***

Rekrutacja do edycji XII Imperiusa wystartowała pod tym adresem: http://imperius.chilioi.webd.pl/index.php

***

Zapraszamy do ImperWiki

* * *
Koniec edycji XI (finalna tura 544), trwają przygotowania do startu edycji XII.

Gospodarka

Moderatorzy: AdDur, Ellahar

Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 02 lis 2018, 13:00

Tak, tylko widziałem to na zasadzie:

GM ma jedną listę prowincji, gdzie łatwo może wprowadzać zmiany.
GM publikuje raz na kilka tur opisową listę prowincji.
GM co turę przekleja dochód na tajnym forum gracza. (przygotowuję aby od razu było z formatowaniem)

Jest to związane z tym aby mieć lepszą kontrolę nad zmianami.
Bo szczerze - już parokrotnie gracze (wierzę, że bez złej woli) nie ogarniali zmian ręcznych. I stąd np. była ta chryja z kosztami najemników u Norsów - bo gracz przez parę tur płacił mniejsze utrzymanie niż powinien.
Tak samo tutaj gracz (jeszcze raz podkreślam - nie w celu oszustwa!) może nie zauważyć, że ma gdzieś minus z uwagi na plagę i przez kilka tur będzie miał zawyżony dochód. A potem bóldupy.
Dodatkowo będzie to wymagało od GMa wiece pracy w takich sytuacjach: albo będzie musiał wypisywać listę w wydarzeniach, albo osobno na każdym forum. Potem też będzie musiał sprawdzać czy gracz to dobrze wprowadził. System byłby zbyt zawodny i edycja upadła by po kilku turach, bo gracze by się poobrażali, że "wygrałbym tę wojnę gdyby on nie oszukiwał". I potem tylko lecą panny lekkich obyczajów.

MECH, gdyby nie wykrzaczał się i był tak dziurawy, byłby najlepszym wyjściem. Ale to sporo pracy.
Po prostu jestem przekonany, że Sig po 3-4 tygodniach max. zgłosi zapotrzebowanie na GMa gospodarczo-wojskowego.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Gospodarka

Postautor: Tymus » 02 lis 2018, 13:09

Skryba napisał/a:
Tymus napisał/a:No takie rozwiązanie mogłoby zadziałać. Wtedy GM musiałby się tylko o NPC troszczyć.

Fak, zapomniałem o tym xD
No to wciaż jest kupa roboty.


Chociaż i tak mniej niż administrowanie wszystkimi prowincjami xd
Przy 25 graczach i 6-8 prowincjach na państwo to za dużo NPCów nie będzie.
Zresztą "Białe Plamy" na granicach Imperiusa (Afryka, tajga itp.) można na starcie zorganizować w postaci dosłownych białych plam - czyli nie wiadomo co tam jest do czasu, aż się tego nie zbada. Pozwoliłoby to odłożyć część pracy dla GMa w czasie.

Ellahar napisał/a:Tak, tylko widziałem to na zasadzie:

GM ma jedną listę prowincji, gdzie łatwo może wprowadzać zmiany.
GM publikuje raz na kilka tur opisową listę prowincji.
GM co turę przekleja dochód na tajnym forum gracza. (przygotowuję aby od razu było z formatowaniem)

Jest to związane z tym aby mieć lepszą kontrolę nad zmianami.
Bo szczerze - już parokrotnie gracze (wierzę, że bez złej woli) nie ogarniali zmian ręcznych. I stąd np. była ta chryja z kosztami najemników u Norsów - bo gracz przez parę tur płacił mniejsze utrzymanie niż powinien.
Tak samo tutaj gracz (jeszcze raz podkreślam - nie w celu oszustwa!) może nie zauważyć, że ma gdzieś minus z uwagi na plagę i przez kilka tur będzie miał zawyżony dochód. A potem bóldupy.
Dodatkowo będzie to wymagało od GMa wiece pracy w takich sytuacjach: albo będzie musiał wypisywać listę w wydarzeniach, albo osobno na każdym forum. Potem też będzie musiał sprawdzać czy gracz to dobrze wprowadził. System byłby zbyt zawodny i edycja upadła by po kilku turach, bo gracze by się poobrażali, że "wygrałbym tę wojnę gdyby on nie oszukiwał". I potem tylko lecą panny lekkich obyczajów.

MECH, gdyby nie wykrzaczał się i był tak dziurawy, byłby najlepszym wyjściem. Ale to sporo pracy.
Po prostu jestem przekonany, że Sig po 3-4 tygodniach max. zgłosi zapotrzebowanie na GMa gospodarczo-wojskowego.


Czyli jednym słowem lepiej od razu całą pracę przerzucić na jednego nieomylnego GMa? To edycja nawet nie wystartuje...
Bądźmy realistami; to co obecnie proponujesz jest nie do udźwignięcia dla jednego człowieka, który ma do ogarniania i inne aspekty. Jak mówiłem, na I11 z osobnym adminem, MECHem i mniejszą mapą gospodarka napotykała spore problemy. Teraz tej roboty będzie więcej. Bo kiedy ktoś pisze o liście w której "łatwo" można wprowadzać zmiany... to ładnie i fajnie w teorii brzmi, lecz w praktyce już nie wychodzi tak dobrze.
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gospodarka

Postautor: Skryba » 02 lis 2018, 13:19

NPC tworzą się też z państw, które gracze tworzą i porzucają, co wcale nie jest rzadkie.
Białym plamom mówimy stanowcze nie :D

Co do natłoku pracy, zupełnie się zgadzam. Często popełniamy ten błąd, ze jest huraoptymizm przy robieniu zasad, a potem dogania rzeczywistość (GM nie jest w końcu etatowy, a dorywczy) i się robią opóźnienia, 2tygodniówki etc.
No i seriously @Sigrun przemyśl dobrze czy na pewno chcesz sam GMować, bo jak widać sceptyków jest dużo ;p a dobieranie GMa w trakcie jest problematyczne.
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Tymus
Posty: 3227
Rejestracja: 29 kwie 2017, 11:51

Re: Gospodarka

Postautor: Tymus » 02 lis 2018, 13:25

Białe plamy w rozsądnych ilościach i miejscach (czyt. granice mapy) jak dla mnie być mogą. W takim położeniu jakim Ty chcesz brać nie powinieneś się o nie martwić :P
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 02 lis 2018, 13:52

MECH był praktycznie tak samo upierdliwy dla GMa:
osobne wchodzenie w zakładki państw, klikanie dochodu, błędy.
Tutaj względem tego dochodzą DWA kliknięcia więcej: w temat dochodów państwa i ctrl+v.

Pozostawienie tego w gestii GMa pozwala uniknąć bóldupienia i shitstormów w przypadku pomyłki - bo zobaczcie co się działo gdy była pomyłka gracza w sprawie utrzymania najemników. GM nie musi wtedy wypisywać tych rzeczy w wydarzeniach, ni na tajnym. Więc rozdzielenie tego na gracza... de facto nie ma znaczenia jeśli chodzi o klikalność.

Serio, wy czytacie co piszę? DLA GMa jest praktycznie taka sama praca w momencie, w którym sam obsługuje arkusz, jak i gdy informuje graczy o zmianach i pilnuje czy je wprowadzili.
TYLE SAMO CZASU MUSI NA TO POŚWIĘCIĆ. Trochę wyobraźni....
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gospodarka

Postautor: Skryba » 02 lis 2018, 14:06

Strasznie agresywnym posterem się stałeś ostatnio ;p chillax.
Przeklejanie dochodów to wcale nie jest takie nic, wiem bo to robiłem wiele lat
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 02 lis 2018, 14:13

Tylko, że mitologizujecie MECHa - w nim też wkurzające było to, że trzeba było wchodzić osobno w podstronę każdej prowincji aby wprowadzić zmiany. Najlepszym rozwiazaniem byłoby rozwinięcie MECHa (właśnie o takie rzeczy).
Ale z punktu widzenia nakładu pracy nie ma praktycznie zadnej różnicy czy GM to przekleja, czy wpisuje graczom co powinni zmienić. Obydwie formy są czasochłonne dla GMa, przy czym druga generuje większe pole do shitstormów.
No serio. Jak chcecie to sobie róbcie. Ja w takim razie daję sobie spokój z arkuszem, bo gra upadnie po kilku turach - więc nie warto.
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Skryba
Posty: 9394
Rejestracja: 09 lis 2016, 17:43
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Gospodarka

Postautor: Skryba » 02 lis 2018, 14:20

A z Isego się śmiałeś, że wali focha z melodyjką.
Skala Ellu, skala. Dwie osoby mają wątpliwości, nie trzeba od razu dziecka z kąpielą wylewać.
No i po starodyniowemu polecam meliski ;p
I1: Kintore, I2: Arges, I3: Thanlocke, I4: Hazarlarim, I5: Karia, I6: Larraine, I7: Finsternis, I9: Samarkanda, I10: Teredon, I11: Dunthain/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 02 lis 2018, 14:33

Udostępnie do edycji, gdyby ktoś chciał. :)
I tu jest różnica.

AAA \ 30 \ 34 \ 1,97 \ 17,36
Prow1 \ 14 \ 10 \ 0,5 \ 5
Prow2 \ 12 \ 9 \ 0,35 \ 3,15
Prow3 \ 2 \ 12 \ 0,65 \ 7,8
Prow10 \ 2 \ 3 \ 0,47 \ 1,41

BBB \ 46 \ 54 \ 1,19 \ 23,01
Prow4 \ 26 \ 21 \ 0,22 \ 4,62
Prow5 \ 12 \ 21 \ 0,75 \ 15,75
Prow7 \ 8 \ 12 \ 0,22 \ 2,64

CCC \ 7 \ 30 \ 0,7 \ 21
Prow6 \ 7 \ 30 \ 0,7 \ 21
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM
Awatar użytkownika
Ellahar
Posty: 3426
Rejestracja: 09 lis 2016, 20:23

Re: Gospodarka

Postautor: Ellahar » 02 lis 2018, 14:42

TURA 1 Rok 751
Nr : Nazwa \ Państwo \ PP \ PB \ sta \ Dochód
1 : Prow1 \ AAA \ 14 \ 10 \ 50% \ 5
2 : Prow2 \ AAA \ 12 \ 9 \ 35% \ 3
3 : Prow3 \ AAA \ 2 \ 12 \ 65% \ 8
4 : Prow4 \ BBB \ 26 \ 21 \ 22% \ 5
5 : Prow5 \ BBB \ 12 \ 21 \ 75% \ 16
6 : Prow6 \ CCC \ 7 \ 30 \ 70% \ 21
7 : Prow7 \ BBB \ 8 \ 12 \ 22% \ 3
8 : Prow8 \ DDD \ 1 \ 2 \ 74% \ 1
9 : Prow9 \ DDD \ 7 \ 7 \ 100% \ 7
10 : Prow10 \ AAA \ 2 \ 3 \ 47% \ 1
I1: Epiria/Zakon św. Joneasza | I2: Communio Angelorum/Westuria/Uther | I3: Antiochea | I4: Angelon | I9: Civitas Ordinum | I10: Zerruko | I11: La Repubblika/GM

Wróć do „Sztab planistów”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość