paź 2018, 23:38

=ZAOKR(%_kontrolowanego_PP;0)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 898
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Wojskowość

Postautor: Isyrahis » 07 paź 2018, 23:54

Dodatkowo ilość możliwych uzupełnień powinny modyfikować jakieś czynniki jak obozy wojskowe, koszary, itp., które zwiększają przychód uzupełnień na turę, ale również swoje kosztują.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: AdDur, Bojar, Ismerus i 1 gość