***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Objaśnienia zasad

Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 17 sty 2018, 13:11

Tu można zadawać do nich pytania i co ważniejsze, otrzymywać odpowiedzi :-)
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Skryba » 20 sty 2018, 16:33

Pytanie było zadane na tajnym, ale jest dosyć istotne więc podpinam tutaj

Pytanie porządkowe:
Jak wygląda sprawa z małżonkami z innych krajów graczy w kostusze? Jeśli np. moja księżniczka wyszła za władcę Amboise to jest w Kostusze Amboise czy mojej?

ODP: Jeśli to było przed startem gry to u Addura.
Jeśli po no to najpierw Ty musiałeś ją wprowadzić więc Addur już drugi raz tego nie robi.


Nie tyczy się to NPC.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5370
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Badet » 25 sty 2018, 18:34

Rozumiem że kwestia jeńców w obecnym systemie wojskowości nie jest ujęta (poza zapewne łapaniem liderów) i jeńcy-zwykli żołnierze będą istnieli tylko fabularnie?
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 25 sty 2018, 18:41

O. O tym zapomnieliśmy przy spisywaniu.

Ogólnie:
1. Łupy - po każdej bitwie będzie info od MG ile udało się zebrać
2. Jeńcy - po każdej bitwie będzie info od MG ile udało się nałapać (na tajnym info)

Będzie trochę mniej informacji w ogólnym opisie frontu - ale to zobaczycie z pierwszą bitwą. :)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5370
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Badet » 25 sty 2018, 18:43

No to super, ale będzie to miało jakiś mechaniczny wpływ, skoro w kompanii ważny jest tylko % jej składu?

W sensie, jak ktoś złapie 30 rycerzy to co to komu da. Tylko fabularnie chyba profit, nie?

PS. Nie żebym uważał że to złe, tak po prostu pytam.
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 25 sty 2018, 18:54

Będzie info ile procentowo kompanii złapano.
Zasadniczo: będzie można ich przehandlować (albo u gracza, albo samych sobie), złożyć w ofierze bogom, wysłać jako niewolników, czy zabić by się nie pałętali. Bo np. powrót nieograbionych rycerzy do domu będzie oznaczał powrót tych procentów do puli powołań.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5370
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Badet » 25 sty 2018, 18:56

Spoko
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 29 sty 2018, 12:29

Bardzo ważna kwestia:

Inwestycje w MECHu - zasadniczo są uproszczeniem pozwalającym sprawiedliwie wyliczać lokacje, budowy infrastruktury itp.
Jeśli coś na logikę nie daje pewnego dochodu - czyli może się nie powieść: nie wpisujcie tego do MECHa jako inwestycję.
Czyli budowa kopalni - inwestycja; poszukiwanie złóż - zwykły wydatek. Lokacja wsi - inwestycja; Nakłanianie ludzi z sąsiedniego państwa do osadnictwa - wydatek.

Zasadniczo działania niestandardowe mogą się nie powieść, ale mogą też przynieść większe zyski.
Mech daje umiarkowany zysk przy braku ryzyka niepowodzenia (uśrednienie).
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 755
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Bojar » 31 sty 2018, 18:23

W jakim tempie odnawiają się rezerwy? Chodzi mi o to czy jest różnica w przyroście rezerw w różnych kompaniach.

Np Elitarny oddział możemy powołać 1-2 razy maksymalnie, a chłopów np 5 razy, ale według tego co jest w zasadach w obu przypadkach przyrasta 10% na turę. Czyli na wszystkich chłopów czekamy 50 lat a na elitę 10.

Chyba, że coś źle zrozumiałem to proszę poprawcie mnie.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Objaśnienia zasad

Postautor: Ellahar » 31 sty 2018, 20:11

Powinno o 10% maksymalnej puli. Przyznam, że nie testowałem tego w MECHu, co najwyżej się poprawi.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Zasady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości