***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Rozmowy o sytuacji w grze

Awatar użytkownika
Bojar
Posty: 755
Rejestracja: 18 maja 2017, 13:28

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Bojar » 23 paź 2018, 20:24

Gacek napisał/a:Nie wszyscy tutaj są historykami i gra tu wielu causali :P Ja tak szczerze nie za bardzo widzę różnicę pomiędzy późnym średniowieczem, a pełnym, a pomiędzy nimi, a wczesnym jest dla mnie mglista granica xD Przykład ze strzemionami i kształtowaniem się rycerstwa tylko mnie przeraził, na pewno nie przekonał. Dajmy się oddolnie kształtować światu i realiom, niech Sig to jakoś odgórnie moderuje, jakby coś bardzo słabego wyszło i będzie ok.

Pozdrawia finansista-casual i dodatkowo dodam, że mam tutaj podobny pogląd jak Gacek. Zasadniczo co do samej technologii to podszedłbym do tego bardziej roleplayowo, ale w kontekście położenia na mapie i tego jakich mamy sąsiadów i jaki jest lokalny poziom kulturowy/technologiczny.
Ważniejsze jest to, żeby lokalnie między państwami/sąsiadami nie było za dużych różnic. Tzn. żeby obok kraju z technologią a la Inkowie nie pojawili się Hiszpanie z XV w. i żeby ewentualne różnice kulturowe/technologiczne były dobrze wytłumaczone roleplayowo. To te zależności między różnymi narodami tworzą dobry świat a nie z góry narzucona epoka.

W końcu inny był poziom kulturowy w XIII w. w Moskwie a inny we XIII wiecznej Florencji. Różne wynalazki do różnych rejonów świata dochodziły z różnym opóźnieniem tworząc różne lokalne poziom technologiczne. W chinach jakiś podstawowych rakiet używano już w X w., a w Europie proch spopularyzował się dopiero paręset lat później.

Zresztą odgórne ustalenia stwarzają problemy. Na przykład wystarczy, że się jakaś niewielka aberracja pojawi w tym naszym odgórnie kreowanym świecie i od razu pojawi się parę osób zarzucających, że dana nowinka technologiczna nie powinna się pojawić przez następne 50 lat.

A jeśli to ma być w stu procentach "historyczny" pbf to ja niestety nie miałbym wyboru i musiałbym odpaść. Nie dlatego, że chcę bo do tej pory grało mi się bardzo przyjemnie, ale po pierwsze skończyłem swoją naukę historii w gimnazjum, a po drugie nie mam czasu na robienie historycznego reaserchu. Zresztą to jest jeden z powodów dlaczego nie chce mi się grać w inne pbfy typu domi, empire at war itd. #OdgrywanieHistorii

I to właśnie ta różnorodność mnie zachęciła do założenia konta tutaj. Po prostu urzekło mnie jak zobaczyłem różnice w tym jak wyglądały różne kraje w Imp X. Z jednej strony Rzym, z drugiej porąbana punicja, dziwne Bidari i ten jeszcze bardziej porąbany murzyński kraj Szyszka.
gg 61791901
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Skryba » 23 paź 2018, 21:49

No tylko co z tego że lokalnie skoro potem w wyniku podbojów i tak sąsiadują
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Ellahar » 25 paź 2018, 13:07

Rizi napisał/a:Ja miałem, państwo z antyku i nie było tragedii. Moi żołnierze też nie byli przesadnie silni przez te zacofanie technologicznie, ale jakoś mogłem współistnieć obok Hermundii czy La Republicy z ideami rewolucji Francuskiej, to było lekkie przegięcie, ale no trudno


Nie byli słabsi. ;) Sam ustalałem siłę jednostek.


A ogólnie: zasadniczo chodzi o ograniczenia schematów ustrojowych: bo przy wczesnym średniowieczu, jeśli ktoś da silny system stanowy z parlamentem to już się nie wpisze. Bo to by oznaczało, że większość krajów musi być na jedną modłę monarchią patrymonialną i w ogóle idea państwa jeszcze nie będzie mocna.
Rizi, jak dobrze zauważył, grał państwem, w którym rozwiązania wzorował na starożytności. Czy przeszkadzało to komukolwiek? Nie. Tak samo moje państwo chcę wzorować na okresie hellenistycznym w kwestii ustrojowej, ale nie oznacza to, że zaraz moje wojska będą ganiały z mieczami z brązu.
I takiej swobody chcę. Jeśli już, ja bym tylko ograniczał wprost idące wzorowania z XIX-XX wieku, bo one już zbyt bardzo nie przystaja do rozgrywki i wprowadzają naturalne pytania w kwestii zachowania poddanych-NPC: np. dlaczego u jednego pańszczyzna jest ok i się nie buntują, gdy za otwartą granicą są już obywatele głosujący co 4 lata na wójtów i burmistrzów pracujący w korpo.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Rizi
Posty: 757
Rejestracja: 12 lis 2016, 14:31

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Rizi » 25 paź 2018, 13:18

Bojar i Ellehar mają rację, ta różnorodność urzeka, i dlatego nie akceptowałbym tylko ustrojów rodem z XIX wieku.
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Tymus » 25 paź 2018, 23:14

viewtopic.php?p=52322#p52322
>bądź przeciw archipelagom
>chciej cały archipelag dla siebie

A ja Tobie Ell zapowiadam, że o te wyspy to jeszcze walczyć będziemy!
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Ellahar » 25 paź 2018, 23:17

Ja jestem przeciw archipelagom właśnie dlatego, że są powergejmerskie.

Tak samo jak byśmy decydowali się pojedynkować. I każdy z nas mógłby wybrać: miecz albo pistolet.
Chociaż uważam, że pojedynek na miecze byłby lepszy, to wybiorę pistolet.

Poza tym - ja mówiłem o tym archipelagu już wcześniej. Nie Randaluj i dogadajmy wspólną historię ziem. xP
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Tymus » 25 paź 2018, 23:19

Nie mówiłeś aby o tych wyspach w zatoce? O.o
No i z dogadaniem będzie problem jak mi nie odpisujesz -.-
...ale cóż przyzwyczaiłem się już do tego xd
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Ellahar » 25 paź 2018, 23:21

Mój laptop nie wspiera juz gg, więc równie dobrze możesz zaczepiać ludzi na ulicy licząc, że poprzez głuchy telefon do mnie to dojdzie xD
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Tymus » 25 paź 2018, 23:22

To ja mam Twoje gg? O.o
Mówię o fb.
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Rozmowy o sytuacji w grze

Postautor: Ellahar » 25 paź 2018, 23:30

Aaaaaa. To przepraszam. xD
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Dyskusje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość