Ostatnia kwestia budżetów wedle jaśnie niektórych, nie zawsze mogła wynikać z nieustannej premedytacji. Sam wiem po sobie, że chciałem nie opłacać dworu bo brakło kasy, a potem najzwyczajniej zapomniałem. Dodatkowo myślę, że sprawy komplikuje kwestia raz przeciąganych a raz nie tygodni rozliczeń [ja sam po sobie wiem, że tak zaniedbałem trzy tury], bo gracz zaglądający z dobiegu może nie wyłapać się po spamie. Dlatego proponuje [a także inne luźne propozycje] :
-by w nowej edycji tępiono spam a posty z owej produkcji kasowano na bieżąco
-wprowadzono coś na wzór paskowego „przypominającego” o opłacaniu budżetów-najlepiej w pasku wiadomości z podaną datą gry! [paskowy jak i przypominajka zostaliby nagrodzeni raz na tydzień gry 1 pkt],
-uregulowania kwestii płatności za eventy, np.: kronika- 2 pkt, event 3 pkt, wielki event 4 pkt, zgon 2 pkt. [TO TYLKO PRZYKŁAD]
-zapisania w formie kalendarza gry kontroli skarbowych [np. przypięte tak, by każdy gracz widział taki kalendarz na tajnym/jawnym forum]. Zatem raz np. na 2 tygodnie kontrol. Taka częsta i uświadamiana graczowi zmusi go do skrupulatności, a jeżeli zapomni to i efekt zaniedbań będzie niewielki i niewiele wpływający na grę.
-jeżeli do ważnych eventów nikt się nie zgłasza to bez tłumaczenia się [co ma miejsce] wklejac suchy tekst z skutkami
***
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php
***
Zapraszamy do ImperWiki
* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.
I12 - Mechanika, Świat
Re: I12 - Mechanika, Świat
Zasadniczo powrót budżetu do postów jest lepszym rozwiązaniem tego samego problemu.
Co turę piszesz post w którym dodajesz dochód, to od razu masz wszystkie stałe wydatki zrobione. (np. Utrzymania armii), więc zasadniczo mniejsze pole do zapomnienia.
+łatwiejsze w audycie bo rekordy są czytelne i np. Widać różnice w utrzymaniu armii.
Mogę przy tym zrobić arkusz do tego aby sprawdzać budżety, więc NP. Gm by tylko przekleił, użył jednego makra i by mu wyskakiwały wszystkie błędy.
Co turę piszesz post w którym dodajesz dochód, to od razu masz wszystkie stałe wydatki zrobione. (np. Utrzymania armii), więc zasadniczo mniejsze pole do zapomnienia.
+łatwiejsze w audycie bo rekordy są czytelne i np. Widać różnice w utrzymaniu armii.
Mogę przy tym zrobić arkusz do tego aby sprawdzać budżety, więc NP. Gm by tylko przekleił, użył jednego makra i by mu wyskakiwały wszystkie błędy.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: I12 - Mechanika, Świat
Widzę całkowity regres mechanizacji ;p Excel to jest pomoc, a nie żadne rozwiązanie.
Akurat rozliczanie budżetu to jest "obowiązek" który jest od tylu lat, co nasze PBFy, czyli 11.
GMowie nie mają czasu robić kontroli tak często, polegamy na zaufaniu i dobrej woli graczy, ale pole do niezrozumienia w tej edycji okazało się jakoś niebywale duże, chyba z powodu zasad.
Szkoda że nie będzie porządnego MECHa, takiego nad którym ktoś by intensywnie pracował. Bo spokojnie można w nim zrobić notyfikacje i nawet jakieś automatyczne kontrole (np czy pojawiła się w budżecie pozycja "żołd" "dwór" etc).
A tak to oczywiscie stare dobre "na I1 grało się najlepiej, wróćmy do tamtego". I tak w koło Macieju, za edycję znowu będzie "trzeba reform" a potem "trzeba cofnąć reformy".
Akurat rozliczanie budżetu to jest "obowiązek" który jest od tylu lat, co nasze PBFy, czyli 11.
GMowie nie mają czasu robić kontroli tak często, polegamy na zaufaniu i dobrej woli graczy, ale pole do niezrozumienia w tej edycji okazało się jakoś niebywale duże, chyba z powodu zasad.
Szkoda że nie będzie porządnego MECHa, takiego nad którym ktoś by intensywnie pracował. Bo spokojnie można w nim zrobić notyfikacje i nawet jakieś automatyczne kontrole (np czy pojawiła się w budżecie pozycja "żołd" "dwór" etc).
A tak to oczywiscie stare dobre "na I1 grało się najlepiej, wróćmy do tamtego". I tak w koło Macieju, za edycję znowu będzie "trzeba reform" a potem "trzeba cofnąć reformy".
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Re: I12 - Mechanika, Świat
xd coś w tym jest. Miałem napisać o MECHU ale wiem, że to już "chory człowiek Europy"
Re: I12 - Mechanika, Świat
Traci kolejne terytoria (funkcje), próby reformy upadają albo pogarszają sytuację, sułtan jest bezsilny (Authir nie ma czasu/woli naprawić mech-a)... Brakuje tylko I wś aby obalić MECH.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."
Ceterum censeo NPC delendam esse.
Ceterum censeo NPC delendam esse.
Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Re: I12 - Mechanika, Świat
Mam pytanko co robimy z umocnieniami.
Bo z tymi co są teraz są problemy. Bo obecnie było parę takich dziwnych akcji, że duże armie utrzymywały się zaskakująco długo w umocnieniach. I bardzo często zapominało się po prostu o tym, które umocnienia mają który poziom itd. "Czy to miasto ma umocnienia za 100 czy 150".
Dlatego proponuję wprowadzenie czegoś takiego:
-poziom umocnień kosztuje 50 (tak jak do tej pory)
- każdy poziom umocnień daje 3 punkty zapasów
- każdy poziom umocnień daje x5 bonus jednemu oddziałowi w środku umocnień
-poziomy umocnień są jawne w działach każdego państwa
-jednostka bez zapasów traci 10% składu i 1 morale na turę (dodatkowo)
Przykład:
Konstantynopol ma 5 poziom umocnień za 250, czyli ma łącznie 15 punktów zapasów.
Ma 4 jednostki w środku miasta.
Rok 1 oblężenia
Zapasy 15-4=11
Rok 2 oblężenia
Zapasy 11-4=7
Rok 3 oblężenia
Zapasy 7-4=3
Rok 4 oblężenia
3-4=-1
Jedna kompania/oddział zaczęła tracić morale.
Rok 5 oblężenia
Miasto i wojsko głoduje.
Czemu jawne? Bo zakładam, że mało kto sprawdzał, która twierdza ma który poziom i mało kto to zapisywał. Tak będzie to po prostu bardziej przejrzyste.
Mniej też będzie akcji w stylu "czemu ta velletria tak długo się broni, jaki ona ma poziom umocnień??". Mniej konfliktów o pierdoły - przyjemniejsza bardziej przejrzysta gra
Bo z tymi co są teraz są problemy. Bo obecnie było parę takich dziwnych akcji, że duże armie utrzymywały się zaskakująco długo w umocnieniach. I bardzo często zapominało się po prostu o tym, które umocnienia mają który poziom itd. "Czy to miasto ma umocnienia za 100 czy 150".
Dlatego proponuję wprowadzenie czegoś takiego:
-poziom umocnień kosztuje 50 (tak jak do tej pory)
- każdy poziom umocnień daje 3 punkty zapasów
- każdy poziom umocnień daje x5 bonus jednemu oddziałowi w środku umocnień
-poziomy umocnień są jawne w działach każdego państwa
-jednostka bez zapasów traci 10% składu i 1 morale na turę (dodatkowo)
Przykład:
Konstantynopol ma 5 poziom umocnień za 250, czyli ma łącznie 15 punktów zapasów.
Ma 4 jednostki w środku miasta.
Rok 1 oblężenia
Zapasy 15-4=11
Rok 2 oblężenia
Zapasy 11-4=7
Rok 3 oblężenia
Zapasy 7-4=3
Rok 4 oblężenia
3-4=-1
Jedna kompania/oddział zaczęła tracić morale.
Rok 5 oblężenia
Miasto i wojsko głoduje.
Czemu jawne? Bo zakładam, że mało kto sprawdzał, która twierdza ma który poziom i mało kto to zapisywał. Tak będzie to po prostu bardziej przejrzyste.
Mniej też będzie akcji w stylu "czemu ta velletria tak długo się broni, jaki ona ma poziom umocnień??". Mniej konfliktów o pierdoły - przyjemniejsza bardziej przejrzysta gra

gg 61791901
Re: I12 - Mechanika, Świat
Co do jawności jestem za. Reszta przeciw. Kwestia zapasów i bonusów została już wyjaśniona w temacie wojskowości.
Re: I12 - Mechanika, Świat
@Bojar,
wszystko poza jawnością poziomów umocnień jest w obecnych zasadach dokładnie w tej formie, którą podałeś.
wszystko poza jawnością poziomów umocnień jest w obecnych zasadach dokładnie w tej formie, którą podałeś.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Re: I12 - Mechanika, Świat
Imho jeśli mapa wypada z mecha (a mech jak rozumiem wypada?) to można by zrobić supermapę z zaznaczonymi wszystkimi miastami, zamkami i ich poziomami :3
Re: I12 - Mechanika, Świat
Jakby komuś się chciało...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości