Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

I12 - Mechanika, Świat

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Ramirez
Posty: 166
Rejestracja: 16 cze 2018, 14:21

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Ramirez » 20 sie 2018, 21:35

@MrMatinh Ale ty zrobiłeś jedną wielką wyspę. Mapa powinna być częścią jakiegoś większego, nieodkrytego kontynentu, tak jak teraz. No chyba że gramy na bardzo dużą ilość prowincji.
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4395
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Sigrun » 20 sie 2018, 21:36

@Ramirez, a z tym się nie zgodzę, to wszystko zależy od stylu całości rozgrywki, obecnie podpięcie kontynentu gry do jakiejś terra incognita niemal niczemu nie służy (wręcz szkodzi spójności świata gry).
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2613
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 20 sie 2018, 21:38

mapy hujowe
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3187
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Tymus » 20 sie 2018, 21:40

Pisze się "chujowe"
Ramirez
Posty: 166
Rejestracja: 16 cze 2018, 14:21

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Ramirez » 20 sie 2018, 21:42

@Sigrun

IMO pozwala na zmniejszenie samej mapy a przez to ilości prowincji i białych plam. W dodatku podpięcie pod nieodkryty ląd pozwala na stymulowanie rozgrywki przez GMa. Prosty przykład: jeżeli graczej nie kwapią się do interakcji między sobą zawsze można puścić jakiś najazd, zarazę itp itd.
Awatar użytkownika
MrMatinh
Posty: 1501
Rejestracja: 11 mar 2018, 15:14
Lokalizacja: Kraków, Nowa Huta

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: MrMatinh » 20 sie 2018, 21:44

@Ramirez Ale praktycznie poza jedną ekspedycją to nikt nie korzysta z tego nieodkrytego terenu. Jak chcesz to równie dobrze możesz zorganizować morską ekspedycję i odkryć nowy kontynent. Moja mapa to jeden duży kontynent w zamysle mialoby być na nim między 125 a 160 prowincji więc całkiem sporo. Chciałem też zrobić mapę, która wykluczy "dzielenie gry na kilka obszarów" tak jak np. teraz Arreat, Connacht czy Grummond to jakby osobna gra, tam nie ma jak ingerować w inne czesci swiata. Tak samo południe, góry izolują te państwa od reszty Imperiusa, praktycznie jak dwie osobne gry.

@Isyrahis Brak floty na impie to nie problem z mapą tylko z kosztami tej floty. Kiedy utrzymanie jednej eskadry kosztuje cie tyle co utrzymanie 3 kompanii a w zamian nie dostajesz niczego specjalnego (łupienie z morza daje po 7-8pkt a więc ledwo połowa żołdu najemnych kaprów się zwraca). Żeby flota była używana trzeba przebudować mechanikę wojen.
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2613
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 20 sie 2018, 22:32

Tymus napisał/a:Pisze się "chujowe"

Jestem starohujowiec, już Bralczyk to tłumaczył
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9333
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Skryba » 21 sie 2018, 16:31

Mapy słabe i kolejność jak zwykle próbuje być zmieniana, graczom się nie chce popracować nad zasadami tylko pędzą od razu do napalania się na światotwórstwo.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Isyrahis
Posty: 904
Rejestracja: 24 mar 2018, 13:28

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Isyrahis » 11 wrz 2018, 20:18

Tak spojrzałem na mapę Ramireza Hermudii.
Nie jest jakaś wyjątkowa ale szczególnie mi się spodobała. Proste oznaczenia, dodanie dróg, legenda. W przyszłej edycji powinniśmy wprowadzić jednakowe tworzenie map dal państw na podstawie jednego wzoru, coś jak właśnie wrzucił Ramierez.
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2613
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: I12 - Mechanika, Świat

Postautor: Witold » 13 wrz 2018, 20:31

a ja bym proponował by gra miała swoje ramy czasowe, np od października do października. Jest za tym wiele aspektów!

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości