***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Zaawansowany start

Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4054
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Zaawansowany start

Postautor: Authir » 27 lis 2017, 18:24

ZAAWANSOWANY START


    1. Punkty Startowe

    Gracze dostają 1700 Punktów Startowychi wykupują sobie za nie pakiety. Każdy pakiety jest warty 100PS.

    2. Pakiety

    1. Pakiet prowincyjny [ten pakiet kupuje się tylko i wyłącznie w zakresie giełdy prowincji]
      1x prowincja
      1x miasteczko
      1x PP
      20% adm
      20% stab
      20% han
      10x HAN

    2. Pakiet wiejski
      1x miasteczko
      10x PP
      8% adm
      8% stab
      8% han

    3. Pakiet miejski
      1x miasto
      2x miasteczko
      1x umocnienia warte 50
      5x PP
      4% adm
      4% stab
      4% han
      20x HAN

    4. pakiet umocnień (można rozdzielić między różne prowincje)
      1-4 umocnienia warte w sumie 200

    5. Pakiet urzędniczy (można rozdzielić między różne prowincje)
      3x budynek publiczny
      12% do modyfikatora (można rodzielić)

    6. Pakiet cudowny
      1x wspaniała budowla
      9% do modyfikatora
      10x HAN

    3. Zasady szczegółowe

    Na start gracze dostają 4x pakiet prowincji (prowincje startowe), za które nie płacą.

    Niewykorzystane PS przechodzą do początkowego skarbca w skali 1:1.

    Przed startem gry obowiązuje "giełda prowincji", w temacie na tajnym forum należy złożyć informacje o chęci zakupu prowincji i podlinkować w temacie "giełda prowincji". Giełda składać się będzie z dwóch tur:
    1. wszyscy gracze wybierają prowincje które chcą zakupić. Po skończonej 1. turze każda prowincja na której był tylko jeden chętny zostaje zakupiona w cenie 100 PS.
    2. Licytacja - jeśli w turze 1. giełdy dwóch lub więcej graczy postanowiło zakupić tę samą prowincję następuje tajna licytacja: na tajnym forum gracz zainteresowany zakupem prowincji podaje maksymalną cenę jaką jest w stanie zapłacić za daną prowincję. Pod koniec tury GM porównuje oferty i wybiera najwyższą. Podaje też ostateczną cenę prowincji, która wynosi tyle co druga najwyższa oferta licytacji +10. Gracze po nieudanej licytacji płacą 10PS. W przypadku remisu w prowincji powstaje suwerenne księstwo przyjaźnie nastawione do wszystkich licytujących stron, jednak ceniące swoją niezależność.
Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4054
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Zaawansowany start

Postautor: Authir » 12 gru 2017, 0:37

FAQ


P.: Co to są umocnienia? Jak je rozumieć?
O.:
    Zasady nie zajmują się zasadniczo sprawą tego co i jak jest wzniesione. Możesz postawić za 50 pkt wał drewniano-ziemny jak i kamienny mur, jak i zamek.

    Każde 50 pkt wydane na umocnienia pozwala utrzymać wewnątrz murów (miasta/zamku) 1 kompanię przez 3 tury (jeśli opłacimy z wyprzedzeniem zapasy) dając jej bonus x5 do siły w przypadku szturmu. Miasta (było pisane, na dniach pojawi się appendix do zasad wojskowości) pozwalają trzymać więcej ludzi wewnątrz, jednak wciąż z limitem zapasów i bonusem tylko dla kompanii "obsadzających umocnienia".

    Czyli: chcesz wybudować mury miejskie - wydajesz wielokrotność 50 punktów.
    Chcesz wybudować zamek - wydajesz wielokrotność 50 pkt.
    Chcesz wybudować Wielki Mur - rozstrzyga Authir na podstawie projektu

    Budowle które nie służą długotrwałym oblężeniom - nie są uwzględniane w zasadach.

    Ogólnie: zasady są ramą do działalności GMa. Wszelkie nadzwyczajne rzeczy to już kwestia Twoich rozmów z MG. Na tym polega gra pbf. GM jest po to by móc wprowadzać rzeczy nie ujęte w zasadach (np. na I1 ujęła mnie możliwość skonfiskowania statków i przerzucenia chorągwii do oblężonego miasta sojusznika - sytuacja nadzwyczajna, nie wymaga spisania w zasadach), Na I2 zaś zbudowałem wielki mur. Tatarzy opłynęli go statkami xd.
    Nie ma cennika wszystkich budowli, nie ma takiej potrzeby.

    Dodatkowe podsumowanie zaopatrzenia umocnień:
    Umocnienia warte 50 pkt - 1 kompania/3 lata zapasów
    Umocnienia warte 100 pkt - 2 kompanie/3 lata zapasów (lub 1 kompania 6 lat)
    Umocnienia warte 150 pkt - 3 kompanie/3 lata zapasów (lub 2 kompanie 4,5 roku zapasów / lub 1 kompania i 9 lat zapasów)

P.: Co się mieści w ramach "budynku publicznego"?
O.:
    Wsio.

Wróć do „Zasady”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość