***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Wojskowość

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4382
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Wojskowość

Postautor: Sigrun » 04 paź 2018, 21:00

Jestem przeciwny i proponuję wskazać w czym jest dokładnie problem.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Wojskowość

Postautor: Tymus » 04 paź 2018, 21:10

Z uwagi na problemy z rozliczeniami kampanii.
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 919
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: Wojskowość

Postautor: Isyrahis » 04 paź 2018, 21:55

W tym popieram Tymusa, może nie zdarzało się to często, ale momentami były wahania "jak to teraz policzyć", więc uregulowanie czegoś takiego jest sensowne.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 04 paź 2018, 22:59

Utrzymanie płacimy co roku w wysokości podanej w specyfikacji kompanii. Utrzymanie wojsk pospolitego ruszenia płacimy w momencie powołania, natomiast pozostałych wojsk - od następnej tury.


Z obecnych zasad.
Imho Tymus ma racje. Wtedy byłoby: "utrzymanie płacimy dla wszystkich od następnej tury"
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 05 paź 2018, 15:18

Jako, że mamy jeszcze sporo czasu... zaczynam rozważać, czy zwiększenie ilości kompanii to dobry pomysł.
Bo zasadniczo kompanie miały być dlatego, że jeden z drugim rozpisywali

3 legionistów 3/4/5
12 legionistów 5/4/3
1 legionista 5/4/4

A bitwy były po 2000 ludzi.
I sama idea kompanii była aby rozpiska armii miała max 15 linijek (bardzo duże armie), a przeciętnie po 5-6 kompanii. Chodziło też o to by gracz widział armie jako armie, a nie bawił się w mikromanagement typu: "tu powołam 100 ludzi jako straż miejską, a tutaj 100 jako gwardię królewską"

Co wy na to gdyby wprowadzić:
1. Standardowe kompanie po 1000 ludzi (bitwy by wtedy były np. 12k vs 15k)
2. Dać wszystkim umocnieniom bazowe "garnizony" w sile 1/3 kompanii za podstawowy poziom umocnień.
3. Dać możliwość powołania tych garnizonów w jedną kompanię (z adnotacją, że się je opróżnia)

Tym sposobem przy utrzymaniu obecnej liczby kompanii zwiększyłaby się wielkość bitew (to raz), dwa rozwiązano by problem garnizonów, trzy: nie bawilibyśmy się w mikroarmie.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Wojskowość

Postautor: Skryba » 05 paź 2018, 15:21

1. Standardowe kompanie po 1000 ludzi (bitwy by wtedy były np. 12k vs 15k)
2. Dać wszystkim umocnieniom bazowe "garnizony" w sile 1/3 kompanii za podstawowy poziom umocnień.
3. Dać możliwość powołania tych garnizonów w jedną kompanię (z adnotacją, że się je opróżnia)

1. niby brzmi nieźle, ale zróżnicowanie jest dlatego że 1000 chłopów ma tą siłę co 100 rycerzy etc
2. za
3. przeciw
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Wojskowość

Postautor: AdDur » 05 paź 2018, 15:22

Może pora ustalić twardy limit wielkości kompanii?

A co do własnych garnizonów... To zawsze był problem, wynikły niejako z uproszczonej natury PR na Imperiusie - gdzie straże miejskie, gdzie milicje cechowe... Wprowadzenie że miasta same się bronią wywoła pewnie srogi ból dupy u wielu i wieczne odwołania, chociaż pomysł w swej idei jest dobry, to problematyczna może być implementacja.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Wojskowość

Postautor: Tymus » 05 paź 2018, 15:24

Jestem przeciw. Szczególnie jak teraz unifikujemy jeszcze wewnętrznie kompanie. Od razu zróbmy armię gdzie wszyscy dokładnie tak samo są uzbrojeni w jeden rodzaj broni.
A co do zwiększenia kompanii do 1000 też jestem przeciw. Kwestia wielkości garnizonu zamku czy transportu na morzu.
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5370
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Wojskowość

Postautor: Badet » 05 paź 2018, 15:26

1. za
2. za
3. przeciw

+
za utrzymanie kompanii zawsze płacimy 100% kosztu, niezależnie od stanu obecnego (ślepe porcje). Ewentualnie przy stanie mniejszym niż połowa można płacić 50% kosztu utrzymania. Mniej matmy zostaje.
+
jeśli ja mam się zajmować wojskowością to dojdzie do zmiany sposobu liczenia bitew. Każda kompania dostaje 3 parametry w skali od 0 do 100%:
-Liczebność (0-100%)
-Morale (0-100%)
-Doświadczenie (0-100%)

Wedle zapisu: Kompania piechoty 100/50/0
Jestem w trakcie opracowywania tego, później przedstawię szerszy zarys. W planach mam też srogą zmianę systemu dowódców, ich wpływu na bitwę i cech.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Wojskowość

Postautor: Ellahar » 05 paź 2018, 15:30

1. Wtedy by można było utrzymać obecny system - tj. kompanie niejendorodne, opisane bardziej jako samodzielne armijki/legiony.
2. To właśnie ma na celu ukrócenie bóldup o to, że raz miasto od razu otworzyło bramy, a raz nie, bo straż miejska zatrzasnęła. Jest powiedziane: ma mury, to ma garnizon o sile 300 ludzi. I tyle.
3. W sumie - jakby ich potraktować jako własnie te milicje miejskie - to rzeczywiście mogę się wycofać.

I. ZA (pierwotnie tak było
II. Przeciw. Bo jeśli zrobi się sporo kompanii to wyjdzie podobnie jak wcześniej - za dużo różnicowania.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość