Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

I12 - Mechanika, Świat

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 07 paź 2018, 13:31

Ostatnia kwestia budżetów wedle jaśnie niektórych, nie zawsze mogła wynikać z nieustannej premedytacji. Sam wiem po sobie, że chciałem nie opłacać dworu bo brakło kasy, a potem najzwyczajniej zapomniałem. Dodatkowo myślę, że sprawy komplikuje kwestia raz przeciąganych a raz nie tygodni rozliczeń [ja sam po sobie wiem, że tak zaniedbałem trzy tury], bo gracz zaglądający z dobiegu może nie wyłapać się po spamie. Dlatego proponuje [a także inne luźne propozycje] :
-by w nowej edycji tępiono spam a posty z owej produkcji kasowano na bieżąco
-wprowadzono coś na wzór paskowego „przypominającego” o opłacaniu budżetów-najlepiej w pasku wiadomości z podaną datą gry! [paskowy jak i przypominajka zostaliby nagrodzeni raz na tydzień gry 1 pkt],
-uregulowania kwestii płatności za eventy, np.: kronika- 2 pkt, event 3 pkt, wielki event 4 pkt, zgon 2 pkt. [TO TYLKO PRZYKŁAD]
-zapisania w formie kalendarza gry kontroli skarbowych [np. przypięte tak, by każdy gracz widział taki kalendarz na tajnym/jawnym forum]. Zatem raz np. na 2 tygodnie kontrol. Taka częsta i uświadamiana graczowi zmusi go do skrupulatności, a jeżeli zapomni to i efekt zaniedbań będzie niewielki i niewiele wpływający na grę.
-jeżeli do ważnych eventów nikt się nie zgłasza to bez tłumaczenia się [co ma miejsce] wklejac suchy tekst z skutkami
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Ellahar » 07 paź 2018, 13:39

Zasadniczo powrót budżetu do postów jest lepszym rozwiązaniem tego samego problemu.

Co turę piszesz post w którym dodajesz dochód, to od razu masz wszystkie stałe wydatki zrobione. (np. Utrzymania armii), więc zasadniczo mniejsze pole do zapomnienia.

+łatwiejsze w audycie bo rekordy są czytelne i np. Widać różnice w utrzymaniu armii.
Mogę przy tym zrobić arkusz do tego aby sprawdzać budżety, więc NP. Gm by tylko przekleił, użył jednego makra i by mu wyskakiwały wszystkie błędy.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9308
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Skryba » 07 paź 2018, 14:48

Widzę całkowity regres mechanizacji ;p Excel to jest pomoc, a nie żadne rozwiązanie.
Akurat rozliczanie budżetu to jest "obowiązek" który jest od tylu lat, co nasze PBFy, czyli 11.
GMowie nie mają czasu robić kontroli tak często, polegamy na zaufaniu i dobrej woli graczy, ale pole do niezrozumienia w tej edycji okazało się jakoś niebywale duże, chyba z powodu zasad.

Szkoda że nie będzie porządnego MECHa, takiego nad którym ktoś by intensywnie pracował. Bo spokojnie można w nim zrobić notyfikacje i nawet jakieś automatyczne kontrole (np czy pojawiła się w budżecie pozycja "żołd" "dwór" etc).
A tak to oczywiscie stare dobre "na I1 grało się najlepiej, wróćmy do tamtego". I tak w koło Macieju, za edycję znowu będzie "trzeba reform" a potem "trzeba cofnąć reformy".
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2610
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 07 paź 2018, 15:10

xd coś w tym jest. Miałem napisać o MECHU ale wiem, że to już "chory człowiek Europy"
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3619
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: AdDur » 07 paź 2018, 15:27

Traci kolejne terytoria (funkcje), próby reformy upadają albo pogarszają sytuację, sułtan jest bezsilny (Authir nie ma czasu/woli naprawić mech-a)... Brakuje tylko I wś aby obalić MECH.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 744
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Bojar » 07 paź 2018, 16:20

Mam pytanko co robimy z umocnieniami.

Bo z tymi co są teraz są problemy. Bo obecnie było parę takich dziwnych akcji, że duże armie utrzymywały się zaskakująco długo w umocnieniach. I bardzo często zapominało się po prostu o tym, które umocnienia mają który poziom itd. "Czy to miasto ma umocnienia za 100 czy 150".

Dlatego proponuję wprowadzenie czegoś takiego:

-poziom umocnień kosztuje 50 (tak jak do tej pory)
- każdy poziom umocnień daje 3 punkty zapasów
- każdy poziom umocnień daje x5 bonus jednemu oddziałowi w środku umocnień
-poziomy umocnień są jawne w działach każdego państwa
-jednostka bez zapasów traci 10% składu i 1 morale na turę (dodatkowo)

Przykład:
Konstantynopol ma 5 poziom umocnień za 250, czyli ma łącznie 15 punktów zapasów.
Ma 4 jednostki w środku miasta.

Rok 1 oblężenia
Zapasy 15-4=11

Rok 2 oblężenia
Zapasy 11-4=7

Rok 3 oblężenia
Zapasy 7-4=3

Rok 4 oblężenia
3-4=-1
Jedna kompania/oddział zaczęła tracić morale.

Rok 5 oblężenia
Miasto i wojsko głoduje.

Czemu jawne? Bo zakładam, że mało kto sprawdzał, która twierdza ma który poziom i mało kto to zapisywał. Tak będzie to po prostu bardziej przejrzyste.
Mniej też będzie akcji w stylu "czemu ta velletria tak długo się broni, jaki ona ma poziom umocnień??". Mniej konfliktów o pierdoły - przyjemniejsza bardziej przejrzysta gra :)
gg 61791901
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Tymus » 07 paź 2018, 17:44

Co do jawności jestem za. Reszta przeciw. Kwestia zapasów i bonusów została już wyjaśniona w temacie wojskowości.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3397
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Ellahar » 07 paź 2018, 17:51

@Bojar,
wszystko poza jawnością poziomów umocnień jest w obecnych zasadach dokładnie w tej formie, którą podałeś.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Gacek
Posty: 1189
Rejestracja: 09 lis 2016, 18:57

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Gacek » 07 paź 2018, 18:37

Imho jeśli mapa wypada z mecha (a mech jak rozumiem wypada?) to można by zrobić supermapę z zaznaczonymi wszystkimi miastami, zamkami i ich poziomami :3
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3171
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Tymus » 07 paź 2018, 18:37

Jakby komuś się chciało...

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości