Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3401
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Ellahar » 26 wrz 2018, 17:46

Czy ktoś chciałby poświęcić trochę wolnego czasu za umowną walutę jaką są punkty i ogarnąć mi drzefko Naugrimskie (aktualizacjon)?
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4395
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Sigrun » 26 wrz 2018, 17:48

Ellahar napisał/a:Czy ktoś chciałby poświęcić trochę wolnego czasu za umowną walutę jaką są punkty i ogarnąć mi drzefko Naugrimskie (aktualizacjon)?

Nikogo lepszego niż ja nie znajdziesz. Moje portfolio:
viewtopic.php?f=82&t=787
viewtopic.php?p=40958#p40958
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3401
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Ellahar » 26 wrz 2018, 17:51

Proponuję więc pracę na pełen etat: prowadzisz drzewka, a ja wysyłam co kilka tur odpowiednie podarki w ramach dyplomacji ;)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Sigrun
Mistrz Gry
Posty: 4395
Rejestracja: 04 maja 2017, 21:13

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Sigrun » 26 wrz 2018, 17:54

Więcej konkretów panie krasnal, może być na priva.
I1: Sorogeure, I3: Ætthryr, I4: Armavir, I11: Sjudalena, I12: <3 GM <3
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2613
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Witold » 26 wrz 2018, 19:33

Zgłosił się Sig, bo ma niewiele roboty przy swoim drzewku
Awatar użytkownika
Badet
Posty: 5345
Rejestracja: 09 lis 2016, 21:07
Lokalizacja: Fronty

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Badet » 26 wrz 2018, 19:33

Może po prostu lubi pracować z wymierającymi dynastiami
*miejsce na mądrą sentencje*
Ironfoot


I7: Związek Saliski, I8: Hrabstwo Nowego Sohail, I9: Królestwo Naugrimów, I10: Konglomerat AAAR (Auralen-Asturia-Artois-Rzesza)
gg: 57514667
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3401
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Ellahar » 26 wrz 2018, 20:43

Jeśli ktoś miał jakieś deale z KKN i uważa, że powinny one obowiązywać, albo jakkolwiek wpływać na to jak bardzo krasnale mają na was wywalone: napiszcie do mnie PW (najlepiej z linkiem traktatu/mariażu/kroniki, etc.)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9332
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Skryba » 26 wrz 2018, 21:36

Cieszę się, że współpracujecie, ale za pracę OG nie można płacić pkt IG (tylko Gieemy mogą w ramach nagród/GP) ;G
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3401
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Ellahar » 05 paź 2018, 1:03

Małe ogłoszenie:
zmieniłem trochę nazewnictwo kompanii naugrimskich

Batalia Górska -> Piechota Klanów (PR górali)
Batalia Konna -> Jazda Klanów (PR, trochę rycerski)
Batalia najemna -> Batalia Piesza (ciężka piechota)
xxx -> Batalia Konna (dragoni, znaczy piechota konna)
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3401
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Dom Gawędy, czyli swobodne rozmowy

Postautor: Ellahar » 09 paź 2018, 11:16

Pozwolę napisać sobie tutaj zarówno odnośnie pierwotnych planów na grę, GMki, projektu migrującej Ordy, jak i KKN:

1. Stworzyłem La Repubblikę jako państwo rewoluc... buntownicze. Gdzieś rewolta chłopska i wpływy równościowo-fryslańskie miały dać dziwny koncept, w którym ścierałaby się dawna szlachta, republikanie i extremiści chłopscy.
politycznie chciałem zająć Velletrię "kończąc rewolucję", a potem zająć Fryslan jako "łączenie republik". W międzyczasie skupić się na reformach wewnętrznych, gdzie okazałoby się, że Rinaldo to tak naprawdę pragmatyk - wyniesiony przez buntowników, jednak konserwatysta w poglądach: grałby jak król i dążył do dziedziczności władzy z fasadą republikanizmu.
Za cel stawiałem sobie utworzenie monarchii absolutnej trochę wzorowanej na I Cesarstwie Francuzów. W tym miały pomóc wpływy dracheńskie, których traktowałbym jako przedmurze dolickie, może wymusił też jakieś "reformy" pokroju powołania fasadowego parlamentu. :D No ale po pierwszej turze dostałem czerwony kolorek. xd

2. Jako GM
Tutaj chciałem przede wszystkim sprawdzić system i notować co należy zmienić przed następną edycją. Stąd np. kwestie uproszczeń, które lepiej pozwolą oddawać kwestie handlu (i są bardziej intuicyjne dla GMa)
Dużym zawodem był dla mnie MECH, który bez stałego wsparcia technicznego praktycznie padł i przynosił więcej pracy w gospodarce i kompaniach niż pomagał. Tylko losowanie liderów + kostucha/dzieciorób działały sensownie. Trudność w zmianie wartości prowincji (dużo klikania) zniechęcały do częstych zmian np. szlaków handlowych.
Przyznam, że trochę niefajnie się poczułem z uwagi na zaoczne "odebranie" GMstwa w trakcie mojego wolontariatu (nieobecności), szczególnie, że o tym informowałem, ale powody były słuszne (jednak długa nieobecność i dodatkowe obowiązki dla pozostałych - rozumiem; no i minął przy tym ten 3 tygodniowy okres zamrożenia, więc rozwiązanie dobre, acz... no trochę niefajność pozostała).
Susza na Impie wprowadzona była z dwóch powodów:
I. Zazwyczaj było ochłodzenie klimatu, więc w drugą stronę xd
II. Nuukowie byli abberracją, więc trzeba było czymś w nich uderzyć aby wyspy osłałby.
Byłem też inicjatorem chyba każdego rozpadania się NPC w edycji xd - nie podobał mi się straszak w stylu silni Dunhainowie NPC, więc gdzie można było (np. Generia) szło by jednak ich podzielić jakoś.
Tankred na Wallachii pojawił się bez konsultacji z resztą GMów, ale aż szkoda było nie wykorzystać ^^
Velletria zawsze przy podpisywaniu pokoju była na skraju przegranej. Całkiem ciekawie wyszło z tą "oblężoną twierdzą" i myślę, że to w większości zasługa zmian w wojskowości (umocnienia dają jawny bonus), acz osłabienie bonusu z x5 do x4 będzie krokiem w dobrą stronę. Z ciekawostek gdy Velletria była zależna od triumviratu był plan aby związać ją bardziej z Altris i Hermundią. Embargo zrobione przez Riziego sprawiło, że nastąpiła zmiana stosunków i uczyniono z niej wiernego wasala Tacji (wszystkie dążenia NPC od tego czasu polegały na zrzuceniu wpływów Palatynatu i Repubbliki, a zwiększeniu zależności od Tacji). Czyli w sumie Rizi pchnął ją w ramiona swojego wroga. xd
Alzacja i jej problemy - był to pierwotnie zapalnik mający trochę pobudzić region, który realnie powinien być mało stabilny (obszar starcia dwóch głównych kultów, etc), przygotowane dla niego było kilka scenariuszy, a wygrał ten proAmbozjański (księstwo zależne). Największym przegranym wojny był Tymus który praktycznie stracił całe oparcie w regionie (wyrżnięto dolitów) i tym samym nie miał przyczółku za Panorem. Przywileje handlowe były spoko, z tym, że opłacalne by były tylko w przypadku trwałego pokoju... co nie miało miejsca. Scenariusz imho najciekawszy zakładał utworzenie tam tolerancyjnej republiki miejskiej, która bogacąc się na handlu (i fundując akademię) miałaby być przeciwwagą dla wizji rewolucjnego republikanizmu z zachodu. Gdyby do tego doszło to w niej skupiłby się główny ośrodek "oświecenia", a akademia bakłażańska jedynie by go wspierała (a więc raczej nie byłoby wojny domowej z tym związanej).
Tacja - wojna była rzeczywiście w kwestii honorowej. Duxowi zaproponowano zdradzenie sojusznika... za darmo! Ostatecznie celem było umocnienie wpływów na wschodzie i zagwarantowanie wpływów w Altris (na papierze) aby móc potem skupić się na zachodzie i rozjechać republikę. Po tym miała nastąpić koronacja cesarska.

3. Żydowska-Orda
Projekt nie doszedł do skutku przez opór GMów ;P
Ale zasadniczo: koncepcja trochę jak Hunowie - przewalenia się masą przez Imperiusa, z 2-3 przystankami na odbudowanie rezerw. Przy tym możliwe było pokojowe przepuszczenie nomadów, a nawet użycie w jakiejś prywatnej wojnie (np. wjazd do Tercenii z ramienia Sjudelolo, posiedzenie tam dwóch tur i marsz dalej).
Jako cel ostateczny widziałem albo Fryslan, albo wyspy Nuuków. W tym drugim przypadku dałbym event wewnętrzny o tym, że "kraina mlekiem i miodem" to jakieś oszustwo i kryzys w państwie, wśród ludzi którzy przewędrowali kontynent, ginęli w wojnach tylko po to aby odkryć, że ich religia to opium xd.
Na nowej edycji na pewno tego nie zrealizuję, bo to gra która niesie duże ryzyko rozbicia - no a wtedy:
a) zaburzy politykę regionu (państwa do których dotrze będą słabsze od tych, gdzie się nie uda - na początku gry to ważna wkestia)
b) trzeba będzie wziąć np. w 10 turze państwo NPC - tworzone przez kogoś innego. <- to już lepiej od początku stworzyć osiadłe, którym będzie się chciało przejść całą grę.

4. Naugrimowie
Plan nie był taki prosty:
a) Izolacjonizm jako podstawa
b) budowa twierdz i "wielkich murów" szczgólnie przeciwko Ordzie.
c) skupienie większej władzy u strażnika uraz (Thordenów) - był projekt biura paszportowego rodem z PRL (wielka księga glejtów granicznych) i powolne pełznięcie w stronę "komedii republiki" :D
d) utworzenie tych 3 miast handlowych (1 dla Altris, 1 dla Milingów i 1 dla Milingów-Ambłaz) + możliwe, że jakiegoś na granicy z Alzacją pomiędzy którymi powstałyby wozostrady xd
Izolacjonizm czerpiący gigantyczne zyski z handlu i tranzytu xd
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Konfederacja Kantonów Naugrimskich”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość