***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Konsultacje światotworzeniowe

Awatar użytkownika
Authir
Administrator
Posty: 4054
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:07

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Authir » 26 lis 2016, 21:47

I jest to jakieś rozwiązanie sytuacji :)
Awatar użytkownika
Witold
Posty: 2625
Rejestracja: 10 lis 2016, 9:52
Lokalizacja: Charizmatikos

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Witold » 27 lis 2016, 8:33

:p
Awatar użytkownika
Mistral
Posty: 780
Rejestracja: 12 lis 2016, 9:35

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Mistral » 27 lis 2016, 20:33

Nie wiem czy to sprawy techniczne czy światostworzeniowe ale trzeba coś napisać o obecnym systemie inwestycji. W starożytności/wczesnym średniowieczu nie było bardziej opłacalnych inwestycji niż w produkcję rolną. Mówimy o czasach, w których efektywnie uzyskiwano dwa/trzy ziarna na wysiane jedno, za wyjątkiem delty nilu będącej ówczesnym spichlerzem Rzymu. Naturalnie możliwość powiększania areału upraw i posiadanych hektarów stanowiła o bogactwie. Cała gospodarka była podpięta pod produkcję rolną. I jak to się ma do Imperiusa? Nijak. Zainwestowałem 20 punktów w uprawę zbóż, czyli według zasad o 5 punktów więcej niż w mały pałac. Dostaję zwrot 1.53 czyli czysty zysk zanotuję po 13 latach. Odkładam na bok fakt zysku w postaci płodów rolnych, którego policzenie w obecnym systemie nie jest możliwe. Zwiększenie produkcji żywności zarabia na siebie po 13 latach? W tym systemie nie opłaca się produkować żywności wyżej niż na bieżące zapotrzebowanie. Lepiej inwestować w współczynniki państwa i najeżdżać sąsiadów. Ergo- system jest moim zdaniem wadliwie skonstruowany, chyba że bonus z inwestycji w prowincje jest dodawany progresywnie z czasem. Ale w zasadach o tym ani słowa.
Awatar użytkownika
Szyszek
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:26
Lokalizacja: Tak

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Szyszek » 27 lis 2016, 20:45

A to Ty chcesz zrobić z piasku czarnoziemy w rok?
Ja zawsze mam rację, no chyba że się mylę.
Awatar użytkownika
Mistral
Posty: 780
Rejestracja: 12 lis 2016, 9:35

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Mistral » 27 lis 2016, 20:51

Po pierwsze to niemożliwe. Po drugie to nie wiem co, ale to dalej niemożliwe. Koszta inwestycji zasiewu nowych pół to powinny być dwa lata maks. Nie mówiąc o tym, że w piątym roku inwestycji możesz dostać suszę/powódź i nara
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Ellahar » 27 lis 2016, 20:54

Mistral: a kto Ci te pola będzie uprawiał? Średniowiecze to czas, gdy utworzenie nowej wsi trwało tak z 25 lat. Tyle wynosiły wolnizny. Tobie inwestycja się zwraca po 13 latach. Straszne. Kazimierz Wielki by płakał wraz z Tobą.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Szyszek
Posty: 914
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:26
Lokalizacja: Tak

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Szyszek » 27 lis 2016, 21:04

Mistral napisał/a:Po pierwsze to niemożliwe. Po drugie to nie wiem co, ale to dalej niemożliwe.


Obrazek
Ja zawsze mam rację, no chyba że się mylę.
Awatar użytkownika
Mistral
Posty: 780
Rejestracja: 12 lis 2016, 9:35

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Mistral » 27 lis 2016, 21:17

Ellahar napisał/a:Mistral: a kto Ci te pola będzie uprawiał? Średniowiecze to czas, gdy utworzenie nowej wsi trwało tak z 25 lat. Tyle wynosiły wolnizny. Tobie inwestycja się zwraca po 13 latach. Straszne. Kazimierz Wielki by płakał wraz z Tobą.


Chcesz czekać 25 tygodni na zwrot?
Awatar użytkownika
AdDur
Posty: 3641
Rejestracja: 12 lis 2016, 17:33
Lokalizacja: M(h)roczna Wieża

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: AdDur » 27 lis 2016, 21:21

Odwieczny spór między grywalnością a realizmem.
"Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym."

Ceterum censeo NPC delendam esse.

Varja napisał/a:Poza tym proponuje nadać AdDurowi Order Farysa Pierwszego Stopnia za bycie upierdliwym jak wrzód w odbycie.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Konsultacje światotworzeniowe

Postautor: Skryba » 27 lis 2016, 21:22

wg mnie tempo zwrotu jest dobrze zbalansowane
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM

Wróć do „Dyskusje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości