Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

I12 - Mechanika, Świat

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Bojar » 07 paź 2018, 18:38

Ellahar napisał/a:@Bojar,
wszystko poza jawnością poziomów umocnień jest w obecnych zasadach dokładnie w tej formie, którą podałeś.


Absolutnie tak. Tylko z moich doświadczeń i obserwacji średnio to obowiązuje. I spisane jest to dość enigmatycznie momentami. :)

Jak sam opis tego ile kompanii się może zmieścić. W zasadach jest, że 1 kompania na 3 lata, albo 3 kompanie na rok. Po prostu rozpisałem to tak, żeby nie było nieścisłości.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Tymus » 07 paź 2018, 18:40

A nie miało być zmiany, że jedna na dwa lata, aby? O.o
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1189
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Gacek » 07 paź 2018, 18:40

Tymus napisał/a:Jakby komuś się chciało...


Ja bym mógł to zrobić, jak tylko gracze mi dadzą fajne, jednoznaczne mapki.
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Bojar » 07 paź 2018, 18:45

Tymus napisał/a:A nie miało być zmiany, że jedna na dwa lata, aby? O.o


Byłoby lepiej, gdyby tak było :)
gg 61791901
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 07 paź 2018, 20:11

wiem, że podobna mapa była na Dynii
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9308
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Skryba » 07 paź 2018, 20:21

Jednolita mapa miast, twierdz a może i szlaków jest bardzo potrzebna.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3619
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: AdDur » 07 paź 2018, 20:28

Na tej gdzie był solumizm zrobiłem taką. Była też "geograficzna" z nałożonymi nazwami regionów. To było I9?
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 898
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Isyrahis » 07 paź 2018, 21:06

Jeśli moja przejdzie to będę się tym związanym z mapą zajmował wszystkim ^^
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4379
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Sigrun » 07 paź 2018, 22:25

Jakby ktoś miał jakiekolwiek wątpliwości - mnie to kompletnie nie zajmuje co w kwestii świata przedstawionego ustalicie,byle to miało ręce i nogi.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 898
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Isyrahis » 08 paź 2018, 0:17

Napisałem o tym w temacie "mapa" ale wrzucę też tutaj.
Jestem za zwiększeniem prowincji jakie gracz będzie posiadał. Za dodaniem surowców "specjalnych" i "zwykłych", szlaków handlowych mających znaczenie, ważnych przejść górskich czy prowincji z jakąś wyjątkową topografią aby zajmowanie ich miało sens.
Proponuję także wprowadzić coś a'la overextension z gier paradoxu aby zapobiegać blobowaniu. Ktoś podbija nawet jedną prowincję? Musi trzymać tam wojska przed rebeliantami inaczej będą mu wyskakiwać co turę i rozłazić się po sąsiednich terytoriach. Nie ogarnie, mogą to wykorzystać frakcje nawet w państwie agresora. Przystopuje to podbijanie dużych ilości prowincji oraz prowadzenia "wielkich wojen", a sprowadzi do sporów granicznych, wojen o surowce, ważne tereny.

Jestem także za wprowadzeniem systemu prestiżu aby wojny, dajmy na to, o honor miały sens. Za taką wojnę gracz otrzyma go mnóstwo - jednocześnie nie może zająć żadnych ziem. Następnie może go wykorzystać do podbudowania morale, wsparcia przemowy, przekonania kongresu, parlamentu, rady, feudałów. Wymienienia się z innym graczem aby zawrzeć małżeństwo, poproszenia o pożyczkę, itd. itp.

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości